De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou het best? 1080I/P 720I/P ?
     
  2. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    1080P. Dat getal staat voor het aantal beeldlijnen (1080 dus of 720) en P staat voor progressive (alle beeldlijnen in 1 keer) en I staat voor interlaced (eerst even, dan alle oneven beeldlijnen). Je kunt je voorstellen dat wanneer alle beeldlijnen in 1 keer worden weergeven je een scherper beeld krijgt. Staat ook in de startpost.
     
  3. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de serie voor deze, dezelfde die melbuuln had. De R71B. ik heb de 26'', hierop is analoge tv goed te doen. Ik weet niet hoe dit op een 32'' is. Ik game ook gewoon via de meegeleverde component kabel. Ik vond dit direct geweldig dus heb nooit via iets anders geprobeerd. Als ik jou was zou ik eerst het geluid van de tv aanhoren, dan kan je altijd zelf nog bepalen of je een surround setje gaat kopen. Dit hoort natuurlijk altijd beter maar misschien vind je het eerst wel goed. En ik heb de mijne gewoon via internet besteld om de garantie idd via samsung zelf loopt en niet via de winkel.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met mijn LE32R71B heb ik altijd digitaal gekeken en het geluid liep via mijn digitale reciever.
    Maar de LCD staat nu bij mijn ouders en het analoge beeld is haarscherp en het geluid is behoorlijk goed.

    Gisteren gekeken naar The Pirates of the Caribbean (At world end's) in 1080/24p op mijn FullHD Bravia.
    Ben blij dat ik voor 24p True Cinema heb gekozen en niet voor een FUllHD met 100hz.
    Het beeld is nu al veel rustiger dan bij de R71B op 1280x720@60hz.
     
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    720p is mooier bij bewegende beelden en 1080i bij stilstaande beelden.. Hoe groot is het verschil in responsetijd (of hoe je dat uitdrukt)?

    In een game als CoD4 merk je dat toch niet?
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2008
  6. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch maar een hd tv gekocht*)
    heb sinds vrijdag de samsung LE32S81BX
    vind het geluid bij films alleen wat minder explosies zijn niet echt hard ofzo denk dat ik maar een dolby surround set ga kopen maar bij gamen is het geluid weer wel heel vet. Alleen GTA valt wel tegen vind ik pff wat een randjes allemaal COD 4 is echt verruit de mooiste game.
     
  7. BittBitt

    BittBitt Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Het geluid van mijn HDtv valt wat tegen. Nu dacht ik aan het volgende:

    Mijn HDMI aansluiting van Xbox360 naar TV.
    Mijn component audio naar mijn DVD speler die is aangesloten op een surround sound set.

    Is dit mogelijk? En moet ik hiervoor een speciale HDMI kabel hebben of is deze goed genoeg?

    http://www.pixmania.be/be/nl/343007/art/hama/hdmi-hdmi-kabel-1-5-m.html

    Alvast bedankt voor de reacties!
     
  8. ojos_azulas

    ojos_azulas Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste iedereen,

    Ik ben van plan om een xbox360 te kopen en hierbij meteen maar een nieuwe televisie. Nu ben ik niet echt thuis in dat wereldje. Wat voor TV raden jullie me aan (max 1000 euro)?? Via een vriend kan ik redelijk goedkoop aan de volgende tv's komen, graag hoor ik of 1 van deze tv's geschikt is om zwaar goed op te gamen en films te kijken en welke juist niet.

    Sony FWD42PV1A/S 42IN Plasma
    Samsung HP-S4253 42
    Samsung LN-S4041D 40
    Panasonic TH-42PX77U 42
    Toshiba 47LZ196 47
    LG 42LC2D 42
    LCD TV` SONY KDL40X2000 TRUE HD 1080P FREEVIEW BRAVIA
    Sony KDL-52XBR5 52" BRAVIA XBR 1080p LCD HDTV

    Groeten,

    Ojos Azulas
     
  9. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat GTA wat tegen valt is niet heel gek, het is gewoon grafisch niet de mooiste game die er is... COD4 of Assassins Creed zijn dan ook echt superieur op grafisch gebied.
     
  10. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke dank jullie wel!

    Ik ga hem denk ik van de week online bestellen. Het is wel grappig dat de prijzen varieëren van 520 euro tot wel 960 euro. Helaas is de winkel van 520 euro niet op stock dus word het misschien gelijk al 550 euro.
     
  11. Shizzel

    Shizzel Guest

    Winkel? Je bedoelt toch wel een echte winkel, zoals BCC, MediaMarkt, Scheer en Foppen, etc? Want als je via internet koopt krijg je meestal een buitenlands model geleverd, en als er dan iets mee mocht zijn heb je slechte afhandeling, meestal wordt het een gedoe met je TV naar het buitenland sturen op jouw kosten.
    Als je hem in een echte winkel koopt, krijg je veel betere garantie, zoals bij Samsung binnen 24 uur een monteur, en allemaal extra garanties.

    Het is je eigen keuze, maar ik zou het er niet op wagen.
    En psst: check dit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2008
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nederland 1 HD is nu ook in de lucht bij UPC! :)
     
  13. Acrisius

    Acrisius Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij dacht dat je wanneer je een samsung online koopt je dan niet dezelfde fabrieksgarantie krijgt
     
  14. Shizzel

    Shizzel Guest

    Dat ligt net aan de winkel; volgensmij is RedCoon bijvoorbeeld zo goedkoop omdat ze buitenlandse modellen kopen, en die hebben hun garantie dan ook in het buitenland liggen. Je krijgt dan niet de volgende dag een monteur, wat je wel krijgt als je hem in een Nederlandse winkel zou kopen.
     
  15. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Uhm, dit leek me wel het meest geschikte topic voor mijn vraag. Ik heb gisteren een componentkabel gekocht voor de Xbox 360. Nou is het van een third party fabrikant en ziet hij er wat vaag uit.

    http://www.xboxhome.nl/products/alle-hardware/gbooster-component-cable-xbox-360.htm

    Dat is de kabel die ik gekocht heb. Nou klopten de kleuren al niet (audio is volgens mij nog steeds wit + rood in plaats van wit + groen), maar dat probleem is na een hoop proberen wel opgelost. Ik heb alleen nog steeds geen HD signaal. Hij staat nu ingesteld op 480p en zo gauw ik 720p wil instellen doet hij verder niks meer. Er zit geen knopje op de kabel (die je wel bij de kabel van Microsoft hebt) om hem naar HD signaal over te schakelen, dus mijn vraag is: hoe moet het dan wel?
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  16. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer jij zegt dat de groene dietnt voor geluid zou ik hem maar terug brengen naar de winkel, want waarschijnlijk een defect. Component is namelijk altijd qua bekabeling groen, blauw en rood. Dat er geen switch op zit voor HD is volgens mij logisch. Die switch is volgens mij een scheiding voor het beeldsignaal tussen de component en de composiet aansluiting (die gele stekker). Omdat die gele composiet aansluiting niet op jouw kabel zit heb je die switch dus waarschijnlijk niet nodig.
    Misschien nog een mogelijkheid is dat je tv niet hoger dan 480P kan ontvangen over component.
    Wat je nog kan proberen is nogmaals proberen een witte stekker en rode stekker voor audio te gebruiken (je hebt 2 rode stekkertjes dus allebei proberen). Op eigen risico proberen natuurlijk.
     
  17. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt. Dat laatste, met het proberen van die rode stekkertjes, had ik al meteen geprobeerd maar zonder resultaat. Ik ga uit proberen te zoeken of m'n tv via component dan wel 720p ondersteund. Zou ik wel erg raar vinden als dat niet zo is.

    Edit: Van de handleiding word ik in ieder geval niet veel wijzer. Dus als iemand weet of het moet lukken op deze tv, hoor ik het antwoord graag. :9
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  18. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet zeker lukken, is gewoon HD-ready.

    Ligt denk ik gewoon aan die kabel, heb je die van MS niet? Van dit 3rd party merk heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, kan best dat er wat mis mee is. Ik zou met kabels altijd voor die van de fabrikant v/d console gaan.

    Edit:

    Op dat plaatje zie ik groen, blauw, rood en de rode en witte audio kabels. Zo ziet het er bij jou ook uit neem ik aan. Laat die audio kabels er uit en doe die andere 3 erop de goede volgorde in. Als je dan nog geen beeld krijgt op 720p, moet je om een nieuwe kabel vragen of een andere proberen/halen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  19. stoner4life

    stoner4life GTA-addict

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kocht een vga kabel (2€) uit honghong online

    werkt prima en zit zelfs schakelaar op :p

    je kabel kan een probleem zijn. wellicht is dit dan de schunnigste 3rd party kabel, mocht hij geen 720p of hoger kunnen doorgeven
     
  20. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de r82b en ben daar zeer tevreden mee. In die prijsklasse een van de betere tv's. 360 ziet er bij mij via HDMI heel goed uit, alleen digitale tv (@home/ziggo) valt me een beetje tegen. Daar is de kijkafstand redelijk belangrijk denk ik. Ik zit op zo'n 2 meter afstand en het scherm is 32 inch. Beeld is dan een beetje korrelig. Als ik wat verder af ga zitten is dat beeld ook prima. Maar goed, digitale tv is nog geen HD natuurlijk.

    Oh ja, het geluid is niet echt best, je kan beter extern geluid aansluiten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina