Formule 1

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sognare, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Reken maar dat het arcade word, codemasters IS arcade =( Nep kut gedoe..... Net als die grid, stelt ook geen flikker voor.
     
  2. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier thuis nog een ander spel van Codemasters. En dat is best realistisch. Zit ook F2 wagens in geloof ik. En die zijn wel echt moeilijk te besturen hoor.
     
  3. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas is dit waar... zo moeten we als console gamers het doen met een forza game als "ultieme" simulator op de consoles...
    Op zich heeft het best veel opties en simuleert het best veel dingen goed, maar na het spelen van GTR 1 en 2 of R-Factor dan valt dit toch wel in het niets qua simulatie... maar dat is typisch een racegame voor de consoles, net geen sim, net geen arcade game, beetje van beide en dit houdt het console publiek tevreden.

    Als ze nou een echte sim neerzetten (EN CODEMASTERS KAPPEN MET HET PIVOTEREN OM 1 PUNT VAN DE AUTO :9) maar gewoon een echte sim zoals op de PC mogelijk is... en dat je die gewoon in kunt stellen zoals jij wilt.. als je hem meer arcade wilt maken, dan kan dat.. meer grip, geen pitstops, korte races, geen tot minder schade, dat soort dingen zijn al standaard als optie zijnde.. maar laat ze nou gewoon de basis creeren op een echte simulatie in plaats van arcade zoals de meeste racers doen tegenwoordig.
     
  4. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen die formule 1 kijken zijn meestal toch autofreak en willen wel dat het spel een beetje realistisch aanvoelt, dus zou het erg dom zijn om het a la need for speed te maken
     
  5. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat een f1 wagen op de meeste circuits gwn niet in KUNNEN halen met de huidige aerodynamica. Ik ben het dan ook met je eens dat de f1 op dat gebied heel saai is. De competitie is echter wel heel spannend. Maar de basis van racen is toch het inhalen en dat wordt bijna altijd in de pit gedaan.

    Volgend jaar wellicht slicks en kleinere achtervleugel wat inhalen weer makkelijker moet maken doordat de nadruk weer meer op de mechanische grip komt te liggen. Ik zeg wellicht omdat er coureurs al weer tegen zijn.
     
  6. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad lachwekkend. De colin mcrae rallyrally games hadden dat ook al, alleen viel het daar wat minder op in een rallye. In een filmpje van RD: GRID toen er naar de cockpit-view werd geswitched zag ik de auto's weer duidelijk 'strafen' (hoe de hell schrijf je dat) over het aspha :emo:lt
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Turkije gezien?

    Niet wellicht. Gewoon zeker. Coureurs zijn alleen tegen het verbieden van bandenwarmers. Men vindt het te gevaarlijk omdat het verschil in snelheid tussen iemand in een outlap en iemand die al langer met een stint bezig is te groot is. Slicks gaan gewoon door, chimeys en andere kleine flaps gaan eraf en de kleinere achtervleugel gaat ingevoerd worden. Het is alleen nog niet geheel zeker of de bandenwarmers verboden worden.
     
  8. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Turkije en zo zijn er nog wel wat bochten natuurlijk maar dat neemt niet weg dat inhalen in de f1 te moeilijk is. Heb je Spanje gezien?

    Dat met die bandenwarmers had ik ook gehoord van Mol. Bij het testen van de slicks hadden sommige coureurs kritiek over de balans in de auto. Als het nu al vast staat hoor je mij niet klagen natuurlijk. En vergeet de introductie van de KERS niet ;)
     
  9. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Als men F1 zo graag op de console wil spelen, kun je net zo goed de PS3 kopen. Gezien alle spellen van Codemasters en aangezien het feit dat deze nieuwe F1 game op de console met dezelfde engine gaat draaien als Race: Grid, word deze net zo "arcady" als de vorige versies van Formule 1 op de PS.

    Wil je F1 spelen, dan kun je dit het beste doen met ofwel rF of GP4/ F1 Challenge, op de PC. Op deze manier hoef je niet het seizoen 200x te spelen, maar kun je ook terug, zelfs tot in de jaren 70! Dat is pas klasse.

    En wat betreft A1, ze zouden ook een game uitbrengen. Nou, dat is ook alweer 2 jaar geleden dat ze dat gezegd hebben. En wat hebben ze tot nu toe? Volgens mij niets, geen ene screenshot of wat dan ook. Het is dan wel niet zo'n hele spectaculaire klasse, maar dan toch. Er mochten geen mods uit worden gebracht voor spellen omdat hun een A1 spel aan het maken waren... yeah right!

    Zie er zelf wel naar uit als volgend jaar de aerodynamica het inhalen verbeterd. Dit zal dus het inhalen verbeteren, en het dus weer spannender maken. Wellicht dat de mindere teams zo wat dichter bij kunnen komen. Wel jammer dat klantenchassis' weer niet toegestaan zijn in 2009 of 2010, anders waren er wel 12 teams, en nu is Super Aguri ook alweer weg.... Waar gaat het heen?
     
  10. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen ze al die lelijke kutvleugeltjes ook verbieden en lekker de slicks invoeren. Op mijn kart heb ik ook geen kutvleugeltjes en daar gaat het inhalen prima;):D
     
  11. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Of alleen de voorvleugel erop laten zitten. Blijven alleen de echte mannen over ;)

    Wat voor een kart rij je D. Lammers? ;)
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind het jammer dat de flaps en chimeys verboden worden. Vind de hedendaagse aerodynamica echt porno.
    Ik bedoel, dit:

    [​IMG]

    is toch 10x vetter dan dit:

    [​IMG]

    ?
     
  13. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Nostalgie is nog vetter. :D
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker niet! Ik vind de wagens uit 1998
    [​IMG]

    Of zelfs daarvoor nog, uit <1994 echt nog toffer
    [​IMG]

    Het zijn tegenwoordiger geen F1 auto's meer maar ze beginnen op straaljager etc. te lijken met al die kleine klote vleugeltjes en lelijke side-pots.

    Ik kijk altijd met heeeel erg veel plezier terug naar de overzichten van 1985 t/m 1999 dan van 2000 t/m nu.
     
  15. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Is wel weer erg kort door de bocht nietwaar? _0/
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kort door de bocht wat toepasselijk ;)
     
  17. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Arcade of sim deze game ga ik halen.
    Ik hoop alleen dat de besturing beter is als die in GRID .
    Die auto's glijden continue en dat voelt niet realisties .
     
  18. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik ga hem waarschijnlijk ook halen omdat ik een F1 ben en me er altijd wel mee vermaak. Maar ik hoop dat het een beetje DTM race driver word en niet Grid. Met de graphics zal het wel goed zitten.
     
  19. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    interview op formula1.com met de CEO van Codemasters:

    http://www.formula1.com/news/interviews/2008/5/7859.html

    Volgens mij wilt die man de kant op van GRID en vooral voor de verkopen gaat en niet om een perfect F1 spel neer te zetten. Ik zou graag een spel willen dat echt de sfeer de actie en soms ook de saaiheid van de formule 1 laat zien, dat zit er niet in denk ik.
     
  20. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad... dat heeft gelukkig wel meer voordelen dan nadelen.

    voordelen:

    - GRID ziet er echt supergoed uit, F1 zal er zeker niet minder uitzien.
    - Schade systeem is geweldig... er blijven dingen liggen op de baan waar jij je auto ook weer aan kan beschadigen bijvoorbeeld.
    - A.I. is soms wat aggresief, maar het is tof om te zien dat ze ongelukken veroorzaken, met elkaar vechten en soms als je veel druk zet op een rivaal, spint ie of maakt hij een fout.
    - De officiele racebanen in GRID zijn veelbelovend! serieus, instanbul ziet er heel, heel sfeervol uit.. dit beloofd wat als het wordt uitgebreidt voor F1 inclusief meer team communicatie (radio), pitstops en de bekende vlaggen in de volle tribunes.

    Nadelen:

    - GRID heeft een erg arcade handling... voor GRID tolereren veel mensen dit, ook de hardcore racers zullen en moeten begrijpen dat GRID geen sim is... maar als ze dezelfde physics engine weer gaan gebruiken voor de nieuwe F1 game, dan maak ik me wel zorgen (de "pivoteer om het midden van de auto" engine).

    Verder is GRID prima te pruimen, ik zou diegene die de game hebben willen aanraden om in de dallara F3 te stappen op instanbul, denk daarbij dezelfde graphics en dezelfde sfeer, deze keer inclusief pitstops, benzine verlies, dieper schade model (lekkages en oververhitting bijv.) en banden slijtage... en dit alles met de bekende line up van F1 coureurs en de F1 autos... :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina