Aankomend schooljaar begin ik eindelijk aan me nieuwe opleiding. Informatica aan de haagsche hoge school. Daarvoor is het handig om een eigen laptop te hebben. Ik weet niet precies wat voor specs er nodig zijn. Misschien dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met een dergelijke opleiding.
Maar nu zag ik deze bij bol.com:
Productspecificaties:
Verklarende woordenlijst
Processor: Intel Core 2 Duo - T5550
Kloksnelheid: 1830 MHz
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Edition
Intern geheugen: 3072 MB DDR2 (1024 MB + 2048 MB)
Max. intern geheugen: 4096 MB
Opslagmedia:
Harde schijf: 200 GB (Serial ATA)
Mediastations: DVD±RW Dual Layer
Beeld:
Beeldscherm: 17 inch TruBrite WXGA+ TFT breedbeeld
Resolutie: 1440 x 900 pixels
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 3470
Videokaartgeheugen: 256/1024 MB HyperMemory
Ingebouwde webcam: Ja
Geluid:
Geluid: Onboard
Luidsprekers: Ja
Ingebouwde microfoon: Ja
Netwerk:
Netwerkfuncties: 100 Mbit Ethernet
Draadloze netwerkverbinding: IEEE 802.11b/g
Modem: V.92 (56 Kbit/s)
Aansluitmogelijkheden:
Data: Modem, IEEE 1394 Firewire, USB, RJ-45 Ethernet
Video: VGA, S-video uitgang
Audio: Hoofdtelefoon uitgang, Microfoon / line-in, S/PDIF-uitgang
Voeding: Netstroomadapter
Batterij: Lithium-Ion
Software:
Connectivity Doctor, InterVideo WinDVD, Toshiba Disc Creator, Norton Internet Security 2008 (inclusief 90 dagen gratis updates), Toshiba Value Added Package, Toshiba Security Assist, Toshiba Assist, ConfigFree, Toshiba Management Console, Toshiba utilities en drivers
Extra's: 1 x Expresscard-slot 1 x HDMI
Gewicht: 3.2 kg
Afmetingen (BxHxD): 399 x 36/46 x 288 mm.
Introductie model: 2008
Heb zelf niet zoveel verstand van laptops, maar van wat ik kan zien is het een redelijke laptop, 200gb is meer dan genoeg voor mij en 3gb geheugen is ook zat. Is die videokaart ook een beetje goed? Zoals ik al zei weet ik niet precies welke specs nodig zijn voor mijn opleiding, maar zo zwaar zullen ze niet zijn. Hij kost €779, dus ik vroeg me af of dit een goede aanbieding is? Of kan ik ergens een betere aanbieding vinden? Zoals ik al zei is het voor mijn opleiding, maar het zou ook fijn zijn als er wat oudere spellen op zouden werken, zoals Counter-Strike en dergelijk.