Rock Band [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bassie, 2 jun 2008.

1. martyman

martyman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is het best om met gitaar mee te beginnen, hard?? (ik speel alles uit op gh2,expert)

Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  2. martyman

martyman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok ik kan hem daar dus gewoon hale??*)

3. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar pin me er niet op vast.
    Ik meen te hebben gelezen op hun site dat ze internationaal shippen, maar weet niet welke voorwaarden eraan zitten op het gebied van heeeele grote dozen :p

4. martyman

martyman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok hope dan maar...O-) kan ik hoop ik volgende week lekker rocken:b: op de site stond dat het niet zwaarder dan 30 kg mocht wege zo zwaar is dat ding toch ook weer niet?:9

5. Phoebe85

Phoebe85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou dat drummen valt me toch tegen.. of deze drumset is niet goed..
    als ik met de gitaar speel dan hoor ik zuiver dat ik speel zonder ik niks doe mis je ook meteen deel geluid.

Met drums heb ik dit niet hij pakt de noten wel..sla ze ook op juiste ritme maar of ik nou me stokken stil hou of dat ik speel. verschil hoor ik niet.

klopt dit?

6. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Dat klopt, dat is meer om het ritme bij te houden.

Anyway, ik heb de hard vocal solo tour uitgespeeld. Ben nu bezig met Expert die eigenlijk best makkelijk is. Met de drum hard tour zit ik vast bij de laatste tier. :mad:

7. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben ook bezig met expert vox. Ik ben bij de tier met green grass and high tides. :) Een na laatste denk ik.

8. Slender

Slender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Begin maar direct op Expert. Rock Band is een stuk makkelijker dan GH2 en GH3. De eerste tiers zijn echt super makkelijk zelfs op Expert. Pas de laatste paar tiers zijn wel een beetje een uitdaging. Gelukkig zijn er wel wat pittige nummers te downloaden zoals het Metallica pack.

9. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom iedereen Rock Band nou zoveel 'makkelijker' vindt. Ook al zijn de eerste tiers goed te doen, op het einde is het in verschillende nummers echt doorbijten in de solo's. Ik zou daarom zeggen, speel op expert als je het niet erg vindt om een tijd vast te zitten in de laatste tiers. Speel gewoon op hard als je lekker het hele spel in een keer wilt doorspelen.

10. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Green Grass and High Tides is gewoon Free Bird. Dus als je die kan halen kan je GGAHT ook halen..

Er zit alleen geen impossible song in Rock Band zoals Jordan en TTFAF.

11. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Hoe zit het eigenlijk met het zingen van bijv. GGAHT? Dat nummer heeft een solo van zo'n 4 minuten dacht ik, sta je dan de hele tijd gewoon niks te doen? :9

12. Slender

Slender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hard is Rock Band is echt merkbaar makkelijker dan in GH2/GH3. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar een nummer als Wanted Dead or Alive. Die zit in tier 7 in Rock Band dus dan verwacht je dat die wel een beetje pittig is. In de intro speel je maar de helft van de noten en dat is echt merkbaar. Vergelijk dat maar eens met een nummer als Sweet Child of Mine in GH2 waar je wel alles moet spelen. Ook een nummer als Reptilia is zelfs op Expert nog makkelijk dan hetzelfde nummer op Hard in GH3.
    Zelf heb ik GH2/Gh3 op Hard uitgespeeld en kan ik de meeste nummers wel afhalen op Expert maar ik ben niet echt extreem goed. Ik heb daarom Rock Band eerst op hard gespeeld maar dat was echt helemaal geen uitdaging. Wat ik ook jammer vind is dat er veel nummers in het spel zitten die alleen maar bestaan uit hele lange stukken eentonig strummen (Sabotage, Go With the Flow, Blitzkrieg Bop). Op Expert heb je bij die nummers tenminste nog een paar extra noten tussendoor waardoor je nog een klein beetje variatie en uitdaging krijgt.

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33

Die ga ik straks doen. Ik weet in ieder geval wel dat Foreplay wordt overgeslagen met vocal tour, aangzien daar geen tekst in voorkomt.

14. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Hier precies het zelfde geval, gh2 & 3 uit op hard. Bijde games vast in de laatste tiers. Met wat oefenen zou ik GH3 wel uitkunnen spelen op expert, hoef alleen raining blood nig, maar heb hier geen zin in wat ik vind het echt een pauper nummer waar ik geen tijd en energie in wil stoppen.

Maar nu met Rock Band het zelfde, laatste tier GGaHT erg moeilijk, maar ben al een keer tot 95% gekomen dus dat moet me nog wel gaan lukken.

Dat sommige nummers ander gechart zijn dan GH3 en daardoor misschien makkelijker zijn maakt me niet zo veel uit. Overall vind ik de notecharts in Rock Band veel relaxter, het voelt natuurlijker aan en doordat er niet van die gekke chord wisselingen in zetten heb ik geen verkramte klauwen meer.

De strum nummers vind ik idd wel klote ook omdat de snelheid waarmee de noten op je afkomen lager is in gh3 waardoor hele snelle struk stukken gewoon niet te lezen zijn.

15. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is eigenlijk het enige minpunt voor mij aan Rockband: Teveel strum nummers, 2 of 3 zijn leuk maar geen 15.

16. martyman

martyman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gister rock band besteld game + BIAB hij sou vdaag verstuurd worde dus khoop volgende week wel te kunnen spelen

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vanochtend 'opeens' de tour uitgespeeld. Was klaar met nummer van Bon Jovi toen ik opeens 20 Gamerpoints kreeg voor het uitspelen. Waren dat alle nummers? Metallica zat er toch standaard ook in met een nummer of heb ik mij nu vergist?

18. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    De easy solo tour heeft ook 15 songs minder dan de rest van de tours.

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Oke, als ik dat had geweten was ik gelijk om Medium begonnen. Bedankt Xero:)

20. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ben van plan morgen Rock Band + drumset te gaan kopen.

Nu wil ik alleen weten van jullie of dat voor die prijs (130 euro in totaal) de moeite waard is. Ik vond GH 1&2 op de ps2 altijd helemaal geweldig (dit speelde ik met de gewone controller). Dus ik denk RB ook wel.

Toch wil ik jullie mening, en wees aub objectief!

Deel Deze Pagina