Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Geen idee waarom dat ding erop zit. Zat er al op toen ik de pc anderhalf jaar geleden kocht. Als ik die 'pijp' eraf haal heb je gewoon een ventilator, verder geen rooster. Haal hem er morgen eens af, je weet het nooit.

Mocht het niet werken dan ga ik morgen middag de stad hier in om een nieuwe cooler te halen. Trouwens, die freezer. Als ik die monteer op mijn moederbord en vervolgens de pc rechtop zet dan koelt ie in principe naar benden... niet naar de zijkant.. snap je?

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat is een lucht tunnel, krijg je betere zuig/blaas kracht en gaat de warme lucht goed naar buiten. Als er tenminste in je zijplaat vd kast ook een gat zit:9

3. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Zit er:) Daarom, als ik die freezer neem dan koelt ie niet richting dat gat maar naar de onder kant van mijn PC:x

4. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, heb van iemand die ik ken, die samen met wat andere deze heeft samengesteld:
    Mijn vragen zijn:
    A) Is het een goede PC voor die prijs?
    B) Er komt volgende week een nieuwe videokaart uit voor dezelfde prijs als deze, hoe gaat heet die nieuwe videokaart?
    C) Zit hier Vista bij? (zag het niet staan)
    D) Krijg je gewoon de onderdelen, of krijg je hem compleet in elkaar gezet?
    (=http://www.sallandautomatisering.nl/ site)
    bvd
    Of kan ik beter die ALternate nemen?
    http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1069069&showTechData=true
    (Deze is toch al flink duurder standaard, + geen garantie + geen vista(??))
    (Dit was me vorige post:)

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dan kan je beter die Alpine nemen idd :+

A) Jawel
    B) Ik weet van niks :9
    C) Hier zit geen besturingsysteem bij
    D) Hier krijg je alleen onderdelen, maar voor een paar tientjes extra zet salland hem wel in elkaar

Maar je kan net zogoed die van Alternate nemen idd...

6. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Heb net die zwarte buis van mijn koeler afgehaald en het geluid is al een stuk minder. Hij is ook gelijk 2 graden minder warm volgens speedfan, was hij eerst 51 graden dan hangt ie nu tussen de 44 en 50 in. En als hij nu blaast hoor je hem een stuk minder. Even afwachten, misschien kan die nieuwe cooler dan nog even op zich laten wachten:)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De Freezer is een pak beter dan stock koeler en die pijp maakt dat verschil niet goed (ik dacht zelfs dat het alleen maar warmer werd met zo'n pijp). Ook kan je de Freezer richten naar waar je wil (nja, in de richtingen van een kompas dus niet richting die pijp).

EDIT: Dacht dus blijkbaar juist dat het alleen maar warmer wordt :cool:. Vind ik ergens ook logisch omdat de warmte daar dichter op elkaar zit (idem voor het geluid).

B)
    Niet volgende week, maar de week erna. Dan zal AMD/Ati met de 4850 en 4870. Ik verwacht (zijn dus geen feiten) dat de 4850 op het niveau van die 9800 GTX gaat liggen maar in een goedkopere prijsklasse. De 4780 gaat beter zijn terwijl hij in die prijsklasse komt te liggen (misschien iets duurder).

Nvidia komt volgende week wel met nieuwe kaarten (GTX 260 en GTX 280). De GTX 260 zal waarschijnlijk even snel of waarschijnlijk zelfs sneller zijn als de 4870 maar hij zal dan ook een zwaarder prijskaartje meekrijgen (+/- €450). De GTX 280 zal het best presteren van allemaal maar dat zal je ook zien aan de prijs (+/- €550).

Ergens in augustus zou AMD/Ati met de 4870 X2 (niet de officiële naam) moeten komen, welk twee 4870's op 1 kaart is en deze zou volgens de laatste geruchten de GTX 280 verslagen terwijl ik verwacht dat hij aan een goedkopere prijs te koop zal staan. Eind dit jaar/begin volgend jaar komt Nvidia dan misschien weeral af met een opgepompte GTX 280 welk de 4870 X2 dan weeral zou moeten verslagen :+.

Dit is echter bijna allemaal gebaseerd op geruchten (vooral mijn verwachtingen naar de prestaties toe). Het enigste dat ik als feit kan opnoemen is dat de 4850 aan €156 stond in een Nederlands shop en de GTX 280 aan €575 in een Frans shop. De prijs van de GTX 260 is gebaseerd op adviesprijs, namelijk $450.

8. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    @ Pegas:

Als ik zometeen in de stad alleen die Freezer aantref doe ik daar in mijn geval dan wel een goede koop mee, gezien het feit dat het 'koel gat' in mijn systeem kast aan de zijkant zit? Of kan ik beter opzoek gaan naar een andere koeler, bijvoorbeeld die Alphine?

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb geen idee hoe die Alphine presteert noch hoeveel die kost (zelf ff googlen is dus de boodschap) maar ik heb zelf de Freezer 7 Pro en deze staat helemaal vanonder (moederbord staat ondersteboven à la BTX) met de koeler naar onder gericht (de zijkanten van m'n case bestaan wel aan een ijzeren gaas) en dat ding presteert toch super, zeker voor die prijs (CPU, C2D E6600, draait al anderhalf jaar aan 3 GHz en ik ben te lui om hem proper te maken dus jah :+).

10. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oke. Die Alphine kost maar 12 euro maar die verkopen ze volgens mij niet hier in de stad:+ Die Freezer wel, dat weet ik zeker. Ga zometeen naar zo'n klein pc winkeltje hier, kijken of ze hem verkopen.

Iedereen hier alvast bedankt!:thumbs:

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Koop gewoon die freezer, gooi dat zwarte ding op zolder, klaar! :9
    Je kan ook altijd nog een extra fan halen en die tegen dat gat aan de zijkant van je kast schroeven/plakken en daarmee wat luchtstroom creëren.

12. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Vanmiddag dus een nieuwe cooler gehaald. Thuis gekomen de oude eraf gehaald en vervolgens geprobeerd de nieuwe erop te zetten. Dit lukte mij niet. Toen besloten om met de gehele pc naar de pc shop te gaan. Daar aangekomen hebben de mensen daar het erop gezet. Toen ze hem aanzette deed alles het maar we kregen geen beeld.

De computer werd vervolgens helemaal doorgetest en uit eindelijk kwamen ze tot de conslusie dat het moederbord het had begeven. Met het monteren van de koeler ben ik namelijk iets te hard met een schroevendraaier bezig geweest, heel stom.

Ik zit nu op een stille pc met een nieuw moederbord van Asus en een reepje nieuw geheugen. Mijn oude videokaart kon niet op deze nieuwe dus moet ik het tijdelijk doen met shared geheugen.

Trouwens, ik heb besloten om tijdelijk geen computers meer open te maken:+

13. Shizzel

Shizzel Guest

Te hard? Toen ik die van mij monteerde deed ik het gewoon tot het goed vast zat, het kon ietsjes vaster, maar dat zou dus af kunnen lopen in een kapot mobo :9. Snap niet hoe je het echt te hard kan doen, dan moet je echt met geweld hem vastgezet hebben.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    misschien een keer uitgeschoten en over het mobo heen gegaan, wat jezelf dan net niet opvalt, en dan gaat je mobo eraan. heb het zelf ook gehad

15. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Op de achterkant van het moederbord zat een soort kruis met schroefgaten, deze was voor de oude fan. Toen ik deze aan het demonteren was ben ik waarschijnlijk uitgeschoten en heb ik een kras gemaakt:emo:

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Tja, dat is jammer nu heeft 't je wat meer gekost :9
    Maar ach nu wordt ie vast niet te warm ;)

17. Toomzor

Toomzor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heej ik had even een vraagje, deze PC kwam ik net tegen op marktplaats en lijkt me wel wat. Maar ik heb er zelf niet echt verstand van dus dacht laat ik het jullie vragen. Komt hij:

Super Gaming PC AMD 5600+x2 Dual Core MSI 8800GTX OC Edition
    Super Gaming pc of thuis computer

Hij wil er 400 euro voor. Is dit een goede PC voor dat geld? Of kan ik nu al iets beters halen voor dat geld? Die videokaart koste al 560 euro voor hem dus het lijkt mij opzich wel een goede deal!
    Hoop dat jullie mij kunnen helpen! \o/

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    vraag me af wat er mee aan de hand is als hij er maar 400 euro voor wilt hebben.....

hij geeft zelf al aan dat alleen die videokaart 560 euro kostte......waarom je hele pc dan weg doen voor 400 euro?

19. Toomzor

Toomzor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij zegt zo van dat hij hem weg doet omdat hij er nooit meer op speelt.
    Maar het is dus wel een goede pc?

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Als je de verkoper vertrouwt zou ik er voor gaan. 400 euro is een goeie prijs voor een game pc van 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina