Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet je, alles wat ik nu te zeggen heb is volkomen wijsneuzerig (vervloek me dus en neem me daarna maar niet serieus, doe ik zelf ook niet O-) ). Zo iets als "I told you so for the last 3 years."

Ik weet nog goed dat journalisten op me af kwamen in LA tijdens de E3 in 2005 na de Killzone 2 demo. Wat moest ik toen tandenknarsen toen me verteld werd dat we "toast" waren. Iedere idioot kon zien dat het een gefakete demo was en dat er voorlopig geen enkele console of pc in staat zal zijn tot dat soort gameplay. En al die idioten (die er nu eentje hebben :9 )vielen er voor als bakstenen.

Anyways, Sony leidt aan hun typische "overpromise-underdeliver" syndroom, waar ze nu enorm de prijs voor betalen. Laatst had ik een stukje geschreven over de gouden driehoek van Project Management: tijd, kwaliteit en kosten (lees: middelen). Je ziet nu in hun statement letterlijk "repurposing of resources".

Ik gok dat LBP en Home (en eventuel Res 2 en/of Killzone 2) nu ook wederom onder druk liggen qua tijd en kwaliteit. Het enige dat ze kunnen doen is er meer resources tegenaan gooien, tenkoste van titels die die resources dan moeten opofferen. Je kunt dan the Getaway en Eight Days uitstellen, maar op een gegeven moment word je dan ongeloofwaardig. Als je alle resources daar weg haalt, dan duren die titels nu nog 3 jaar of zo en dan kom je met games uit die door het uitstel al lang zijn ingehaald door betere games. Ofwel dan cancel je ze.

Het water staat ze dan wel echt aan de lippen. Cancellen van the Getaway vind ik oprecht een enorme klap in het gezicht van vele PS3 fanboys. Eight Days is een nieuwe franchise, dus dat is te vergeven, maar the Getaway? WOW, some serious shit they are in.

Zoals gezged, ze vechten op te veel fronten oorlog: dashboard, online, PS3, PS2, PSP. Op een gegeven (en altijd slecht) moment kom je tekort.

Nog even iets van een totaal andere orde: wij werken aan een nieuwe versie van Xbox Live >>> na de interne demo weten we dat er ondertussen een totaal andere kant op wordt ontwikkeld dan door mij verwacht. Dat wat ik wilde is feitelijk uitgesteld (maar nooit aangekondigd of beloofd en daarop under deliveren we dus ook niet :9 ) en wat er nu aankomt is ook enorm tof. Deadline is nog steeds voor de Home Beta, laat staan Home launch. (En om alvast wat te verklappen >>> het heeft eigenlijk weinig met Live te maken :cool::b:)

Daarnaast launchen we dit jaar nog 9 games (na Ninja Gaiden 2). Tel maar uit hoeveel we er hebben aangekondigd, dan weet je hoeveel we er nog onder de pet houden. En ik kan u ook alvast vertellen dat 2009 langzaam maar zeker vorm krijgt en ook boordevol zeer coole games gaat zitten. Een aantal showcase titels die benaderen wat sony demoot (maar je, die demo-en meer dan ze aankunnen). En met een beetje geluk gaan we in NL in (begin) 2009 ook iets doen met films en hi-def en zo en downloaden en zo, nog voordat Home officieel launcht. Let wel, geen belofte, geen aankondiging, maar we werken er hard aan.

PS Mijn vertrouwen dat Sony er weer helemaal bovenop komt is onaangetast. Deze wereld zit vol met idioten, dus die PS3's vinden hun weg wel naar tientalle miljoenen huishoudens. Om ook maar in de buurt te komen van hun succes moet MS wel zo veel overperformen tov Sony, dat grenst aan het onmogelijke. Mochten wij deze generatie al winnen van Sony, dan vreet ik mijn controller op >>> bij wijze van uiteraard...

Laatst bewerkt: 5 jun 2008
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het heeft met een on-line community te maken toch ... maar ja eerst yahoo binnen slepen ;)

Ik gok maar wat 8)

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik hoor net dat naast demo's en trailers ook exclusieve content verschijnt op playstation Core. (Wordt vermeld in het introductie filmpje) Dat is echt zwaar balen zeg.

4. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mmmmm, ok Mr X........thanks for calling me an idiot.

Misschien ten overvloede, maar als de 360 verleden jaar gewoon betrouwbaar was qua hardware, had ik hier nog geen PS3 gehad.

Na een reparatie (goed geregeld, dat wel) en het vooruitzicht op LBP besloot ik voor de PS3 te gaan.

Maar momenteel............ik weet het niet.

Qua games en online is de 360 gewoon nog steeds beter.

Sony staat wat mij betreft flink voor lul.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vraag me ook af hoe ze dat willen verantwoorden. Battlefield demo over psn stond na ruim een uur en een kwartier op 33%. Toen maar even de demo gedownload via xbl en een dikke 25 min later kon ik spelen. En dan reken ik nog geeneens mee dat ik op de ps3 het spel nog had moeten installeren.

Ben nog steeds erg blij met de ps3, maar op de 360 is er en vele malen meer te beleven en is het beter geregeld vanuit live-optiek. Al had ik dus echt anders verwacht in 2008.

6. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, ik heb zelf ook een PS3... It takes an idiot to know an idiot.

Die hardware problemen zijn volgens mij nu wel achter de rug met de laatste revisie. Dat lost weinig op voor de mensen met een oude(re) revisie, maar die zijn we tegemoet gekomen met 3 jaar garantie. Niet fijn als je het nodig hebt, maar onze servicelijn levert nu wel top kwaliteit.

Als ik moet kiezen tussen ons probleem (production flaws) of Sony's probleem (design flaw) dan kies ik blind voor ons probleem. Dat van ons was oplosbaar en dus tijdelijk, dat van Sony is onoplosbaar en dus permanent.

**Donkere hijgstem** Welcome back to the dark side Luke, euh . . . Kevf.

Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  7. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En mensen die een 2dehands Xbox360 kopen met aankoopsbon, al is die Xbox360 maar 1 week oud en staat geregistreerd op een andere naam kan je fluiten naar je garantie..............(o ja, voor 80 euro doen ze het wel)
    Slechte zaak.
    Dit probleem had een vriend van mij.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je krijgt bij geen een bedrijf garantie op tweede hands spullen

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Maar je hebt toch gewoon garantie op de tweedehands Xbox 360 als de vorige eigenaar hem nog niet (z'n serienummer) heeft geregistreert bij de helpdesk?

10. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0

Volgens mj is dit tegen de Europese regelgeving.

Onderstaand komt uit het "problemen" topic.

Garantie
    Om misverstanden te voorkomen: je hebt altijd 2 jaar garantie op je xbox 360 vanaf de aankoopsdatum. De handleiding zegt 1 jaar, maar volgens Europese wetgeving heb je 2 jaar garantie en die krijg je ook echt van Microsoft. Meer informatie.
    Een ander misverstand is de aankoopsbon, die heb je niet nodig om garantie te krijgen. Microsoft neemt elke xbox 360 aan, zolang de garantiesticker niet verbroken is en zolang je hem niet gemod of gekraakt hebt.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    [gt]34896[/gt]

En dat krijgen wij weer niet in Europa :mad:

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nou zit ik zelf totaal niet te wachten op deze game, maar wat Sony doet is gewoon echt niet netjes. Deze game hoort ook gewoon uit te komen in Amerika en Europa, klaar. Sony moet eens ophouden met dat Japan maar voor blijven trekken, dit is namelijk by far de slechtste markt. Europa is de belangrijkste, grootste en meest succesvolle markt voor Sony, zo word Europa echter niet behandeld.

*Dualshock 3
    -Japan: december 2007
    -Amerika: maart 2008
    -Europa: niet bekend

*Afrika
    -Japan: 28 augustus
    -Amerika: niet
    -Japan: niet

*MGS4 Gun Metal PS3
    -Japan: ja
    -Amerika: ja
    -Europa: nee (zelfs Korea krijgt deze speciale PS3 wel!!!!)

*GT5 Prologue
    -Japan: december 2007
    -Amerika: april 2008
    -Europa: maart 2008

Om een aantal recente voorbeelden te noemen. Zie het ook nog wel gebeuren dat Home aanzienlijk later uitkomt in Europa.

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Die graphics van Afrika vind ik echt niet zo next-gen op het HD-filmpje. Het blijft maar een filmpje natuurlijk maar de beesten glijden gewoon over de grond en zijn veel te hoekig :eek:

Jammer dat Sony Japan blijft proberen te bereiken inderdaad. They don't take no for an answer!

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als je ziet hoeveel tijd en geld zowel Sony als Microsoft in Japan hebben gestoken en als je dan ziet wat de resultaten zijn..... Is gewoon een regelrechte verspilling geweest.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  16. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Afrika ziet er echt vet uit! Ik had nog niks gehoord van die game, maar dit ziet er echt vet uit.

Een genre waarin de PS3 beter is als de Xbox! Afrika games!

17. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het best tegenvallen eigenlijk. Als je naar die beesten kijkt zie je gewoon dat ze over de aarde zweven en schuiven.

Die luipaard bijvoorbeeld, als hij van die heuvel afloopt in het begin.

En hoe weet je nou dat de PS3 hier beter in is? :confused::confused: Heb je Afrika op de X360 gezien dan? 8)

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Is dat een nieuw genre? :9

Vind het wel jammer dat pc vs 360 vs ps3 niet mogelijk is, het is natuurlijk eigelijk wel mogelijk. Maar de bedrijven zie ik niet snel samenwerken aan zo'n optie de pc crossplatform 360 is er al een tijdje. Had wel wat ps3 gamers af willen knallen in UT3 als die uit is op de 360.

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Om deze topic maar weer even nieuw leven in te blazen...

Dat blu-ray sneller word opgenomen is nogal logisch he, we zijn in een tijdperk van HD. Maar blu-ray zal niet snel de dvd van de standard gooien.

Daarnaast wel mooi dat de Xbox nu een half jaar winst aan het maken is, want dan kunnen we nog een Xbox 720 verwachten.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat wordt beoordeeld op een verschil van 21 en 17 stuks en bij 1 bedrijf? Lekker betrouwbaar 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina