Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Op gamepress.com schijnt een officieel bericht te staan rondom de jrpg's van Square.

Pfff ik ben echt maar wat blij dat ik weer een 360 heb. Als ik nu alleen een PS3 had gehad was ik aardig over de zeik geweest en had er binnen een week een 360 gestaan.

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ah top dat Tales of Vesperia en Star Ocean 4 exclusief zijn!
    Raar eigenlijk wat ik hoorde ook een tijd geleden dat SO4 exclusief zou verschijnen op de Playstation 3 en dat ToV ook zou uitkomen op de Playstation 3.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sony lanceert Sixaxis bundels
    BRON: www.gamed.nl

Sony wil binnenkort de DualShock 3 lanceren in Europa, maar men heeft een grote voorraad Sixaxis controllers. Men heeft daar nu schijnbaar een oplossing voor gevonden.

Een Franse site meldt dat Sony deze week twee Sixaxis bundels lanceert in Europa. De bundels kosten €59,99 en bevatten naast een Sixaxis controller ofwel Gran Turismo 5 Prologue, ofwel Formula One: Championship Edition. Het pakket levert ongeveer een besparing van €20-€30 indien je interesse hebt in één van de spellen en een Sixaxis.

=( Een hele goedkope manier van dumpen.......

5. steenbok

steenbok NL THE FEAR NL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een afzetters:). Gelukkig speel ik al 1,5 maand met m'n DS3 controller!

6. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    na dit is gewon logisch dat ze hun voorraad willen dumpen toch?

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Nog 6 minuten installeren... dan kan ik eindelijk MGS 4 spelen. Kloteinstallaties.

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    8)
    Kan niet wachten op de eerste impressies hier.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Eerste impressie: Alleen het introscherm al _O_

Edit:

Ben nu net klaar met act 1, en wat een game! _O_ Voor mij is dit nu al een van de voornaamste kandidaten voor game of the year. De presentatie is zo gelikt, het is gewoon niet normaal. De graphics zijn ook geweldig. Ik was de intro aan het kijken en opeens zie ik een hud in het scherm komen, toen de camera achter Snake kwam. M'n mond viel op dat moment bijna open. De sfeer was gelijk gezet en helemaal geweldig. Het doet me een beetje denken aan Metal Gear Solid meets Call Of Duty 4, echt zo'n chaotisch oorlogssfeertje. Daarbij komt natuurlijk het goede verhaal en de geweldige humor. Daarnaast hebben ze de gameplay van de serie ook wat op de schop genomen. Het nieuwe richtsysteem met wapens is geweldig. Er is in dit deel gewoon een free aim in plaats van dat oubollige systeem uit de oudere delen. Werkt heerlijk en minder frustrerend. Het is gewoon echt een must-have voor de PS3 owners en zeker een reden voor de niet-PS3 owners om er eentje te kopen, maar dat wisten we natuurlijk al. :)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    alleen 2.40 is dus niet voor mgs4 aan uitgekomen. Damn zat er zo op te hopen.

review van gt over MGS4. Ongeacht wat ik van het cijfer vind, vind ik de review ook erg matig.

[gt]35051[/gt]

De hele review verloopt als volgt:

'het mag dan wel een vet verhaal zijn maar'

'de graphics zijn dan wel vet maar'

'de cutscenes zijn dan wel super maar'

Daarnaast ook nog eens melden dat het spel nog altijd lineair is. Duh! Ik geloof dat we nog erg weinig non-lineaire games hebben gezien op dit vlak. Misschien AC, maar die was weer repetetief. GRAW 1 en 2, Halo 3, Gears, CoD 4, Rainbow Six allemaal stuk voor stuk lineair.

Ik heb verder wel genoten van het filmpje zelf. Ongelooflijk wat een graphics, wat een opties, wat een presentatie en wat een sfeer. Sony maakt voor mij iig veel goed met dit spel en dat mag ook wel na alle missers van afgelopen tijd.

Edit: star ocean 4 helemaal niet voor de ps3. Ongelooflijk maar waar. Hoe kan dit?

http://www.psonly.nl/nieuws/15878/Star_Ocean_4_zal_niet_verschijnen_voor_PlayStation_3/

edit2: gaat Bioshock op de ps3 er gewoon slechter uitzien dan de 360 versie?! :eek: Ik dacht dat ze hem zouden pimpen!

http://www.gamersyde.com/news_6626_26905_1_en.html

11. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    MGS4 ziet er goed uit hoor! Jammer dat dit een XBox forum is :'-(.

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom jammer dat dit een Xbox forum is? MGS4 topic van de PS3 versie.

13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Omdat het valse hoop geeft dat MSG ook naar de XBox komt.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat geeft hoop dat mgs4 naar de 360 komt dan? Reviews ed triggeren hoogstens jouw wens ;)

15. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop voor de PS3 bezitters dat hier nog wat aan gedaan gaat worden, want dit ziet er niet uit!

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    NPD cijfers:

The May NPD numbers for videogame hardware and software sales are in, and this month holds a couple of surprises. First and foremost for hardware, as analysts predicted, Grand Theft Auto IV's release did not lead to a major increase in sales for either the PlayStation 3 or the Xbox 360. While the PS3 received a nice bump from last month, the 360's sales actually dropped a tiny amount along with almost all of the other systems. Here's the full damage report:

May 2008 Hardware Sales (April hardware sales)
    -Nintendo Wii -- 675,100 (714,200)
    -Nintendo DS -- 452,600 (414,800)
    -PlayStation 3 -- 208,700 (187,100)
    -Xbox 360 -- 186,600 (188,00)

-PlayStation Portable -- 182,300 (192,000)
    -PlayStation 2 -- 132,700 (187,100)

May 2008 Software Sales
    1. Grand Theft Auto IV (360) -- 871,300
    2. Mario Kart Wii (Wii) -- 787,400
    3. Wii Fit (Wii) -- 687,700
    4. Grand Theft Auto IV ( PS3 ) -- 442,900
    5. Wii Play (Wii) -- 294,600
    6. Super Smash Bros. Brawl (Wii) -- 171,100
    7. Iron Man (PS2) -- 130,600
    8. Guitar Hero III (Wii) -- 116,800
    9. Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness (DS) -- 107,000
    10. Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Time (DS) -- 102,000

Bron: 1UP

17. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    raar dat Iron Man op de PS2 er tussen staat!

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    En de reacties van de console bouwers:

Tja, grappig dat MS en Nintendo zich vooral op de software focussen (aangezien daar het grote geld zit) en Sony erg blij is met een 6% hogere "attach rate" voor GTA4.
    leuk voor ze maar MS heeft ruim 2 keer zoveel van die game verkocht en overall zitten ze zo'n beetje met iedere "attach rate" beter dan de PS3 :lol:

Sony moet meer dan die 22 duizend stuks per maand verkopen om gelijk te kunnen komen... (iets van 300.000 stuks per maand meer had ik een tijdje geleden eens uitgerekend).

Al met al kun je wel zien dat er toch steeds meer groei zit in de totale omzetten van de consoles/games. Ik denk dat geen van de partijen te klagen heeft.

Edit: GTA4 heeft trouwens niet echt voor een piek in de verkoop van consoles kunnen zorgen....
    Edit 2: En het ziet er naar uit dat de Wii deze generatie gewoon gaat winnen.

Laatst bewerkt: 13 jun 2008
  19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vond het hier ook wel even het vermelden waard : GameSpot beloond Metal Gear Solid 4 met een 10. Behalve dat je je vraagtekens kunt zetten bij dit soort cijfers, voor welke game dan ook, heb ik verder absoluut geen commentaar. Juweeltje van een game !

20. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen jammer dat ook deze game NIET in 1080p loopt.
    Als het al niet lukt met je belangrijkste game sinds de launch, zit het er waarschijnlijk ook niet in.

Dacht dat alle PS3 games op 1080p zouden lopen, is me ooit verteld............ook iets over 2 schermen tegelijk............. :'-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina