Battlefield: Bad company

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sandertje, 20 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchNeon

    DutchNeon Active Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds de beta vond ik het spel al niks, en ik heb die beta toch aardig veel gespeelt. Ze hebben idd AA uitgezet, waarom? Ga naar die unlock wapens, en dan één van die AK's, korrelige randen als een gek, helemaal niet recht, terwijl dat niet in de beta was.

    Verder vind ik de besturing nog steeds stug, heb het gevoel dat je een een hele dikke vent ben die moeilijk kan draaien en richten (game speelt qua infanterie sloom/saai af, terwijl actie met tanks en voertuigen echt vet is).

    Over de graphics zelf heb ik niet te klagen, alleen heb je er een soort grid rooster/filter over het scherm, wat het aardig lelijkt maakt. Resolutie is lager? kan wel, de game is lelijker geworden qua afwerkingen.

    LAG? geen problemen mee gehad.

    Game is verder wel fun maar niet een must-buy voor mij. Ik vind nog steeds dat battlefield games bedoeld zijn voor de PC en niet voor de consoles.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  2. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Tjonge jonge je bent machteloos tegenover een TANK. Alsof die RPG die Tank kapot maakt, HELEMAAL NIET! Trieste spel zeg.........

    Geen enkel oorlogspel kan tot nu toe aan COD4 tippen!
     
  3. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    deze mag van mij in de boot samen met hour of victory,
    niet dat de game zo slecht was als HoV maar mijn verwachtingen waren een stuk hoger
     
  4. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    De besturing is zo verdomd log na het spelen van COD4... zelfs frontlines liep nog beter... en de autos/tanks en helikopters sturen ook echt voor geen meter, weer te traag, te log, geen respons als je wat indrukt, etc.

    Het is gigantisch korrelig allemaal.. normaal ben ik niet zo streng als het op graphics aankomt, maar vondt dit toch wel matig eruitzien, wel beter als frontlines, maar lang geen COD4.

    Teamwork?... eerder alleen maar teamkilling... iedereen loopt maar wat rond te trekken op zoek naar vijanden en voertuigen, zie je een helikopter? wil je erin? dan heb je opeens meer vijanden erbij waar je voor moet oppassen omdat je teamgenoten je zo voor je flikker schieten voordat je instapt omdat zij ook zo graag erin willen. en wederom zie ik geen opties om dit te omzeilen, zoals friendly fire uit bijvoorbeeld... nee, je mag 6 keer iemand van je team doden en dan mag je weg... slechte zaak.

    gigantische rode stippen boven je vijand.. wtf? ik speel een oorlogsgame die toch enigzins tracht realistisch te zijn, maar met namen en rode stippen boven je vijands naam voordat je hem of haar spot is gewoon ouderwets en lachwekkend slecht voor een game zoals dit... dit is geen halo toch?
    En is er wederom een optie om dit te omzeilen of uit te zetten? vergeet het maar.

    Party systeem... geweldig, je kan met 4 maten in een game terecht komen (werkt meestal niet eens trouwens)... 4....4....4....
    Ik heb al moeite met het mensen uit een lobby houden in COD4, 6 is al te weinig, maar 4?
    En wederom geen optie om wel met een grotere groep aan de slag te gaan.

    spawn camping/killing... wederom zo'n rare beslissing van de developer.. je kan ergens spawnen en METEEN een kogel door je flikker krijgen en geen idee hebben waar het vandaan komt.. lekker dan.

    Ik heb mijn pre-order gecancelled in ieder geval.. zal morgen nog een uurtje erin steken, mischien meer, maar ik vindt dit echt de grootste tegenvallen van het jaar alvast.
     
  5. Grapefruit

    Grapefruit Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig spel, het geeft me meteen weer een oorlogsgevoel. Wat COD 4 me totaal niet gaf. Alleen mogen ze wel wat aan de lag doen. Weet niet of dat alleen van de Demo is. Goede wapens. Had iets maar van de graphics verwacht maarja.

    Ga hem zeker halen.
     
  6. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Haha, dat is het enige waaraan ik kan zien of het een vijand is.. ;)
     
  7. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    - Ten eerste kan je de sensitivity aanpassen en je hebt de mogelijkheid om de besturing te veranderen.
    - Aangezien de maps veel groter zijn, en er veel meer actie plaatsvindt dan in CoD4 (denk aan tanks e.d.) is het niet mogelijk om dezelfde graphics te krijgen als in CoD, dat is nu eenmaal niet mogelijk op de huidige generatie consoles, en het zal een hoop lag veroorzaken.
    - Dat jij een keertje geteamkilled wordt, heeft toch niets te maken met tactiekloos? Alsof je in CoD4 met een paar random Amerikanen die wat op je zitten te schelden tactisch kunt spelen.. Gister een potje met Aernhem gespeeld, we hadden toch echt een soort van teamwork ^^
    - In CoD4 heb je een radar waarop je kan zien waar de enemy is, in Battlefield moet de tegenstander schieten of moet jij of een teammaat hem gespot hebben, voordat er een rood stipje verschijnt. Vergelijk een shooter nooit met real-life, heb jij ooit soldaten zien heropstaan?
    - Met dat party systeem ben ik het eens.
    - Je hebt de keuze om te spawnen bij je squad of in je basis. Als je bij je squad spawnt dan loop je het risico dat je in een keer neergeschoten wordt, omdat je in de frontlinies spawnt. Wanneer je in de basis spawnt ben je altijd veilig, als je zelfs hier gespawnkilled wordt, dan doe je toch echt iets fout.

    Eerst zeuren dat het door rode stipjes niet realistisch is, maar wanneer je wordt doodgeschoten wil je wel zien waar hij zit? Beetje tegenstrijdig..
     
  8. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook zeer hoge verwachtingen, vooral omdat je 'alles kon opblazen en het een hele nieuwe manier was om enemies dood te maken'. Nou, ik heb nog geen 1 enemy in een gebouw zien zitten, ze zaten allemaal in tanks. Ik had wel weer eens zin in een nieuwe Battlefield, na Battlefield 2, maar dit valt vies tegen. Het gaat er meer om wie er het eerste in een tank zit (die tevens naar mijn mening TE overpowered zijn). Ik ga wel weer verder met Call Of Duty 4 ;).
     
  9. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ook gewoon schuilen voor een tank, ze zien je namelijk bijna niet. Als sniper kan je ze trouwens gemakkelijk opblazen. :)
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn indruk dan maar. Ten eerste snap ik de negatieve uitlatingen over de graphics niet, ik vind het er prima uitzien. De gameplay is even wennen, voor zowel de sp als de mp, maar dat loopt wel los.

    De chaos in zowel de sp als mp is echt super! Kogels vliegen je om de oren, overal inslagen en totale chaos. Echt een battlefield.

    Echter: in de sp kon ik de rpg niet vinden en ik wist niet hoe ik die dingen moest opblazen dus echt verder kwam ik niet.

    De mp lijkt iig veel potentie te hebben, maar echt beoordelen kan ik het niet. De ps3 versie was na 1,5 uur op 33% (!!!), de 360 versie was gelukkig na 25 min binnen. Echter ik heb iets van 6 keer een lobby gejoined en het was lag, lag, lag.

    Ik hoop dat ze dit nog gaan oplossen en tot de release ga ik zeker aan de slag met de mp.

    Erg verdeelde reacties in deze thread, het lijkt idd wel alsof sommige mensen een ander spel hebben gespeeld :+
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    CoD4 een oorlogs spel lol......in welke oorlog vechten er alleen grondtroopen tegen elkaar....juist CoD4 is dus geen oorlogs spel...

    Tanks opblazen is easy. Natuurlijk weet je als pro CoD4 speler dat je tanks altijd op hun zwakke punt moet raken met een RPG (oh sry heeft CoD4 geen voertuigen....en zijn alle maps samen net zo groot als 1 van BF). Verder heb je Laser Target, C4, Anti-tank mijnen, RPG, andere tanks en 30mm, Howitser moet ik door gaan.

    Jouw probleem is dat je alleen een mainstream game als CoD kunt spelen met makkelijke controls etc. Hiier is de instap gewoon wat groter. Je hoeft het ook niet te spelen.....
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  12. soul2soul

    soul2soul Active Member

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie helemaal geen problemen met de grfx, niet korrelig helemaal niets, was juist aardig verrast dat de SP er zo goed uitzag...
    En je moet het niet echt qua gameplay met COPD4 gaan vergelijken, zijn toch wat andere games, en je moet het helemaal niet spelen als je veel COD4 speelt, gaat je COD4 mojo kapot (hier wel ehhehehe)

    Net als Forza2 spelen na DIRT.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Graphix zijn redelijk maar kan ook niet anders. SP was wel een stuk beter als die van het vorige deel maar toch wel wat minder als die van CoD, voordeel is wel dat je weer voertuigen hebt.

    Je kunt de MP van deze en die van CoD4 niet vergelijken. Dus als iedereen daar nu mee op houdt...
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0

    Net als dirt na forza :x

    Maar ja on-topic.Ik vind de game grafisch niet tegenvallen maar ik ben de pc versies van bf gewend dus vind deze game toch wel aardig tegenvallen. ik wil graag met 64 man in een map oorlog voeren *)
     
  15. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Die ligt in een huis (als je van de heuvel naar het dorpje kijkt, het 1e huisje rechts .. uit mijn hoofd)

    Dat bedoelde ik trouwens met 'scripted'. Die RPG ligt er eerst niet, die 'verschijnt' pas als die BMP eraan komt (dan krijg je ook de opdracht om die RPG te gebruiken)

    Btw, ik vond ook een wapen waarvan ik dacht dat het een laserdesignator was. Maar bij gebruik lijkt het een BOOR!?!?, wtf is dat voor ding dan? (lol, ik heb nl echt geen flauw idee)

    Tot slot vind ik de sSP demo wel erg 'actie-cutscene-actie-cutscene' erg vlak op elkaar. Ik heb liever een langer doorlopende missie. Maar nu, zittend op werk, heb ik wel weer zin in de demo te spelen (en dat is wel een goed teken:))
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Mhm, vond hem eigenlijk wel aardig. Singleplayer missie was leuk, en gelukkig dat er voertuigen inzitten. Het blijft alleen een beetje te druk voor mij, en vind de map ook niet echt lekker werken, maar dat zal allemaal wel goed komen als je eenmaal de game een aantal uur hebt gespeeld. Multiplayer ziet het er ook goed uit, en ook weer bruut dat daar voertuigen inzitten. Voertuigen in shooters vind ik echt leuk, vooral bij Call Of Duty 3, was echt bruut met voertuigen! :)
     
  17. Lightnezz

    Lightnezz NsG Manager

    Berichten:
    855
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik het spel niet ga kopen, of ik moet het spel straks echt leuk vinden in een 1x. Wat ik niet verwacht, ik heb liever Fifa 09 bijvoorbeeld dan BFBC. Ik ga zo maar weer eens sniperen ;)
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kun je voertuigen mee repareren :)
     
  19. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    LOL, thx. De eerste keer nl met die BMP (in SP) pakte ik die 'laserdesignator' en richtte dat ding op die BMP (in de hoop op een airstrik of zoiets), hahaha, is het een boor:)
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Net een score gehaald van 48-19 :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina