Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn ook gratis nieuwsgroepen die voor iedereen toegankelijk zijn. Deze gaan alleen meestal gruwelijk sloom. Als je kennis wil maken met Usenet en je provider je geen redelijke nieuwsgroep kan leveren dan zou ik je tweakdsl.nl willen aanraden. Hier kan je een 7 dagen gratis proefabonnement afsluiten. Deze word automatisch opgezegd als je voor de 7de dag niet hebt verlengd en is ongebonden.

klik

2. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik denk natuurlijk van niet, maar kan je daarna of na een maand ofzo weer een proefabbo nemen bij tweakdsl ? :9

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt je inlogcode opgestuurd via de post. Ze zullen denk ik wel je gegevens bewaren om het te voorkomen. Ik heb het wel eens 2x bestelt en gekregen met een flinke tussenpoos tussen de twee aanvragen. Het is in ieder geval niet zo dat je continue maar proefabonnementjes kan bestellen en zo gratis toegang hebt tot usenet ;).

4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Eerst had ik altijd een email van casema. Nu doet hij het niet meer voor nieuwsgroepen dus denk ik dat ik een nieuwe email van casema moet hebben. Hoe maak ik dan zo'n casema email account aan, want ik kan nergens vinden hoe dat moet.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Probeer eens het volgende , dit werkt namelijk bij @Home.

Server properties.
    Accountname: Emailadres Casema.
    Password : Wachtwoord dat bij de emailadres hoort.

Gebruik wel het 1e emailadres die je van Casema hebt.

6. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Dat doe ik al zo'n 50 keer, maar dan krijg ik telkens deze foutmelding: 482 authentication rejected :mad:. Wat moet ik dan doen ?

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
  8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Hij doet het helaas nog niet :mad:. Ik snap het gewoon niet. Eerst deed hij het wel altijd, maar nu opeens niet meer. Kan ik dan miss een andere email aanmaken (hoe?) of deze opzeggen en dan een nieuwe

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Op de casema site stond iets dat je naar een gedeelte van meest gevraagde vragen moest gaan. Die link gaat nu echter naar Ziggo.nl. Dus ik denk dat jou probleem ook met die overname te maken heeft op de één of andere manier.

Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dan zou ik bij @Home ook problemen moete hebben , maar alles werkt werkt normaal.

Server: newnews.home.nl
    Accountname: xxxxxxx@home.nl (hoofd email).
    Wachtwoord: Dat bij de hoofd-email hoort.

Kreeg vandaag een brief van Ziggo en hierin stond alleen dat telefonie was veranderd.
    Ziggo gebruikt voortaan de zelfde codes *61* die KPN ook gebruikt.

Het hoofd-email adres kan ik zelf niet veranderen !!
    De overige 4 email-adressen kan ik zelf via Mijn @Home veranderen , maar kan hiermee niet inloggen op hun nieuwsserver !!!

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe kan ik het beste gericht zoeken naar iets op nieuwsgroepen?
    Ik ben heel wanhopig op zoek naar iets, maar www.binsearch.info geeft niet het resultaat wat ik wil zien. :+
    Nu hoop ik dus dat die site gewoon niet goed is om nieuwsgroepen af te speuren.

Iemand iets beters? O-)

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Vaak worden dingen d.m.v. een nummer/afkorting van de naam gepost bijvoorbeeld: HPEDZD = Harry Potter En De Zeven Dwergen.

Dus succes met zoeken:+ En wel de leeftijd op 99dagen ofzo zetten hè.

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    FTD gebruiken :+

14. Seff

Seff Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit dat eigenlijk bij Freenet.de?
    ik heb een emailadres aangemaakt, wat werkt. een bestaand duits adres opgezocht, ene Bruno :p. maar bij grabit zegt ie dat hij een groep niet op de server kan vinden, k heb dan gewoon newsread0.freenet.de en dan 0 t/m 6 geprobeerd. moet ik soms een ander servertje hebben? en een payserver is niets voor mij aangezien ik werkloos ben en uitkeringloos :p

15. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wat je me nu dus probeert te zeggen is dat het simpelweg onmogelijk is? :+
    Hmm.. dat moet ik even googlen. 8)

16. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen posten vaak iets met een hele rare naam, zodat als je in FTD op de nzb knop drukt je niet 98237423 resultaten krijgt.
    Dus vinden via binsearch, newzleech etc is best moeilijk.
    Gewoon www.ftd.nu!

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Free servers werken heel slecht. Er verschijnt er één keer in de zoveel tijd één die een redelijke snelheid heeft maar net zoals asfalt verkeer aantrekt, trekken hoge snelheden downloaders aan wat weer resulteert in een overbelaste server. Voor usenet vind ik persoonlijk een payserver echt een must, hierbij reken ik de servers van je provider ook bij omdat je daar toch ook indirect voor betaald. Ga even of jou provider een usenetdienst verzorgd. Vaak is dit het geval en heb je in feite voor niets toegang tot een redelijk of goede server. Mocht je dit niet hebben is het altijd nog een idee om eerst enorm veel in je wachtlijst/newsreader te zetten en een gratis proefaccount aan te vragen en je pc 24/7 te laten lopen ;).

Laatst bewerkt: 7 jun 2008
  18. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk met Grabbit, maar deze begint te downloaden en verandert dan naar 'Article Not Found'. Ik werk met FTN2Day, maar zou hem toch graag hebben hoor. Iemand enig idee wat het is? Firewall kan het niet zijn...

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ligt aan je server, dan staat het bestand niet op de server die jij gebruikt.
    Gebeurt vaak als je een gratis server gebruikt, als je een payserver heb heb je er nooit last van :+.

20. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, inderdaad. Zover had ik nog niet gedacht. Heeft er iemand een gratis site die wél vrij veel dingen heeft staan? FTD2Day dus helemaal niet...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina