Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je op die revisie net zoveel garantie zit zie ik geen reden waarom je 'm niet zou kopen. Ze verkopen je immers geen kapotte monitor wel? :+

2. Luke Bioware

Luke Bioware BioWare-fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Goedenavond.

Ik heb een vraag. De Samsung 2032MW is mijn monitor, maar ik weet niet wat de beste resolutie voor mij is. (Namelijk 720p/1080p)

Dit is zijn maximale resolutie: 1680x1050. Net geen 1080p

Ik kan het echter wel kiezen in het menu van mijn 360. Wat is het mooiste?

Gewoon 720p of 1080p. Ik zie weinig verschil. ;(

3. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    1080p zou die niet kunnen weergeven, ja, verticaal scheelt het maar 30 pixels, maar horizontaal 260! 720p zou beter moeten passen iig, en als je geen verschil ziet kan je 't beter 720p houden;)

4. Luke Bioware

Luke Bioware BioWare-fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Dan doe ik dat. Iemand anders nog wijsheden?

5. Bier

Bier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    24" monitoren met 1:1 pixel mapping via VGA en 1080p

Ik heb een oude xbox 360 met vga kabel.
    En ben op zoek gegaan naar een 24" monitor met 1:1 pixel mapping via VGA en 1080p.
    Ik heb de volgende monitoren gevonden via diverse forums:

- Dell 2408WFP €600 S-PVA 1:1 pixel mapping met een vga aansluiting
    - LG L245WP-BN €530 1:1 Pixelmapping P-MVA-Panel 8ms
    - HP Pavilion W2408H €500 1:1 pixelmapping TN-Panel 1:1 D-Sub, HDMI 5ms
    - LG L246WH-BN €430 1:1 Pixelmapping TN-Panel 5ms
    - BenQ V2400W €430 TN-Panel D-Sub, DVI-D, HDMI 1:1 pixelmapping NIET VIA vga. "noise" in the unused portion of the screen with 1080p over HDMI "
    - BENq G2400W €320 TN-Panel 1:1 pixelmapping NIET VIA vga, full HD 1920x1200, HDMI/DVI/VGA input 5ms. "noise" in the unused portion of the screen with 1080p over HDMI"
    - BenQ FP241W VA panel 1:1 pixel mapping werkt niet correct bij 1080p

Opmerking: Er zijn maar een paar echte 1080p-games.
    NBA Street: 1920×1080 AA 4x (30-60fps)
    Virtua Tennis 3: 1920×1080 AA 2x

http://www.makeyougohmm.com/xbox360-1080p-games/
    http://www.makeyougohmm.com/20070721/4652/
    http://www.hardforum.com
    http://www.lesnumeriques.com/duels.php?ty=6
    http://www.behardware.com
    http://tweakers.net
    http://nl.lge.com/index.jhtml

Ik denk dat ik voor de LG L245WP-BN ga. (Geen TN-Panel)

Er zouden eind april nieuwe monitoren uitkomen van LG.
    De LG FLATRON W52 serie. Mooie specs.
    Maar geen idee hoeveel een 24" moet gaan kosten.

6. boatfreak

boatfreak Guest

Hmm, van die zogenaamde "noise" heb ik bij mijn benq geen last.

Een maat van mij heeft laatst een hyundai 24 inch monitor gekocht, knetterveel ingangen en 1:1 via vga :D

7. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Mannen ik ben er bijna uit wat ik wil kopen namelijk:

HP Pavilion w2408h 24''WideTFT, 5ms, HDMI, Zlv/Zw
    http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=976434&spcall=yes

Maar nu rest mij een paar vragen. Ik heb een oudere xbox zonder HDMI uitgang. Hoe sluit ik nu deze aan op dit scherm? zijn er Kabels om van de normale uitput naar HDMI te gaan. En is het dan ook mogelijk om het geluid lost te hebben met twee tulip stekkers. Aangezien ik het geluid over mijn PC-speaker wil hebben met een subwoofer. Kan iemand mij wat meer vertellen.

Alvast bedankt!

8. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Goede keus,

Voor je xbox360 heb je dan een VGA kabel nodig, Die doet alles wat je wilt. (Zie startpost voor meer informatie over de VGA kabel. Mijn voorkeur gaat uit naar de officiele van Microsoft of die van Monster maar die is 2 tot 3 keer zo duur als die van microsoft.)

Als je ook je pc erop aan wilt sluiten dan ga ik er even vanuit dat je een dvi aansluiting op je videokaart hebt (meestal zijn die aansluitingen wit)
    Dan heb je alleen een HDMI naar DVI kabel nodig. (Overal wel verkrijgbaar)

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je heb dus die VGA kabel nodig van MS of van een goedkoper merk (ik heb die van 't goedkopere merk, die doet 't ook prima, joytech is dat) en de tulp > 3,5mm jack, waarvan een duidelijk plaatje in de startpost staat. Zo'n ding kost 1 of 2 euro, no big deal dus.
    Ik heb even een plaatje voor je gepaint waar de uitleg bij staat :):

Je kan ook zoals in de startpost staat een tulp - 3,5mm jack female kopen zodat je aparte boxen direct aan kan sluiten op je 360, maar als je die boxen ook gebruikt voor je PC is dat niet zo'n handige optie. Als je het zoals mij gebruikt moet je even in Windows je instellingen veranderen zodat het geluid dat bij je microfooningang erin gaat meteen weer via je boxen eruit komt, dat doe je op de volgende manier:
    1. Open de geluidseigenschappen zodat je het volgende scherm ziet. Dit kan via Start>Programma's>Bureauaccesoires>Entertainment>Volumeregeling.
    2. Zorg ervoor dat het vinkje bij microfooningang uitgevinkt is, zoals op bovenstaand plaatje.
    3. Door een beetje met het schuifje te prutsen kan je ervoor zorgen dat het geluid ongeveer even hard is als wanneer je gewoon de boxen voor je PC gebruikt. Dit kan je doen door bijvoorbeeld op je PC een mp3-tje af te spelen en tegelijk op je 360 een beetje door 't dashboard bladeren. Zorg ervoor dat het geluid ongeveer even hard is.
    4. Je heb nu prima geluid via je PC. Je PC moet uiteraard wel aanstaan voor er geluid uit komt, en ingelogd zijn op een account.

\o/

Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  10. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092

bedankt voor je antwoord,alleen als je standaard VGA kabel gebruikt die past toch niet op de HDMI ingang van de monitor, of bedoel je. Gebruikt die HDMI input niet, maar gebruik een hulpstukje zodat je de VGA stekker omzet naar een DVI? Zo jah is er kwaliteit verschil tussen DVI vanuit VGA en direct HDMI?

Ow en nog een klein vraagje, meeste games zijn nog niet full HD wat gebeurt er op een fullHD scherm? Wordt het beeld dan opgerekt?

Wederom bedankt!

11. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    De HP monitor die jij in je post noemt heeft 2 aansluitingen: 1 HDMI en 1 D-sub.
    D-sub = VGA dus dat kan zonder verloop stukjes aangesloten worden.

Niet Full-HD games worden door de xbox360 geupscaled naar de resolutie waar je op speeld.

Je krijgt gewoon hetzelfde beeld maar dan op een hogere resolutie zonder dat er vervormingen in het beeld komen.

---

De meeste monitors hebben/hadden een VGA en DVI aansluiting, Omdat HDMI steeds meer gebruikt word en precies hetzelfde is als DVI (waarbij HDMI wel geluid erbij heeft en DVI niet) heeft HP bij deze monitor de DVI aansluiting vervangen met een HDMI aansluiting.

12. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    A kijk dat begreep ik dus verkeerd wist niet dat d-sun = VGA was dacht dat dit DVI was :), /me tech noob :). Maar je geeft aan dat de beelden worden geupscaled naar 1900X1080, dit is net zo scherp als je op 1280x1024 is.

Aangezien die reso door spellen wel word ondersteund en 1900x1080 nog niet. Snap je wat ik bedoel? dus je hebt meer pixels te bedekken met een bepaald beeld wat eigelijk te klein is. het lijkt mij dat door upscalen je dan lelijk beeld krijgt. maar dat is dus niet zo?

wederom bedankt voor je antwoord, very usefull.

13. Roman0c

Roman0c Fable 2 Addicted

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu m'n HD loze Xbox op mijn tft monitor staan en ik zeg dat mijn beeld kwaliteit zeer dicht bij HD in de buurt komt :D

14. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Dit is een herhaaling van een OUDE POST van mij --> http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2646119

Deze switch is (hoe goedkoop hij ook is) NOG PERFECTER GEWORDEN! Namelijk als je ook een usb kabel op de 360 aansluit, kan je gewoon met een keyboard TYPEN!!!!!! Dus heb je helemaal geen chatpluginjecontrollerding nodig:) (n.a.v. van een vraag jvbeilen probeerde ik dit, had het nooit geprobeerd, MAAR HET WERKT:)

Orginele post:

Ik heb EINDELIJK de (schijnbaar) perfecte kvm switch gevonden. Dus om te schakelen tussen PC en 360 beeld

Een nog goedkoop ook. 12E!!! Ik heb um net binnen, werkt PERFECT (zonder kwaliteitsverlies zo te zien), btw, hij is wel actief, dus heeft stroom nodig, die trekt hij van een usb pc port. Als je ALLEEN de monitor kabels erop aansluit, heeft ie geen stroom en kan je niet switchen

http://www.prijzenstunters.nl/acatalog/KVM___VGA_Switch.html

(Wellicht iets voor de top post, want er zijn er meer die hier naar vragen)

Btw, perfect snelle service ook van die prijzenstunters.nl site
    Btw2, voor audio had ik al een (passieve) switch box
    Btw3, met zo'n switch box kan je een monitor overwegen die geen dual input heeft (die zijn toch weer een stukkie goedkoper, en switchen met die kvm knop is heerlijk simpel)

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Weet niet hoor, maar ik druk nu ook een usb keyboard in m'n 360 en ik kan ook typen? Wat probeer je nu aan te prijzen met je quote op jezelf? :confused:

16. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Hmmm, kom ik zo over? Ik post hier alleen maar dat een dingetje van 12E precies doet wat een redelijk aantal mensen zoek. Nl een KVM(!) swicth om een pc en 360 op 1 monitor aan te sluiten. Dus deze herhaal post is een soort bump. En dit omdat mij met regelmaat wordt gevraagd over deze switch en dit apparaatje niet is opgenomen in de top post.

Dus ik zit hier echt niet voor mezelf reklame te maken. Als dat zo over komt dan is dat jammer.

En een usb keyboard in je 360 is iets anders dan een kvm switch. Ik ben namelijk nog geen post tegengekomen die melding maakt dat een KVM switch ook werkt met keyboard op 360. Het ging tot nu toe alleen over monitor (en geluid)

Edit: Maar goed, ik begrijp dat het algemeen bekend is dat een usb keyboard op de 360 werkt. Wist ik niet. MS kennende werkt er nl niets zomaar. Mijn USB Flight stick die wel werkt op Xbox en PC werkt niet op 360. Maar ik zal andere usb apparaatjes eens inprikken. Kijken wat er nog meer 'plotseling' werkt ... usb stick, usb hdd ... cool;) (wist ik veel, ik game alleen maar)

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ey,

Al een tijdje speel ik nu in samenwerking met een VGA kabel. Nu zou ik graag willen weten hoe ik met een hoofdtelefoon kan spelen. De audio kabels van de VGA kabel zijn twee tulp stekkers, in de kleuren rood en wit. Die gaan normaal gesproken achter in mijn subwoofer maar, als ik een keer laat op de avond Rock Band wil spelen stellen mede huisbewoners dat natuurlijk niet op prijs.

Wat moet ik aanschaffen of eventueel anders aansluiten zodat ik kan spelen met hoofdtelefoon?:)

18. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zie dit niet als een aanval maar een kvm switch is exact hetzelfde als een usb keyboard op je 360 (zij het met een usb verlengkabel ertussen.)

Ofwel een doorluskastje met keuze schakelaar.

Meeste mensen hebben trouwens helemaal geen kvm switch nodig.
    Xbox via vga en pc via dvi en klaar ermee, simpeler kan niet. (Zolang de monitor het toelaat met 1 druk op een knop van ingansbron te verwisselen. Anders is een KVM switch idd een goed oplossing)

@ WinterBase,

Zit er niet toevallig een hoofdtelefoon aansluiting op je geluidssetje?
    Ander moet je een verloopje kopen zoals die in de startpost staat.

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    @ Lord:

Niet dat ik zie. Ik meen ooit zo'n verloopje te hebben aangeschaft. Misschien dat ik die nog eens kan vinden. Zou echt super zijn:)

Edit:

De kabel die ik hier heb liggen is volgens mij niet goed:

Die jack moet groen zijn en ook pluginbaar zijn neem ik aan :p

20. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Dat een monitor meedere ingangen heeft is een trend van de laatste tijd. Niet iedereen koopt elke 3 maanden de nieuwste monitor. Er zijn zat mensen die nog een monitor hebben met slechts 1 VGA ingang (of dat de meeste zijn of niet dat weet ik niet)

En ook al zou je een monitor hebben met 2 ingangen dan nog zou je OF 2 keyboards nodig hebben OF toch nog steeds een KVM switch als je met een keyboard op de 360 wilt (tenzij je kabels gaat verwisselen maar laat dat nou net het punt zijn waar iedereen van af wil)

Dus mijn nadeel (slechts 1 vga ingang) werd een klein voordeel dat ik 'gratis' zonder extra toestanden wel direct een keyboard op de 360 heb middels die KVM switch. De muis zit natuurlijk ook op die KVM switch maar daar geeft de 360 verder geen reactie op.

(PS3 of andere consoles hebben geen VGA meen ik, anders zou je zelfs voor de 4-poorts versie kunnen gaan, mocht je de hele zooi op 1 tft monitor willen aansluiten:))

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina