Draadloos internet bereik.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jerreby, 8 jun 2008.

  1. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Hallo luitjes, ik zit hier met een probleem.

    Al een lange tijd hebben wij draadloos internet. Vanaf de eerste dag heb ik gezeik mee gehad maar dat werd opgelost dmv een doorgetrokken kabel naar mijn kamer. Er was dus geen draadloos internet meer nodig. Nu echter, heb ik het wel weer nodig. Ik heb namelijk een Iphone gekocht en wil graag op WiFi hiermee.

    Ik heb dus gekeken waar ik nou wel/geen internet heb. Onze draadloze internet router staat ik de gang. Daar heb ik natuurlijk wel verbinding. Als ik dan naar de woonkamer ga valt hij alweer uit. Mijn vraag is dan ook, hoe kan dit? Hij vindt geen bereik meer als ik maar 10meter van die router af sta oid.

    ps. Ik zit gewoon op de 1ste verdieping.

    Thankzzz.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wat voor router?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat voor een bagger ding is dat ?!?!

    Heb zelf een Linksys WRT54G (beneden) maar op zolder (2 betonnen vloeren) kan ik zonder probleem het internet op mijn Apple Touch.
    Ook met de PSP en DS heb ik geen problemen.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het hangt inderdaad veel af van de router (misschien dat ik ook maar eens een betere moet kopen :+) maar het hangt er ook vanaf wat er juist allemaal tussen jouw en de router staat en wat voor materiaal het is.

    Heeft jouw huis dikke betonnen muren dan wordt dat signaal sterker tegen gehouden dan de "kartonnen muurtjes die tegenwoordig in de nieuwbouw worden gebruikt.
     
  5. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Dalijk kijk ik wel welke router ik heb, maar het ligt niet aan materiaal oid. Ik find namelijk wel het Internet van de overbuurman.
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    dan ligt het dus aan jou router, en zou ik je erop wijzen een linksys router te kopen.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Met MIMO technologie ;)
     
  8. eerikjansen

    eerikjansen rolator

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan evt. het kanaal van het draadloze signaal op je router veranderen, dit kan helpen als het signaal niet meer goed doorkomt doordat het bv. stoort met de buren. Als je draadloze signaal gewoon in orde is kan je ook overwegen een wifi range extender te kopen .
     

Deel Deze Pagina