[PS4] [PS3] Metal Gear Solid 4

Discussie in 'Games' gestart door boss, 12 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hier zal wel geen demo van uitkomen?
    Edge geeft MGS btw een 8
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nope, geen demo.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    En Halo 3 een 10. Edge is ook al sinds tijden zo ongeloofwaardig als wat :emo:
     
  4. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien is MGS gewoon niet zo goed ?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien zijn het wel Xbox360 fanboys !!

    Om cijfers geef ik helemaal niets !
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Feit is: Halo 3 is geen 10 waard. Dat weet ik en dat weet elk helder denkend menselijk wezen. Natuurlijk zijn cijfers subjectief, maar Halo 3 een 10 geven is als objectieve reviewer gewoon nonsens. Dat straalt gewoon een en al ongeloofwaardigheid uit.
     
  7. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Een 8 van Edge is gewoon prima hoor. En als het spel de controls heeft van de MGO beta dan vind ik het persoonlijk nog te hoog.
     
  8. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    de controls zijn hetzelfde in voorgaande mgs' dus dat is kwestie van wennen.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jammer voor jouw dan, want de controls zullen niet veel tot misschien zelfs niets verschillen. Alleen vergeet je precies wel dat die controls gemaakt zijn voor de single-player en niet voor die multi-player ;).
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dus iets is meteen ongeloofwaardig als het punt je niet bevalt.:lol:
    Reviews zijn meningen, en vergeet niet dat die mening kan verschillen met die van jou.

    Halo vind ik wel een 10 waard, en ik kan je nu ook al zeggen dat IK die 8 nog te hoog zal vinden, maar mij zie je reviews waar ik het niet mee eens ben ongeloofwaardig noemen?:x

    trouwens ook een beetje vreemd dat jij je mening over Halo zit te verkondigen als een 'feit'
    En daarbij zit je ook maar even gelijk de mensen af te kraken die het wel een 10 waard vinden
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het aftellen is begonnen, het schiet op nu! \o/
    Wat de reviews en enkele verstokte 360 fanboys (die eigenlijk gewoon balen dat de game niet naar de 360 komt) zeggen boeit me helemaal niks. Dit word gewoon mijn game, mijn GOTY (alhoewel LittleBigPlanet ook kans maakt op deze titel), klaar. Heb de hele MGS serie gespeeld en ben gewoon zo benieuwd naar hoe alles afloopt. MGS games zijn altijd iets bijzonders, de game, het verhaal en de characters hebben iets wat maar heel erg weinig andere game hebben.

    En wat Halo 3 betreft, geef ik je gelijk Modder. Een aardige game, maar niet meer dan dat. Vond het niets meer dan een evolutie van Halo 2 in HD. Moet wel zeggen dat Halo mij nog nooit iets heeft gedaan, deel 1 niet, deel 2 niet en deel 3 niet. Stuk voor stuk tegenvallers voor mij.
    Maargoed, daar is deze thread niet voor.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Idd een beetje kort door de bocht van Modder. Ik vond Halo3 niet zo huge als de previews deden beleven maar heb echt genoten van de sp en het spel is voor mij zeker een 9,5 waard. Het staat de reviewer vrij om een 10 te geven en hij kan daarbij nog steeds een helder denkend wezen zijn :+

    Ik acht de kans aanwezig dat ik met MGS een miskoop heb gedaan, maar daarvan was ik me al een tijdje bewust.

    De debiel lange cutscenes (al zijn ze geen 90 min) passen gewoon niet in mijn gamepatroon, het ontbreken van een duidelijk verhaal als je de vorige delen niet hebt gespeeld en de blijkbaar nog steeds brakke controls (het zou ' intuitief' moeten zijn ipv 'even wennen'!) maken de kans groot dat het voor mij ws geen 10 wordt.

    Echter wel meer actie als in de vorige delen en natuurlijk vette graphics, dus wie weet.

    Het is iig geen blinde aankoop zoals Halo3 en Gears wel waren.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het blijft een verschil van smaak. Ik vind Halo 3 een hele magere game, niet eens een 7 waard. Dat de reviewer van EDGE het een 10 waard vind hecht niet niet eens zoveel waarde aan. Ik hecht zowieso minder waarde aan cijfers van bladen. Het gaat er vooral om wat ik zelf vind. Tuurlijk, als ik een onbekende game allemaal 10-en zie scoren ga ik ook wel ff checken terwijl ik anders nooit dat spel had bekeken.

    Ik weet nu al dat ik MGS4 geweldig ga vinden, alle andere delen heb ik ook helemaal suf gespeeld en het is gewoon mijn soort spel. Die lange cut-scenes vind ik wel leuk, dat hoort bij MGS.
     
  14. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat dikgedrukte, daar ben ik het helemaal mee eens.

    MGS heeft een bepaalde sfeer, en daar moet je van houden. Aan de besturing zal sowieso weinig veranderd zijn. Ik moet eerlijk zeggen, die vind ik ook niet altijd even tof. Maar als je er een uurtje of 2 in zit, ben je het alweer gewend.

    Ik lees hierboven dat Gears of War en Halo 3 blinde kopen waren. Ik heb beide games, en ze steken dik boven de gemiddelde games uit. Halo 3 heeft een leuke singleplayer die ik met plezier heb gespeeld, en een ongelooflijk goede multiplayer. Maar toch ben ik geen grote fan van de game, het mist blijkbaar iets. Gears of War is een heel ander verhaal voor mij. Ik heb het spel ooit gewonnen, maar het heeft me nooit kunnen boeien. Maar dat was ook meer het sfeertje. De game zelf is natuurlijk heel erg goed.

    MGS4 zal kwa besturing en gameplay niet zo heel veel veranderd zijn. Dus het hangt af van het verhaal. De lat ligt natuurlijk erg hoog na het laatste deel, waarbij ze fictie perfect hadden gemengd met de koude oorlog.

    Een nieuwe MGS moet het hebben van nog gavere eindbazen en een nog beter verhaal. Ik denk dat daar de achten vandaan komen. Maar ik weet zeker dat wanneer je de vorige MGS games leuk vond, dat je ook deze wilt spelen.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik vind Halo 3 helemaal niet zo'n goede game en de 2 was nog erger en de 1 zit ongeveer op het niveau van de 3. En GoW vind ik al helemaal bagger :+. Zo, tot hier mijn menig over dé toppers van de Xbox (360).

    Maar MGS4 GOTY noemen kan ik nog niet doen, want bij mij zal het een zware concurrent krijgen aan Fable 2.

    Blijkbaar nog niet zo bekend met MGS. MGS moet je niet zien als games maar als interactieve films die een geweldige game ervaring opleveren ;).
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    maar dat is MGS4 toch ook? een evolutie van een (supervette) serie,... ik vond de reviews van Halo 3 ook wat TE positief als ik nu terugkijk. Tuurlijk verdient bungie credits voor wat ze doen met de community features en de Theater mode en staat de multiplayer nog steeds als een huis maar een 10 (en dan vooral een 10 van Edge die normaal gesproken nogal behoudend zijn met de scores) is het wat mij betreft niet,...

    ik heb de laatste tijd zowieso een beetje het idee dat de goede ideeen een beetje op zijn of dat men zich niet meer durft te branden aan hele innovatieve nieuwe game-ideeen

    kijk naar Halo 3 , GTAIV, COD4, Ninja Gaiden2, MGS4,... het is toch meer van wat we al kennen maar dan groter en mooier..

    wil niet zeggen dat ik niet gehyped ben voor MGS:+

    op de een of andere manier maakt die game net als Halo iets extras los,.. denk dat het door de main character komt. Snake en master chief zijn gewoon 2 helden :)

    al ben ik wel benieuwd hoe goed ik die cutscenes ga trekken nu ik minder tijd heb dagelijks om te gamen.

    ik merkte bij bijv Lost Oddyssee ook dat de lange stukken verhaal tussen savepoints in me soms irriteerden omdat ik ff snel een uurtje wil gamen savonds en als je niet uitkijkt ben je na een savepoint zo weer een uur verder voordat je kan stoppen.

    1 ding staat echter vast, Ik ga NIKS skippen :D ook al betekent dat dan dat ik alleen in het weekend van MGS ga genieten, ik wil wel proberen om er zoveel mogelijk uit te halen :b:
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik ging misschien maar wat kort door de bocht, maar toch blijft mijn mening staan. Als reviewer hoor je nou eenmaal zo objectief mogelijk te zijn imo, anders kan de gamespers meteen wel verdwijnen, aangezien ieder individu zijn eigen smaak heeft. Als je alles (bijna) geheel objectief bekijkt zul je zien dat zowel MGS 4 als Halo 3 geen 10 waard zijn. Daarnaast baseer ik hun ongeloofwaardigheid niet op 1 review, Halo 3 was maar een extreem voorbeeld dat ik heb genomen.

    Aan het eind van de dag blijft het natuurlijk de individu die bepaald of ie een game goed, matig of slecht vind. Daar ben ik het volledig mee eens.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ben het wel met je eens dat de Edge de laatste tijd (jaar ofzo)wat vreemde uitschieters heeft qua reviews,.. alsof er niet meer gezamelijk overlegd wordt over de eindcijfers zoals voorheen.

    vroegah hadden ze ook wel eens een rare uitschieter maar dan was het vrijwel altijd een uitschieter naar beneden (een zesje voor GTA III bijv :+ )
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  20. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Met dit soort regels weten we nu ook direct waar cijfers als een 10 vandaan komen voor games die dat eigenlijk helemaal niet verdienen. :)

    Ik hoop dat ik nog een Limited Edition kan krijgen! _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina