FIFA 09 vs PES 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 18 jun 2008.

?

Welke ga jij kopen?

  1. Fifa 09

    65,5%
  2. Pro Evolution Soccer 09

    28,2%
  3. Ze zijn allebei even goed

    6,2%
  1. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Soulja

    Soulja Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ze beide al gespeeld, en zijn allebei evengoed :confused: We kunnen nu nog lang niet een oordeel vellen toch, niveau weer hoor |:-
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Het is goed dat er al een thread is, want de eerste details van beide spellen zullen wel binnenkort binnendruppelen. En daaruit kunnen discussies ontstaan.
    maarja ik vond vorig jaar een slechte game voetbal jaar. Zowel fifa08 en pes08 waren onder de maat.
    Euro2008 vind ik wel wat lekkerder spelen, maar zitten nog heel wat mankementen aan het spel. In taktisch opzicht moet er heel wat verbeterd worden. Ik weet niet of ze dit in fifa09 opgelost zullen hebben.
    Daarnaast is pes08 zo bagger als wat, daar weet ik ook niet of ze met pes09 hun fouten goed kunnen maken. Ik ben bang van niet. Dus wie weet word het dit jaar voor mij helemaal geen voetbal spel.
     
  4. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik snap dus echt niet dat mensen Fifa 08 zo goed vonden. Totaal niks vergeleken met PES 2008. Het enige kutte van PES 2008 is de online play.

    Maar de game is na mijn idee nog steed ver superieur aan Fifa als je gewoon tegen vrienden speelt op 1 xbox of single player. Zoals al eerder, bij Fifa voelt het alsof je aan het gamen bent bij PES heb je het idee dat je aan het voetballen bent.
     
  5. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf FIFA World Cup '98 t/m FIFA 2003 FIFA gespeeld, toen even niks en PES 6 een jaar of 2 (?) geleden opgepikt..

    Neig er nu naar om volgend jaar toch maar FIFA 2009 te proberen..
     
  6. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Fifa 09.

    08 is al erg goed, en het schijnt dat 09 alleen maar beter wordt, dus dan blijft er van Pro Evo weinig meer over, aangezien ik niet verwacht dat Konami vanuit het niets ineens een echte nieuwe Pro Evo topper released.

    Pro Evo was briljant in de PS2-tijd, maar die tijd is helaas voorbij, gelukkig lijkt het erop alsof EA eindelijk eens doorheeft hoe de gameplay van een voetbalspel moet zijn.
     
  7. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik geef Konami het voordeel van de twijfel.
    PES2008 was online gewoon bagger en dat is, voor mij, het belangrijkste onderdeel van de game.
    Dat moet gewoon goed zijn.
    Aangezien Seabass zelf toe gegeven heeft niet tevreden over 2008 te zijn, verwacht ik dat ze alles op alles zetten om het geschaad blazoem weer te herstellen.
    Mocht het weer een afgang zijn dan stap ik dit keer wel over op fifa i.p.v. pes6 nog een jaar door te spelen.
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Fifa doet het qua presentatie altijd beter dan PES. PES was alleen beter qua gameplay. Dat is tegenwoordig ook niet meer zo. Als ze de lijn doortrekken van UEFA Euro 2008, dan kan je ervan uitgaan dat FIFA 09 echt goed zal worden. En de online code is bij Fifa altijd goed, dit in tegenstelling tot PES. Ik denk dat Fifa 09 de nieuwe PES op alle vlakken gaat verslaan. Hopen dat er wel weer Engels commentaar zit bij Fifa 09 en dan ga ik 100 procent voor de nieuwe Fifa
     
  9. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    PES2008 viel wat tegen en heb daarom ook FIFA08 gekocht. FIFA misschien net aan de winnaar maar niet veel. Vind dat er te weinig tacktische mogelijkheden zijn. Bij Pes zie je vaak dat mensen op het laatst echt alles of niets gaan spelen en veel mensen hebben hun eigen favoriete opstelling gemaakt. Als die goed zit kan je meestal al ver komen. Al was dat bij 2008 wat minder het geval!

    Conclusie; Mijn hart ligt bij PES, tacktische beter en daarom vind ik het voetbal al snel leuker. Balans was ver te zoeken tussen verdedeging en aanval. FIFA is stuk verbeterd en online was prima. Toch wil ik wat meer aan me opstelling kunnen sleutelen wat ook invloed heeft op me spel en er mag iets meer tempo in. En 1 op 1 was op een gegeven moment makkelijk te scoren.

    Hoop dat PES het dit jaar weer gaa flikken. Blijft toch mijn spel!
     
  10. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    iedereen heeft het er in dit topic over of fifa 08 nou beter is dan pes 08 of andersom (maarja niemand kan in de toekomst praten he :): )

    in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb ooit eens iets gelezen dat PES08 "niet helemaal af was" maar toch de markt op moest, daardoor zou PES09 een vernieuwende game zijn waarbij de stap veel groter zou moeten zijn als 1 jaar ontwikkeling.

    Kan iemand dat gerucht in mijn hoofd misschien bevestigen?

    Ik denk dat ik trouwens voor PES09 ga, gewoon omdat het me iets meer aansprak en spreekt als Fifa.
     
  12. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Dat hebben ze inderdaad gezegt.
     
  13. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Vervang in deze post PES voor Fifa en Fifa voor PES.

    Wat heeft PES 08 met voetbal te maken? Veeeeeeeel te snel. Aanval na aanval en totaal geen middenveld spel.
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zeiden ook iets dergelijks 1 jaar geleden, rond deze tijd. Bij PES 6 moesten ze nog wennen aan de next-gen console, maar PES 2008 zou DE next-gen footie worden. En nu roepen ze weer dat PES 2008 niet af was en dat daarom PES 2009 DE footie wordt. Dus alleen marketingpraatjes denk ik dan.
     
  15. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga voor Fifa dit jaar.. de nieuwe dingen zijn veelbelovend (uitgebreide editor, scheids en assistenten zichtbaar, coaches zichtbaar, gezichten en lichamen zien er beter uit waarschijnlijk, speelt weer lekkerder) en dat kan je van PES niet zeggen waar waarschijnlijk de Spaanse league verdwijnt en wat weer gewoon op dezelfde engine is. Ben het wel s beu met al die spelers die hetzelfde lopen en al die standaard bewegingen, Fifa ziet er van bovenaf gewoon veel realistischer uit met de bewegingen en natuurlijk alle licenties! Nederland zal er wel weer niet in zitten, dat is wel jammer maar verder komt het allemaal wel goed denk ik..

    Vorig jaar ben ik toch maar weer voor PES gegaan omdat je daar nog iets meer kon editen en omdat er weinig klopte van Ajax bij Fifa: De rugnummers waren standaard Adidas letters, veel gezichten klopten niet en hier kon je dus zelf niks aan veranderen, de thuisshirts zat een fout in met het logo.. Dat moet allemaal wel kloppen vind ik maar we gaan het zien :)
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  16. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa, simpelweg omdat ik nog nooit een PES deel heb gespeeld en eigenlijk al vanaf het begin Fifa ieder jaar standaard koop:)
     
  17. Grapefruit

    Grapefruit Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom lopen mensen vaak te zeuren over de gameplay van Fifa, ik vind het prima, mag inderdaad wat sneller. Maar nu heb je tenminste overzicht. Kan je kijken waar je speelt. Bij PES zie ik mensen altijd sprinten, aanvallen, rushen. Daar krijg je uitslagen als 8-2, 5-7. Is bij mij nog nooit voorgekomen. Dus volgend jaar net zo hard weer Fifa 09.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Op de PS2 was ik een grote PES fan. PES4 aardig vaak gespeeld, en met 5 was ik gewoon het hele seizoen hooked.

    Nadat ik de 360 kreeg ben ik rustig over gestapt op FIFA. PES6 op de 360 was opzich aardig, niet zo goed als PES5 en ik verwachte eigenlijk meer ervan voor een nextgen. En op dat moment bracht FIFA07 en Champions League 2006-2007 me dat wel, grafisch heel mooi, gameplay uitstekend en ik vond het toen eigenlijk veel lekkerder.

    Zelf heb ik PES08 niet, maar ondertussen heb ik die ook vaak genoeg gespeeld bij vrienden. En daar is het weer hetzelfde, ze maken niks nieuws, het voelt nog steeds aan als PES5, en grafisch wat beter. Als FIFA er niet zou zijn zou ik het prima vinden, maar FIFA is er. Die hebben wel met de nieuwe consoles, een gehele nieuwe FIFA gemaakt en dat maakt me nu blij om juist hun reeks te kopen.

    Wat ik van PES09 moet verwachten ? Ik weet niet, ik denk dat ze de lijn nog steeds doortrekken van PES5 -> PES6 -> PES08. Tevens een gerucht dat de Spaanse Licentie eruit is! Maar we krijgen wel vrouwenteams. Welke pure PES fan zal dit nog leuk vinden :)
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Alleen Fifa 09 ga ik halen.
    Als de zelfde reden als cfreak24.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2008
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou je het niet leuk vinden om PES een keer te proberen? Ik kies ook Fifa hoor, maar ik weet wel waarom ik dat doe, en ik weet ook wat ik mis door die keuze. Maarja, misschien had je dat eerder moeten doen, nu gaat het ben ik bang bergafwaarts met PES. Misschien een keertje huren?
     

Deel Deze Pagina