Ninja Gaiden is totaal nieuw voor mij, en door alle positieve berichten over deze game besloot ik hem toch maar eens te gaan proberen.
Ik heb gekozen voor de makkelijkste weg namelijk: Way of the Acolyte.
Deze startte na een cut-scene direct met een gevecht. Ik wist totaal niet wat mij overkwam en begon als een bezetene op mijn buttons te rammen. En tot mijn verbazing werkte het best goed. Ik unlockte er zelfs flink wat achievements mee terwijl ik mij door chapter 1 en 2 heen ramde. Tot ik bij het einde kwam van chapter 2.
Hier moet je vechten tegen Genshin, en ik kwam er al snel achter dat het button-bashen hier niet werkte, maar echt de zwakheden van je tegenstander moet ontdekken om daar vervolgens combos op los te gooien. Ik werd als een mug in elkaar gemept, en mijn aanvallen kwamen bij hem niet harder aan dan een muggenprikje..
Best frustrerend als je niet weet hoe het moet maar wel een flinke uitdaging.
Hierdoor ben ik wederom tot de concljussie gekomen dat dit soort spellen niks voor mij zijn. Het enige wat mij (nog eventjes) aan het spelen houd zijn een aantal achievements.
Edit: Ik zie dat veel mensen anmerkingen hebben op de camera. Ik sluit mij hier volledig bij aan, met name bij het einde van chapter 2 had ik er erg last van.