[PS4] [PS3] Metal Gear Solid 4 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

1. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ondertussen tegen het einde van de derde act aan (deadlines jongens, deadlines), en ik moet bekennen dat zowel het verhaal als de gameplay tot dusver veel beter is dan ik had verwacht. Ook het verbeterde richtsysteem en de relatief open speelwerelden hebben me positief verrast. :)

Laatst bewerkt: 13 jun 2008
  2. Furious Devil

Furious Devil Kickass Psychobilly!

Leuk Bevonden:
    0
    Zal hem binnenkort maar ff bestellen :) eerst nog ff wachten moet nog een cadeautje kopen voor mn vriendin.. rottige verjaardagen altijd

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de geinteresseerden : de LE van de official gameguide van MGS4 is inmiddels leverbaar bij Dimensionplus. Had er zelf al eentje besteld, vandaag betaalverzoek gekregen, zojuist betaald dus ik verwacht hem snel.

4. Buddha

Buddha Ohm Mani Padme Hum

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Play.com 12,49 incl verzenden, wel heb je een creditcard nodig;)

Off-topic: Mijne is onderweg en ontvang ik begin volgende week:)

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    CC is hier geen probleem, maar ben niet op het idee gekomen om op Play.com te kijken. Meestal bestel ik gewoon dingen in NL shops, bij uitzondering als het hier (nog) niet te krijgen is in het buitenland. Maar het scheelt idd de helft :)

6. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    toch maar net gekocht
    hijs vetttttttt
    begreep eerst niks van het verhaal maar kreeg gelukkig net zo saga vol.2 dvdtje bij
    nu begrijp ik gewoon de belangrijke basis dingen zoals dat hele cloning verhaaltje

maar damn damn wat een mooie graphics zeg
    en die filmpjes helemaal
    gelukkig dat ik em toch heb gekocht
    wou em eerst niet halen omdat ik al ninja gaiden 2 heb en smash bros 3 eind dit maand komt

7. Buddha

Buddha Ohm Mani Padme Hum

Leuk Bevonden:
    0

Levertijd is alleen wel een stukje langer 5-7 werkdagen.

Laatst me Dual Shock 3 besteld in de US voor 37 euro, duurde wel 3.5 week:eek:

Kijk hier eens: http://www.dvdboxoffice.com

Greetz

8. DuttY_r0cks

Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel acts zijn er in totaal ..??

9. Achillias

Achillias Guest

Is het te doen als je de MGS serie voor het eerst speelt, weet wel globaal hoe het verhaal in elkaar zit door internet.

10. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    5. Ik zit inmiddels alweer in de vierde act :).

Mwoah, het is opzich te doen. Je zult weliswaar een hoop details missen en wat minder betrokken zijn bij de personages/gebeurtenissen, maar er wordt tijdens het spel het nodige uitgelegd dat je helpt bij het begrip van het verhaal.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is een veelgestelde vraag, maar kijk even in de startpost daar wordt het verhaal goed uitgelegd.

12. DuttY_r0cks

Leuk Bevonden:
    0
    zo 5 acts zijn wel weinig
    hoelang doe je er over als je niet als een gek door heen raast

13. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1e act duurde 4-5 uur bij mij, dat is lang genoeg dunkt me zo... 2e act ben ik nu mee bezig, alweer 2 uur erop zitten.

GE-weldige game! echt klasse.

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Heb de 1ste act in 5u en 20min uitgespeeld. Toen dat act 2 begon dacht ik ff dat ik Crysis aan het spelen was, zo mooi :eek:. Natuurlijk op technisch vlak (polygonen, shaders, etc.) haalt MGS4 het bijlange niet van Crysis maar het zit er niet ver van af :9

En wat is Campbell een snoeperd, geen wonder dat je psyche er van naar boven gaat :+.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Echt, he ;)

Ik dacht dat ik lang deed over act 1 met mijn 3:40, maar zo te zien valt dat best mee. Het schieten werkt echt geweldig in dit deel, he? Jammer dat ik binnenkort niet meer mee kan praten, aangezien ik dit hele weekend moet werken :mad:

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, het schieten is hier wel zeer goed nu dat de shoulder view gebruikt wordt :).

@ mensen die de eerste baas hebben verslagen
    En met die eerste baas bedoel ik Laughing Beaty (of Octopus). Hoe hebben jullie haar verslagen?

Ik heb haar in de eerste fase gewoon met geweren verslagen (via haar health dus) en toen ze uit haar pak was heb ik verdoofd (stamina/psyche). Toen kreeg ik naast de FaceCamo ook de facecamo van Laughing Beaty. Hebben zij die haar anders verslagen hebben (dus waarschijnlijk in de 2 fases via haar health) ook die facecamo van haar gekregen?

EDIT: Nvm, heb gamefaqs gechecked en je krijgt de facecamo van haar enkel als je haar human form verdoofd.

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Vraagje,

Ik las in het boekje dat je bij een hold up (dus bedreigen met pistool) ook kunt fouilleren? Maar als ik op het driehoekje druk krijg ik dat niet voor elkaar. Dan gaat hij in FPS richten? Weet iemand of het mogelijk is en hoe dat dan moet? Ander wapen ofzo?

18. badname

badname Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand al wat he tmisterie is met die 'real world' filmpjes??

Ik heb op youtube dus eentje gevonden die heel anders is dan die ik kreeg te zien! Bij mij was het een gameshow en een gebakken ei :confused:
    http://nl.youtube.com/watch?v=sml_X3I6YGw&feature=related

Wtf is het idee hierachter???? Weet IEMAND het? lol

Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarstraks ook weer een stukje verder gespeeld (en ik denk dat ik zometeen nog vrolijk ff verder ga), het gaat echter niet zo hard bij me omdat ik probeer zoveel mogelijk niet gezien te worden. En als ik dan wel gezien word en ik geraak bijna Game Over door al het geweld wat op me afkomt ben ik nogal gauw geneigd terug te gaan naar het hoofdmenu en gewoon de save opnieuw te laden. Wat overigens niks nieuws is, die neiging had ik ook bij vorige MGS delen. Dus ik denk dat ik sowieso wat langer dan gemiddeld over de game ga doen (speel overigens gewoon op Solid Normal), maar dat vind ik niet erg want ik geniet van elke minuut _O_

De game is echt bruut ! Het OctoCamo systeem is heel tof. Ik vind het nieuwe schietsysteem echt ge-wel-dig. Het feit dat je zelf volledig de controle hebt over de camera is voor mij persoonlijk ook echt een verademing. Vind de game hierdoor ook een stuk meer 'volwassen' spelen. Volwassen is misschien het verkeerde woord, want tuurlijk heb je nog steeds de geintjes met de kartonnen doos, de Playboy, het verstoppen in lockers en dan in spanning door het luikje kijken en hopen dat je niet gespot wordt. En natuurlijk de uitroeptekens, vraagtekens e.d. boven het hoofd van de vijandelijke soldaten om aan te geven hoe en wat. Maar dat is juist MGS, ben ook blij dat daar niks aan veranderd is.

Maar ik bedoel meer het volgende, en maak daarom even een vergelijking met Splinter Cell. Waar ik overigens nooit iets aan heb gevonden, heb het altijd een slap aftreksel van MGS gevonden, voelde me ook totaal niet betrokken bij die games waar ik dat in MGS juist constant heb. Maar Splinter Cell had wel vanaf deel 1 al een vrij beweegbare camera en een goed schietsysteem. En nu die elementen ook in MGS4 zitten, heb ik echt het gevoel een geevolueerde MGS te spelen. Hoewel het opzichzelf geen denderend vernieuwende gameplayelementen zijn natuurlijk, maar het zijn wel twee dingetjes die ik als een van de weinige gebreken van eerdere MGS delen heb ervaren. Ik wil zelf de controle hebben over m'n camera, niet vast zitten aan fixed camera positions. Ik wil richten en schieten waar ik wil en het liefst tegelijkertijd nog sidesteppen/rollen/duiken of wat dan ook als het nodig is. En het zit er allemaal in. Heerlijk gewoon. Vind het ook helemaal niet erg dat ik met een bejaarde Snake loop te spelen, vind het juist tof. Het past in zekere zin zelfs gewoon bij um. Een oude legende, het maakt niet uit, Snake is en blijft de man !

Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wat die tv zenders zijn weet ik niet, maar zoals ik al zei kon je de posten veranderen en op elke post waren wel andere filmpjes. En dat gebakken ie is gewoon van de game hoor en niet van zo'n tv zender (dat ei kom je meermaals tegen) ;).

En voor mensen die het nog niet wisten, als je met je controller schudt van gaat je OctaCamo terug naar zijn originele kleur (dat blauw achtig) en dit werkt ook in cut-scènes :).

Deel Deze Pagina