[XOne] Civilization Revolution

Discussie in 'Games' gestart door Rebel8319, 23 mei 2008.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    FRS mag hem verkopen. Zeur de verkopers aan hun kop en ze verkopen hem. Ik heb hem ook en ze hebben op hun lijstjes nagekeken of die in de verkoop mocht. Het mag, en zeg maar tegen jullie verkopers dat het hier in Sneek mogelijk was. ;):9

2. Xman99

Xman99 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en wie kan mij op dit moment vertellen of het kopen van deze game het waard is.. of een soort van vergelijking van een andere game..

greet X

3. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe ie is vergeleken met civilization 4 enzo...
    Ik ga morgen gelijk kijken of ie ergens al in de winkel ligt, lijkt me echt vet \o/

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik had vandaag jammer genoeg geen tijd, dus ik haal hem morgen wel ff bij de Bart Smit. Heb er zin in!

5. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ga gewoon wat googlen of kijk op youtube en dan krijg je vanzelf een aaardige beeld van deze game en dan kan je meteen zien of het bij jouw smaak past.

Als je het gaat vergelijken met de serie op de pc met name civilization 4, is deze game wat makkelijker om in te stappen. De gameplay zo getweaked dat een normale pot sneller tot zijn eind komt dan een pot op de pc.

Als je het mij vraagd is deze game een musthave als je ook maar een klein beetje van strategy games houd. Het is verslavend, simpel te besturen en tegerlijkertijd brengt het toch wel degelijk diepgang mee. 16 verschillende beschavingen met elk hun eigen + punten. Ook zijn er meerdere manieren om te winnen dus kan je NOG strategischer te werk gaan.

Het is dat ik het vandaag druk had anders zat ik em nu spelen:) Hopelijk kan ik hem nog deze week ergens oppikken.

6. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de game vandaag bij de FRS opgehaald. Helaas heb ik nu ook even geen tijd. Snel mijn verslag afmaken en dan aan het gamen :D

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Vette game vond ik. Download anders eerst de demo eens. Hij houd wel abrupt op, maar het spelen is ook zo grappig. Erg leuke afwisseling voor games als Ninja Gaiden en Devil May Cry 4. Ja, die is een game die je moet hebben om eens iets anders te zien dan bloederig geweld of schieten zoals in COD 2, 3 of 4. Download de demo maar eens en vertel me dan maar wat je er van vind. Ik vind de game het zeker waard. Je kunt van 4 tot 6 verschillende manieren het spel uitspelen en daar zijn de achievements dan ook op gericht. Je speelt wel turn based, maar dat is niet zo verrot zoals bij game die door Jappen zijn gemaakt. Die zijn echt een ramp en slaapverwekkend. Ik kan je ook zeggen dat de maker, Sid Meier, een legende is en uiterst bedreven is en over voldoende ervaring beschikt om goede games als deze te maken. ;):)

Edit: GameInformer heeft al een 9.0/9.3 gegeven in de vorm van 9/9.25, 9.25 moet je dan op 9.3 afronden.

8. pimmos87

pimmos87 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb gister de demo tot half 2 zitten spelen 8)
    hij beviel me iets beter dan verwacht.. Dus ga hem zo ook maar scoren.

Zit wel met een vraag, denk dat iemand dat vast wel weet..
    Maar als je vrede heb gesloten met iemand, mag je nog steeds niet over zijn "kleur" lopen zonder de oorlog te verklaren. Weet iemand hoe dit wel kan. Ik hun een paar keer dat me ventjes klem stonden door een bondgenoot.

Zelfde had ik met een karravaan, ik snapte wel dattie weg is als je hem bij een vijand op ze kleur zet, maar bij een ally zou hij toch gewoon van jou moeten kunnen blijven ?

9. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik had de demo al geprobeerd, bevalt me erg goed. Heb civilization 3 en 4 heel vaak gespeeld, dus alles lijkt een stuk makkelijker, maar de cartoony sfeer is wel tof, en het gaat ook allemaal een stuk vlugger als met civ 4.

10. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Yep je kan zeggen dat de civ revolution een wat softere versie is dan de pc reeks. Maar tegerlijkertijd behoud het spel diepgang en een behoorlijke verslavings factor.

Ik daarintegen heb nog nooit de pc versie's gespeeld maar wie weet als ik voel dat ik na deze game meer wilt zal ik hem ook op de pc gaan spelen. Er was al aangekondigd dat er een nieuwe civilization spel (niet uitbreiding) zal komen ergens rond september/oktober of zoiets dergelijks.

11. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij kan dit inderdaad niet. Dan zul je moeten kiezen: of de andere kant op, of het kamp verslaan en dus over je ally heen walsen.

12. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    De demo is echt geweldig. Zonde dat ik net ninja gaideen heb gekocht (dit is echt een top game maar civ is zo leuk) vind het mooi dat zelfs op het laagste niveau de troepen van de tegenstanders soms nog moeilijk zijn. Griekenland en Thebe heeft meestal sterke grote groepen troepen. En ik vind het ervaring van troepen ook echt geniaal gedaan.

Nou valt de diepgang me toch een beetje tegen. Je kan je troepen niet echt upgraden volgens mij (sterkere zwaarden bijvoorbeeld) en de steden zijn ook niet echt uitgebreid vind ik.

Maar het is wel een leuke game. Gaat er zeker komen zodra ik er geld voor heb

13. DvD_NL

DvD_NL Hmm Hmmmmmmmm

Leuk Bevonden:
    2
    demo is vet! moet ik hebben :D

14. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die de game al binnen hebben, al online wat gespeeld? Daar ben nog altijd benieuwd naar.

15. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Die mening verandert wel als je de full-game hebt gespeeld hoor. Je troepen kun je wel upgraden (door veel gevechten te winnen, je kan ook het gebouw "Barracks" kopen die je troepen upgraden en je hebt ook nog een aantal Techs of Wonders die je troepen upgraden)
    En de steden kun je naar eigen zin uibreiden want er zijn ongeveer 15 gebouwen die je aan je stad kan toevoegen, ook de vele mogelijkheden en extra's die je door het bouwen van die gebouwen krijgt zijn ook aardig uitgebreid. Op het laatst had ik een stad van ongeveer 20 miljoen inwoners.

Maarja,
    ik had net ff op het allermakkelijkste de game uitgespeeld door op alle 4 de mogelijkheden om te winnen met Cleopatra. Was opzich gewoon té makkelijk, dus ik ga morgen eens beginnen op King difficulty.

@ SirGiiooo, nee ik heb de MP nog niet gespeeld. Ik zal het morgen wel ff voor je uitchecken en wat informatie vertellen.

Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  16. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig dacht ik er nog aan om deze game op te pakken onderweg naar huis. Ook meteen in de 360 gezet om hem te spelen, ik speel overigens nauwelijks meteen nadat ik binnen kom maar ik kon het niet laten. Echt verslavend gewoon, als ik geen honger had zat ik het nog steeds te spelen.

De upgrades qua troepen en steden vind ik best goed gedaan. Misschien niet zo diep als op de pc versies maar toch simpel met best wat strategische twisten. Bijvoorbeeld stond er zo in mijn barrakken dat ik men knights het best infiltration of blitz moest geven om hun offensieve kracht te vergroten.

Mijn eerste game met de duisters gespeeld vanwege hun militaire krachten en daarmee dus de dominante overwinning behaald. Kreeg ook best veel achievements erbij, dat viel me op want ik let daar nooit op.

Laatst bewerkt: 13 jun 2008
  17. dramaties

dramaties Held

Leuk Bevonden:
    0
    In Civ op de PC kun je een Open Borders verdrag aangaan met die vijand/landgenoot, in de demo kon dat ook in ieder geval. Je wordt echt doodgegooid met die diplomatieken dat wel, maar het hoort erbij en is erg leuk :)

Succes ermee, ik heb hem op de PC en vind het een beetje onnodig om hem aan te schaffen :)

18. cG I Shiva

cG I Shiva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die op de pc is echt heel anders

19. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0

Ik zou het ook niet aanraden om deze versie te kopen als je houd van de pc versie die toch wel wat dieper gaat maar daarom ook moeilijker is om in te komen. Dit is toch wel meer voor de mensen die nog niet bekend zijn met de civ reeks of de pc versie te hardcore vinden. Een maat van me bijvoorbeeld heeft liever de civ op de pc omdat hij toch snel uitgekeken was toen hij civ rev bij mij speelde.

20. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    daar ben ik dus ook bang voor. Houd altijd wel van micromanagment. Ik twijfle nog steeds of ik hem haal

Deel Deze Pagina