Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyo

Kyo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Helemaal mee eens.

En beloofden ze niet dat ze een helemaal bij af zouden beginnen en een totaal nieuwe engine zouden bouwen, omdat ze toegaven dat pes2008 niet helemaal is wat ze ervan gehoopt hadden?

Heh, ach ja, dat deden ze ook al toen pes 6 uitkwam, oh well.

2. Soulja

Soulja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rechteranaloge stick ronddraaien :b: al het andere ben ik totaal met je eens!

3. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Helemaal mee eens. Het is net alsof de noord en zuidpool omdraaien, wat eng lijkt, maar ik ga er in mee. Ik herinner me al die jaren dat Fifa geen vooruitgang liet zien, daar waar PES steeds meer verbetering liet zien. Maar goed, tijden veranderen. Stuivertje wisselen ftw.

Ook ik kijk er een beetje tegen op om meer tijd in Fifa te steken, vooral omdat ik gewend ben PES te spelen. Alles gaat automatisch, je bent 1 met de game, en het enige waar je ieder jaar weer naar uitkijkt zijn kleine of grote verbeteringen in de nieuwe editie. Helaas blijven deze uit, en is het 1 stap voorwaarts, 2 stappen achteruit. Ik zal dus alles opnieuw moeten aanleren in Fifa, maar ben ervan overtuigd dat het me zal lukken een behoorlijk niveau te bereiken. Ik schrijf PES zeker nog niet af, het blijft toch een heel speciaal plekje in mijn hart houden, maar ben bang dat PES 2009 niet de game wordt die we allemaal zo graag willen spelen. Dan stap ik op zeker over op Fifa. Time will tell.

4. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Iedereen kijkt hier lekker uit naar PES2009:) ... zo Konami, pompen of verzuipen

(Zelf vond ik PES2008 wel geslaagd, behalve de LAG, maar ook ik twijfel bij PES2009 ... eerst zien, dan geloven)

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    :b: Nee honnepon. Dat bedoel ik niet. Jij hebt het over de Roulette, ik heb het over bewegingsvrijheid van je speler zelf. Je kunt nu maar 8 richtingen op, terwijl je gewoon 360 graden moet kunnen bewegen.

6. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lol wat een drama allemaal, een voetbal game heb ik binnen 2 dagen onder de knie, en goed ook want ik vind het vrijwel allemaal hetzelfde werken en sta altijd hoog online. Dus zo goed als je in PES wel niet was kan je met FIFA echt wel weer worden hoor, zelfs met minder tijd. Het is niet alleen een spelletje het gaat ook om voetbal verstand en inzicht. Als je dat eenmaal hebt hoef je niet zoveel te oefenen.

7. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, maar juist dan zijn het kleine details in het spelletje die van doorslag kunnen zijn. Zeker als je aan elkaar gewaagd bent. Vandaar dat het zo belangrijk is dat je de game kan dromen. Het verschil tussen winst en verlies is soms zo klein...

8. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    ik ken alles gelijk door paar wedstrijdjes te doen en eerst het boekje doorlezen en dingen proberen. ik ken alle moves van fifa bijvoorbeeld. en ik kan ook echt alles van de pro-evo reeks. Pro evo zijn niet echt tricks maar meer handigheidjes, bij pro evo 5 kon je bijvoorbeeld als je ging sprinten iemand heel makkelijk uitkappen door snel ff r2 in te drukken en opzij te drukken(nu nog wel maar met pes 2008 kon je zoiezo iedereen voorbij rennen :p)

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, ik zal vast met Fifa wel snel redelijk goed kunnen spelen. Maar ik heb het toch echt over een hoog niveau. Als je PES niet kent en je koopt het spel en je leest het boekje en speelt een paar wedstrijdjes hoef je echt niet te denken dat je op een toernooi van hoog niveau iets te vertellen hebt. Dat weet ik wel zeker. Ik heb zelf ook aan een aantal toernooien meegedaan en die jongens daar zijn vaak echte topspelers. Online hoog staan zegt totaal niets over je skills. Online is geen graadmeter hoor. Dat zijn offline toernooien.... Daar hoef je niet aan te komen met je handleiding en 5 wedstrijdjes in de vingers 8)

PES goed kunnen is veel meer dan de handigheidjes (zoals jij het noemt) en alle moves te kennen.

10. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Wat pes 09 nodig heeft:

• Nieuwe graphics engine, dat houterige mag eruit. Op de ps2 versie verliep alles zo soepeltjes. Op de next gen heb ik het gevoel dat ik met 11 Jan Kollers speel op een veld vol stroop.
    • Balans gelijktrekken tussen aanval en verdediging
    • Sprinten minder significant element in het spel
    • Beter schotsysteem, daarbij ook de animaties, soms ziet het schieten eruit als het EK lingerie penaltyschieten.
    • Bij uittrappen van de keeper moet ik ook naar me vrijstaande vleugelspits kunnen trappen, de bal moet dan niet automatisch naar de andere vleugelspits gaan die gedekt staat.
    • De ongeloofelijke dekkingsfouten die de verdediging maakt wegwerken. Bijv niet meelopen als de tegenstander op het punt staat te voorzetten.
    • Adriano een keer goed raten. Die man speelt geen één wedstrijd meer en nog is hij half god in pes.
    • idem voor shevchenko, maar dan voor zijn snelheid. En ook voor andere spelers die in het echt een slak zijn, maar in pes zo snel zijn als de tgv.
    • Online puntentoekening verbeteren. Een systeem neerzetten dat aanmoedigt ook met mindere teams te spelen.
    • Lobby systeem neerzetten voor online, ipv deze grap wat er nu staat, waarbij de lijst niet meer verder laad zodra er 1 tussen zit waarmee je geen connectie kan maken.

Als ze alle punten hierboven meepakken dan zal ik overwegen pes te halen, anders is het game over voor konami.

11. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Ja maar een hoog niveau krijg je vanzelf tis ook ervaring ja. niet in 5 wedstrijdjes dat weet ik ook wel. ik ben met pes 5 nog 2e geworden op een offline toernooi in groningen :D ik zeg toch ook voetbal verstand en inzicht? waarom zeg je dat er trouwens niet bij. want daarmee kom je met pes HEEEEEl ver mee.

Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Zeker, als je het spelletje in het echt een beetje doorhebt dan kun je met PES ook ver komen. Ik bedoel dat ik Fifa nooit zoveel ga spelen zoals ik PES en WE door de jaren heen heb gespeeld. Dus zal ik niet meer hetzelfde niveau halen. Ik verwacht dat PES 2009 gewoon hetzelfde zal worden als PES 2008, zelfde engine en same old shit.... Dat is oud en niet meer boeiend. Ik ben er wel klaar mee, ze hadden dit jaar niet een PES moeten uitpoepen maar gewoon een jaar doorwerken aan een nieuwe engine. Want ik geloof er wel heilig in dat ze een spel kunnen maken dat de natte droom kan zijn van voetbalgames liefhebbers. En de honger naar een nieuwe PES als deze een jaar later uitkomt zal behoorlijk groot zijn bij de achterban.

13. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja maar ik denk dat je voor Fifa ook ander soort skills moet hebben. want ik speel met fifa 08 heel anders dan dat ik met pes speel. komt ook mede door het feit dat je niet je opstelling kan bewerken(wat een must is voor fifa volgend jaar). Als ze de tijd nemen brengen ze pes weer terug zo goed als hij was. maar ik zie het somber in als ze voortbouwen op deze engine.

Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  14. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Offline heb ik niet zoveel problemen met pro, altijd wel vermakelijk. Online is een ander verhaal. Online gebeuren van PES is echt triest op dit moment als je het vergelijkt met fifa 08. En dat is toch een hele belangrijke onderdeel van het ''next gen'' gebeuren. Qua graphics heb ik me nooit druk gemaakt. Fifa was altijd al ietsje beter op dit vlak maar ik heb dan liever de PES gameplay dan de GFX van Fifa.

Dus dat word afwachten. Ik speel beiden momenteel fifa meer online en pes meer offline. Maar konami moet echt orde op zaken stellen want als dit zo blijf word het alleen fifa in 2009

15. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Op de ps2 vond ik pes er beter uitzien als fifa snapte nooit dat iedereen fifa zo geweldig vond. het zag er niet uit vond ik. vooral als je op afstand keek vervormde dat hele hoofd.

16. Nick.Hoeven

Nick.Hoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt een spel natuurlijk niet op de PS2 gaan vergelijken, de meeste gamers spelen tegenwoordig op een PS3 of een Xbox 360 (als je voetbalgames speelt tenminste) We moeten allemaal gewoon maar afwachten, totdat Konami de eerste video's vrijgeeft met gameplay, dan kan je pas een goed oordeel vellen over de kwaliteit van PES 2009.

17. Budje

Budje Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er klaar voor laat maar aanrukken. ok 08 was nie wat maarja als die straks in de winkel ligt moet ik hem toch weer spelen .(das elk jaar zo)

18. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Releasedatum word oktober 2009. Nog even wachten dus.

Verder komt er van het weekend wat meer informatie vrij, waarover zou ik niet weten. :)

19. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    2009?! 8) Ik denk toch eerder 2008 :cool:

20. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    tsja, PES09... ik wil gewoon lekker (online) spelen. Het gaat om het gevoel. De balans moet kloppen. Verder wil ik eindelijk een keer 2 vs 2 online. Maar als ze me niet kunnen overtuigen dat het echt beter gaat worden, ga ik de volgende ronde voor een FIFA....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina