[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 mei 2007.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tegenwoordig heb ik vaak last van de volgende melding:

    The Connection to your PC was lost.

    en

    This video contains an unsupported audio codec.


    Die laatste gaat dan over .avi videos. Maar sinds wanneer werkt avi niet meer? :eek: Zit daar verschil in dan? Alle videos die ik tegenwoordig download die .avi zijn werken niet of gaan stotteren.
    Over de eerste melding heb ik eigenlijk niks te zeggen. Snap er niks van... Iemand tips?
     
  2. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt verschillende soorten .avi.
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je, als je de .avi's etc op een HDD zet, kan je die dan direct op je 360 afspelen als je die via USB inplugt?

    Niet de X264 dan, maar gewoon de WMV's enzo.

    Met andere woorden.

    Is USB2.0 snel genoeg om 1080p af te spelen via de X360?
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan het proberen. Laat wel wat van me horen als het niet lukt.
     
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Jongens, ik heb een vraag:

    Ik heb een MKV bestand omgezet naar Avi met Magic Video Converter.

    Mijn instellingen waren als volgt: Xvid, Bitrate 4600, Mp3 128k, Frame Rate op Auto
    Nou kan ik de avi file streamen naar mijn xbox. beeld en geluid doen het dus no problem. Wat wel een probleem is, is dat het beeld een beetje schokkerig loopt. Het is echt miniscuul maar het stoort wel als je de film kijkt. Moet ik wat aanpassen in het programma o.i.d.?
     
  6. Stiffmasta

    Stiffmasta Alpazino

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen!

    Ik heb een vraagje.
    Ik heb dus een film geript en wil hem kijken via mijn USB stick.

    Nu DE vraag, hoe moet je subtitels erbij voegen? Want elkens keer als ik op "subtitles" druk zegt hij "action is not availbe"

    Some help ofzo... ? :D
    Thanks anyway!
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    kan niet vanaf een usb stick.. een film met subtitles kan gestreamt worden met winamp of tversity.. al is het mij nog niet gelukt..
     
  8. Luckyyason

    Luckyyason Bitch

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    welk programma gebruik je om te streamen?
     
  9. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    windows media connect 2.0
     
  10. Dominee

    Dominee Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Eergisteren de xbox 360 arcade :thumbs: bij de mm gekocht, was toevallig in de aanbieding scheelde €33,- dus ik vol gas naar de mm gegaan.
    En gister een nieuwe conceptronic NAS binnen gekregen, omdat de vorige een kapote voeding had binnen de garantie.

    De NAS is weer te benaderen via de laptop, en heb ook de media center functie op de 360 uitgetest.
    Deze werkt prima is precies hetzefde als via de computer maar dan lekker groot op je scherm, en te bedienen met de 360.

    Snap alleen nog niet hoe ik de 360 met de NAS kan koppelen(zonder m'n laptop aan te hebben), weet niet hoe ik dit aan de praat krijg.


    Kan iemand me dit uitleggen zodat ik ook dit werkend kan maken!

    _0/
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2008
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NAS koppelen aan de 360 werkt helaas niet :eek: De xbox kan alleen windows machines zien (ook apples en linux bakken)
     
  12. Dominee

    Dominee Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij was het Lukeman wel gelukt, dus bij deze hoe heb je dat gedaan?

    Mocht het niet lukken, dan moet de laptop maar aan... werkt wel mooi is gewoon volledig hetzelfde als de media center op m'n laptop, maar dan lekker groot op m'n lcd tv!

    Hij moet alleen wel eerst alle bestanden lezen voordat je ze kan afspelen.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Een beetje een late reactie, maar dan stuurt de xbox 360 een signaal dat deze Media center wilt gebruiken op de PC. De PC start dan MCE op (onderwater) en stuurt dan de beelden door naar de Xbox 360. Maar MCE draait dus niet lokaal op je Xbox .. het is eigenlijk het zelfde als je je pc van een andere pc overneemt
     
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een vraagje betreffende de madia center functionaliteit op de xbox 360. Momenteel werkt alles vlekkenloos en streeam ik via het mediacenter films, fotos en muziek vanaf mn laptop via de xbox naar mn tv.

    Echter, een bepaald HD formaat genaamd .MKV kan ik wel op mn laptop afspelen, maar niet op de xbox. Zijn hier manieren voor om dit toch te doen? Ik vind het namelijk vreemd dat .mkv bestanden het wel op het media center van mn laptop werken en niet op de xbox...
     
  15. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Synology NAS staan en die draait onder Linux. Blijkbaar, ook gezien de reactie van Fardo, is dat voldoende want ik heb er niets speciaals voor hoeven doen. Weet alleen niet of dit via Media Center werkt. Bij mij komt de NAS gewoon voor in het rijtje met beschikbare bronnen.

    Jammer dat alles wel eerst ingelezen moet worden, heb er nu 6000 titels opstaan en dat inlezen duurt toch wel even. Zou mooi zijn als de 360 gewoon eenmalig zelf een bibliotheek kan aanleggen.
     
  16. Remo NL

    Remo NL Active Member

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    54
    Jah dit probleem is inmiddels opgelost, heb zelf geen vista, maar t kwam dat ik MP niet aan had staan, en toen ik m wel aan had staan kreeg ik een melding dat de xbox verbinding zocht met mn pc, ik heb de xbox toegestaan en nu werkt alles perfect, het is wel raar, dat ik na de reparatie van de xbox opnieuw alles moest toestaan
     
  17. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Vaak krijg je een refurbished Xbox dus is het niet meer dan logisch dat je hem opnieuw moet toestemming geven omdat het dus eigenlijk een andere Xbox is. Mijn zusje heeft ook een Xbox en die moest ook toegang krijgen tot de Home server om er vanaf te streamen.
     
  18. Dominee

    Dominee Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Was een beetje te vlug met m'n reactie, was alleen de eerste keer dat die alles ging inlezen.
    Nu start die op en kan je gelijk bij de muziek, werkt helemaal het zelfde als op de computer.
    Alleen met een groter scherm, wel beter dus.
    Nadeel voor mij is alleen dat die wel m'n media laptop ziet maar niet de NAS als de laptop uit staat.
    Wordt nog puzzelen om dit voor elkaar te krijgen!

    _0/
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb begrepen dat je hier speciale codec voor kunt downaloden zodat deze formats ook op windows media center op de xbox kunnen worden afgespeeld, heeft iemand hier ervaring mee, en welke moet ik hebben?
     
  20. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt toch wel erg goed Dominee. Jammer dat-ie je NAS niet rechtstreeks ziet. Mijn NAS draait onder Linux en dat werkt wel maar dat is zonder mediacenter.

    Ziet hij ook je albumart en zoja waar heb je die opgeslagen en onder welke naam?
     

Deel Deze Pagina