Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Talen kun je gewoon switchen. Dit is een groot voordeel t.o.v. Windows. Je kunt gewoon op elk gewenst moment van taal veranderen. Dus je zit niet gebonden aan de bij de installatie gekozen taal.

2. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een mooi webdesign programma voor de Mac dat niet te moeilijk is?
    Wil graag een mooie website gaan maken, maar heb er nog niet echt ervaring mee.

Alvast bedankt!

3. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Apple's eigen iWeb natuurlijk!

Het product is exact hetzelfde of je het nu hier of in de US koopt. Het toetsenbord uit de US is beter. Je mist alleen het euro teken en inderdaad een andere enter. Verder heeft het US keyboard geschreven dingen in plaats van symbolen. Regiocode van de Superdrive kun je veranderen in OSX. Dus dat maakt ook niet uit. Enige dat je nodig hebt is een andere duckhead adapter om op te laden. Daarvoor moet je dan een Travelkit kopen bij Apple , die kost 30 euro als ik het goed heb. Maar dat valt reuze mee als je ziet wat je ermee bespaart. Als je voor de eerste keer opstart kun je kiezen welke taal je wilt gebruiken en de garantie op een MacBook Pro is wereldwijd. Douane moet je niet al te bang voor zijn, als je hem gewoon gebruikt en er dus wat files e.d. opstaan en je een NL duckhead gebruikt kunnen ze weinig zien. Je moet hem natuurlijk niet gesealed in de doos in je koffer doen. :+

4. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Is het makkelijk om je Pc met Macbook te verbinden, zodat je je nummers kan synhroniseren? Want mijn Macbook heeft nog 0 nummers en ik wil gewoon te nummers van me pc erop. En wat zal de snelheid ongeveer worden? En kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan doen?

5. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier ook ff mee gezeten voordat ik het aan de praat had. Ik wil niet zeggen dat ik er een expert in ben, maar ik heb voor mij een oplossing gevonden.

Mijn mac kon telkens de pc's in mijn netwerk niet vinden. Wat heb ik gedaan ?

Ik ben in het netwerkvoorkeuren paneel gegaan naar de tab WINS....en hier de juiste windows werkgroep ingevuld, direct daarna kon ik de andere pc's in de desbetreffende werkgroep in Finder zien.

6. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Zit nu achter me macbook alleen de pc boer heeft hem ingesteld dat hij op de naam fransverschuur staan en dat is me vader maar ik wil alle bestanden op me eigen naam dus hoe doe ik dit veranderen?

7. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij bij systeemvoorkeuren -> accounts.

8. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Dankje het is gelukt! Hoe verander ik de naam van afbeeldingen enzo? En waar kan ik een goede msn downloaden voor Mac?

9. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Naam van afbeeldingen kun je veranderen door rechtermuisklik op het bestand (2 vingers op touchpad en dan klikken) en dan toon info. Daar kun je de naam veranderen.

Msn for mac, gewoon even googlen.

10. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb nu me account naam veranderd maar de map bij finder en dan locaties, dan ding onder bureaublad die heet nog steeds frans verschuur

11. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Welk ding onder bureaublad? Ik heb zelf ook nog niet zo lang een apple, dus ik moet ook nog even zoeken ;)

Edit, ik weet al wat je bedoelt:

Kies in finder je Mac HD en dan de map gebruikers. Daar komt dan pictogram met de naam van je vader eronder, rechtermuisklik en toon info, dan kun je het veranderen.

Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  12. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Het kan niet worden veranderd omdat het een essiantiel onderdeel is, kan ik niet gewoon ff sysmteem reset doen zodat ik het hele apparaat weer opnieuw bij het opstartscherm voor het eerst kan instellen? Maar hoe doe ik dit 8)

Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  13. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm dan weet ik het niet. Dan zul je op iemand die er meer vanaf weet moeten wachten.

14. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Kan iemand me dus vertellen hoe ik het systeem zo kan resetten dat ik weer bij het allereerste opstartscherm ben als je hem net uit de doos haalt?

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Installatie-cd erin. Bij het opstarten de ALT knop inhouden zodat je kunt kiezen van welk medium je wilt opstarten en dan de cd kiezen.

16. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Bedankt! Hij is nu bezig :)

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Iemand hier die een Mini Mac heeft.

Wil volgende week een Mini Mac kopen , maar wil graag eerst de plus- en minpunten weten.
    Wil de Mini Mac gaan gebruiken voor (internet , mail , foto , film en muziek).

18. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn vrij weinig nadelen , het enige zou kunnen zijn dat het uitbereiden van geheugen en harde schijf niet zo gemakkelijk gaat. Maar met de juiste instructies en geduld lukt het prima.

Voor de rest een prima machine.. :thumbs:

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vind € 200 extra voor een iets snellere CPU en andere HDD vind ik veel geld.

Heb aan een interne 80GB HDD meer dan voldoende , werk toch liever met een externe HDD.

Was gisteren wel bij de MM (Hengelo) maar verkochten ze geen Mini Mac's

Volgende week maar naar de MacInside in Deventer of Apeldoorn.

20. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Hebben jullie ook problemen om met je mac www.hotmail.com te bereiken .. Bij mij wilt hij maar niet laden

Ohja en hoe kan je een plaatje van internet direct als bureaublad instellen?

En wat is de combinatie voor alt+F4? Als ik cmd+Q doe sluit ik het hele programma

En hoe krijg ik het " rechtermuisknop menu" zeg maar dat lijstje als je bijvoorbeeld rechtermuisknop op een afbeelding doet?

Laatst bewerkt: 14 jun 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina