FIFA 09 vs PES 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 18 jun 2008.

?

Welke ga jij kopen?

  1. Fifa 09

    65,5%
  2. Pro Evolution Soccer 09

    28,2%
  3. Ze zijn allebei even goed

    6,2%
  1. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    FIFA 2009 VS PES 2009


    [​IMG] vs [​IMG]



    FIFA 2009

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    PES 2009

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Naar verzoek van Joene is deze thread er dit jaar ook weer bij!

    Laat hier weten welke game jij prefereerd of welke jij beter hebt (wanneer je hem binnen hebt) of zijn ze allebij te gek en kan je dus geen keuze maken?
    of houd je in het algemeen niet van footies?!
    let the war begin!
    en wel even je mening toelichten aub:)
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2008
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Uit het vorige topic :)

    Ik ga volgend jaar voor Fifa '09. Sinds Fifa 2005 heb ik geen Fifa spellen meer gespeeld, maar heb ik PES 4, 5, 6 en 2008 gespeeld. Nu echter UEFA Euro 2008 naar mijn mening al zoveel beter is dan PES 2008, heb ik die gekocht, en besloten volgend seizoen een seizoen Fifa te gaan spelen. PES moet zich echt gaan bewijzen wil ik ooit nog teruggaan!
     
  3. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    ik heb fifa 99 t/m fifa 2005 gespeeld, toen kon ik fifa 06 niet downloaden waarna ik fifa 07 won samen met een xbox 360, toen heb ik fifa 07 geruild voor PES 6 wat ik geweldig vond, vorig jaar kocht ik alsnog fifa 08 waarna ik hem ruilde voor PES 2008 maar ik denk dat ik FIFA 08 beter vond... ik moet het even afwachten!
     
  4. Achillias

    Achillias Guest

    Fifa09 en misschien PES09.
     
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    heb vroeger van 2001 tot 2005 FIFA gespeeld. Daarna ben ik overgestapt op PES 6 en vond ik toendertijd veel en veel beter dan FIFA..Toen dolblij PES2008 ook gekocht zonder ook maar naar FIFA 08 om te kijken en ben tot de conclusie gekomen dat Fifa 2009 mijn volgende voetbalgame wordt. Veel meer waard voor je geld. Speel noodzakelijk alleen maar over live en dat is bij PES2008 gewoon KUT. Zelfs Euro 2008 is nog meer het geld waard dan PES. Vandaar dat ik FIFA deze keer haal en al zeker wanneer het dezelfde gameplay heeft als Euro 2008.
     
  6. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals het er nu naar uitziet wordt FIFA 09 beter.. als je die berichten over PES09 leest word je daar niet blij van. Gewoon op dezelfde engine van PES08, misschien geen Spaanse competitie, geen grote veranderingen.. FIFA 09 daarentegen kan wel goed worden aangezien UEFA Euro 2008 ook een goede game is.
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Kan nog niet goed oordelen nu:) moet eerst maar wat zien van Pes
     
  8. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa 09 allicht. PES heeft mijn vertrouwen verloren terwijl ik de afgelopen jaren rond de 15 versies heb gespeeld.
     
  9. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan het nu natuurlijk nog niet zeggen, maar de eerste slag lijkt toch voor Fifa te zijn!

    Vergeleken met vorig jaar:
    FIFA '08 20,98%
    PES 2008 56,70%
    Allebei! 7,59%
    Geen. 14,73%
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  10. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA 09 gaat dit winnen :D FIFA heeft meer modes, betere online, graphics zijn echt beter,

    Van PES is het enige wat we ervan kunnen zeggen dat het goeie gameplay heeft, goeie controls, lekker speelt

    Maar dat is niet het belangrijkste, want FIFA speelt ook lekker :D

    Al bij al staat FIFA dus bovenaan bij mij ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    wtf:confused:

    Ligt het aan mij of is bovenstaande post zo krom als hell. het enigste dat ik eruit kan halen blijkt dat fifa de winnaar wordt...
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Alhoewel ik PES2008 overgeslagen heb... heb ik er toch vertrouwen in dan PES 2009 beter wordt.. want PES2008 is qua gameplay sowieso beter dan Fifa08..
     
  13. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo beter?
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    :) dat kan ik gewoon lezen. Dank u.
     
  15. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaan we al 4 maanden van te voren, zonder dat er nog enige (relevante) info beschikbaar is ons oordeel vellen over beide games, en welke van de twee nou beter is of niet ? Beetje vroeg vinden jullie niet ?
     
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Nouja oordeel vellen... De geruchten beginnen nu binnen te druppelen, en dit is dé plek om daarover te discussieren. Op basis van die geruchten en het verwachtingspatroon dat door de voorgaande games is gecreëerd, kan je toch wel een aardige discussie draaiende houden lijkt me.
     
  17. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Geruchten zijn geruchten, daar kan je toch geen discussie over houden zovan:
    'Ik vind het wel erg dat PES mischien geen Spaanse competitie meer gelicenseerd heeft. Fifa heeft dat wel dus is Fifa beter'
    Mensen kunnen ook al stemmen op de stelling 'Welke game wordt beter' ? Dan krijg je toch aan het eind al scheve verhoudingen doordat mensen nu al stemmen ? Ik vind dat dit topic dus nog iets te vroeg komt, wacht dan tot aan de preview of tot de eerste gameplay beelden worden onthuld.
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, maar wat jij nou als voorbeeld geeft is geen discussie maar een overhaaste conclusie. De discussie zou dan gaan over of het voor jou een reden zou zijn om dit jaar Fifa te nemen in plaats van PES, of dat het je geen drol uitmaakt.

    Veel mensen beslissen al ver van tevoren welke footie het dit jaar wordt. Ik weet nu al dat ik Fifa '09 ga kopen, en heel misschien, als Konami erg hun best doet, bekijk in 2010 even de demo van PES 2010.
     
  19. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn quote's waren meer bedoeld als voorbeelden waaruit dsicussies zouden kunnen ontstaan ;). Mijn punt is alleen, dat ik de stelling niet helemaal logisch vind. Verander deze dan in 'Welke game ga jij kopen' ipv ' Welke game wordt beter' en laat mensen dan de reden geven waarom hun een bepaalde game kopen. Dan krijg je al wat betere discussies dan hier op wat geruchten los te barsten lijkt mij ;)
     
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar ben ik het wel mee eens, dat was in het vorige deel ook al zo maar nu is de stelling wat anders. Je kan nu inderdaad nog niet zeggen welke beter wordt :)

    *roept een mod

    /Mod Altijd mij ook :'-( - Cookie

    Omdat jij er zo goed in bent 8) Tnx!
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008

Deel Deze Pagina