[Algemeen] Nintendo Wii [Deel 3]

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 7 jan 2007.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Moet je ook niet in de middle of nowhere gaan wonen :+
     
  2. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was niet mijn keus toendertijd.
     
  3. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb net de component cable gekocht van nintendo, maar nu nog steeds heb ik bij de meeste games zeg maar niet 16.9 maar aan iedere zijkant 1 cm zwart. Hoe kan dit? Ik heb de instellingen op hd staan en op 16.9, ook de games zouden het moeten ondersteunen. Met mijn PS3 heb ik hier geen last van, gelukkig:).

    En Super mario bros. van het winkelkanaal speelt ie helemaal niet meer af :mad:?
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2008
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Weird, ik heb een componentkabel van een of andere 3rd party en ik kan gewoon mn oude VC games spelen.
     
  5. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    YAYY! Kheb et, net nintendo gebeld, zeiden ze meteen dat mijn Wii defect is en dat ik hem kan terug sturen, had ik dus echt geen zin in:p. Dus effe gegoogled en ja hoor:

    "Initially, some PAL Virtual Console games would not display correctly on high-definition televisions when connected via the component lead. However, starting with the April 13, 2007 update of the PAL Virtual Console, certain newly added games, such as Punch-Out!!, support the "Wii Component Cable Interlace mode." This is a temporary fix to problems with various Virtual Console games being played over component cable on HDTVs. The mode can be enabled by accessing the operations guide of the game, and (with the Nunchuk attached) pressing the buttons Z + A + 2 simultaneously. A sound is played if the mode is enabled correctly. Several older games also have updates available to enable the feature, such as Super Castlevania IV. The mode can be disabled by using the same method, but with the button combination Z + A + 1 instead."


    Dus verwijderd, opnieuw gedownload en dan effe die combo en het werkt!:D
    Nu alleen nog die twee balkjes wegwerken.. Hebben jullie met Battalionwars 2 of Resident evil 4 niet 2 zwarte balkjes aan de zijkanten, dus niet fullscreen? Net zie ik dat ik bij Super mario galaxy hier geen last van heb..:)
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2008
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb geen last van zwarte balken in welke game dan ook, alles is full-screen. Gebruik ook de Component Cable.
     
  7. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Net wat gegooled en het schijnt dat er meer mensen met dat "balken met component" probleem zitten. Het is maar bij bepaalde games. Bij legend of zelda en mario galaxy niet, maar bij battalionwars, resident evil, super mario bros.(vc), dragonball z budakai tenckahischi(ofzoiets:p) wel..

    Vind het maar vaag..:mad:
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik toch vreemd wat ik heb RE4 ook en ook die draait gewoon full-screen als ik me niet vergis.
     
  9. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan je ook doen. Maar misschien is het wel positief dat je in de achterhoek woont. Ik heb gehoord dat in het Oosten dingen altijd meer in voorraad zijn dan in het Westen waar alles in drie tellen is uitverkocht.
     
  10. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt omdat er een hoop games in de omloop zijn die geen hoge definitie ondersteunen en niet in 16: 9 te spelen zijn. Erg vervelend als je het mij vraagt. Wil je dit voorafgaand aan het aanschaffen van een nieuwe game checken, dan kun je dit gewoon achter op het hoesje vinden.
     
  11. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet ik, op deze games die dit probleem staat ook edtv/hdtv. Nooit 16.9 ofzo, m.u.v. twilight princess, omdat dat een verandering was ten opzichte van de cube versie.
     
  12. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Gta4 was hier anders bij de intertoys behoorlijk snel uitverkocht, waardoor ik ergens anders langs moest. 8)
     
  13. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
  14. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mensen die een Wii zoeken, Media Markt in Rotterdam Centrum had er gisteren een hele lading staan.
     
  16. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Volgens mij is hij inmiddels overal wel aardig op voorraad.
    Bijna elke winkel hier, Deventer, hebben wel een aantal Wii's op voorraad. :)
     
  17. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup. Zelfs op het internet bij bol.com. Waar ik hem net besteld heb:)
     
  18. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik ga eindelijk mijn wii bestellen. Eindelijk genoeg games voor deze console die ik echt wil spelen:)
    mario galaxy,
    brawl
    kart
    bloom box:)

    Alleen had nog wel een paar vragen: Wat voor uitgang ziet er standaard op? Scart?
    En voor geluid? gewoon optical out als de 360? is het Dolby digital of DTS? of Stereo?
    en de wii ondersteunt geen HD resolutie toch? gewoon de oude lage 640x480 resolutie?
    Wat zijn de verhoudingen van elke game, 16:10? want ik hoor van mensen dat ze zwarte balkjes krijgen?

    edit: nog een vraag, zijn alle games regio vrij zoals op de ps3? of regioverbonden als op de 360?
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2008
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit standaard een A/V kabel bij, Scart blok weet ik niet zeker. Mocht je de Wii op een HD scherm willen aansluiten dan is een Component kabel in mijn ogen wel een must want de games zijn idd allemaal SD en op een HD scherm is dat nu eenmaal niet je van het. Met de Component kabel wordt de beeldkwaliteit dan in elk geval nog een stuk beter, die zou je er dan echter wel los bij moeten kopen. Mocht je gebruik willen gaan maken van de Virual Console (retrogames downloaden) dan raad ik je wel aan je A/V kabel te bewaren, daar nog niet alle VC games even lekker werken via Component Audiomogelijkheden zou ik niet weten, speel zelf met een 2.1 set dus heb geen verstand van Dolby etc. Maar Stereo sowieso dus. In het Wii menu kun je de beeldverhouding voor games instellen op respectievelijk 4:3 en 16: 9. Wat betreft die regiogebondenheid zo ik het ook niet durven te zeggen. Hoop dat je er in elk geval tot nog toe wat mee kan.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2008
  20. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    games zijn niet regiovrij zoals bij ps3 en gedeeltelijk xbox360. enkel door freeloader (maar werkt niet meer sinds de nieuwste update) of met behulp van chip of zoiets kun je ook spellen van andere regio's spelen.
     

Deel Deze Pagina