FIFA 09 vs PES 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 18 jun 2008.

?

Welke ga jij kopen?

  1. Fifa 09

    65,5%
  2. Pro Evolution Soccer 09

    28,2%
  3. Ze zijn allebei even goed

    6,2%
  1. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Denk dat het voor mij toch allebei word, PES geeft mij gewoon een lekker gevoel. Alleen er moet wel weer wat vernieuwing inkomen. Fifa is goed maar toch blijf ik pes5 de beste vinden. Gewoon 10 maanden als een gek gespeeld. Hoop dat er ooit weer zo'n pes uitkomt!
     
  2. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou voor mij ook al een reden worden om toch voor FIFA te gaan.. Ik bedoel, die competitie uit Duitsland missen vind ik niet erg maar baalde wel dat de Premier League er niet in zat. Als nu de Liga er ook uit gaat is't klaar. Ik wil niet slechts de keuze hebben tussen clubs uit Nederland/Italië of Frankrijk..
     
  3. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Als dat inderdaad het geval is zullen ze die andere ook wel snel kwijtraken, en zal de KNVB eindelijk de licentie aan Fifa geven? :eek:
     
  4. joeri15

    joeri15 Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat heb ik ook. :+
     
  5. Ninja_Sean

    Ninja_Sean Finished the Fight

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen echte fan maar me broer speelt PES helemaal gek. Ik kijk soms wel is mee en als ik hem mag geloven speelt PES veel lekkerder dan FIFA, maar is FIFA veel mooier.
    Verder heb ik er niet veel over te zeggen aangezien ik sportgames nooit speel.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Waar is de 'geen' optie?
     
  7. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Stuur hem maar naar dit topic... Ik praat hem wel om }:]
    Doet het er toe? Als je geen van de twee gaat spelen, wat wil je dan hier komen bespreken? Het weer?
     
  8. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de PES 2008 demo speel en daarna de UEFA Euro 2008 demo, dan vind ik PES toch lekkerder spelen.
     
  9. Mic_91

    Mic_91 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Pes speelt ook gewoon lekkerder, dat kan je bijna wel een feit noemen. Fifa <> Pes is eigelijk gewoon een strijd tussen fun en realisme, waarbij Fifa naar mijn mening licht voordeel heeft door meer diepgang. Maarja, het is gewoon kwestie van hoeveel waarde je hecht aan realisme. Als je bijvoorbeeld gewoon een potje voetbal met vrienden wilt spelen moet je natuurlijk voor PES gaan, vanwege de nadruk die er ligt op de aanval. Dit levert veel (gemiste) kansen en dus hilariteit op. Door het realisme in Fifa wordt dit rechtgetrokken en krijg je meer een tactisch steekspel, wat het minder spectaculair maakt maar meer diepgang geeft. Met de singleplayer van Fifa ben je daarom veel langer bezig dan die van PES, waardoor ik vooralsnog voor Fifa 09 zou gaan
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2008
  10. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja die vraag heb ik me ook gesteld maar ben nooit echt tot een goed antwoord gekomen. Ik denk dat ik geen PES koop omdat ik heel vroeger een keertje Fifa heb gespeeld/gekocht en sindsdien koop ik die game eigenlijk ieder jaar. En de game heeft me tot nu toe nog prima vermaakt waardoor ik geen behoefte heb aan een andere footie. En wat heb ik aan 2 footie's als ik al genoeg heb aan Fifa? Als ik vroeger PES als game had gekozen dan had ik nu ieder jaar PES gekocht denk ik maar dat zal ik nooit weten:p
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2008
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha... Een feit! Het enige wat nou net geen feit is is welke lekkerder speelt. Daar discussieren we hier over. En jij komt hier even om te zeggen dat jij het wél weet, en dat het zelfs een feit is dat PES lekkerder speelt? Ik vind Fifa lekkerder spelen. Kom maar op met je feit!

    Vroeger was PES trouwens realistisch, en Fifa niet, en toen gingen PESspeler Fifa afbranden omdat het te arcade en fun zou zijn. Ik ben toen inderdaad ook overgestapt op PES, maar nu ga ik voor het echte voetbal lekker weer naar Fifa.
     
  12. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    er zijn al een hoop pics en filmpjes verschenen, zijn jullie er al over uit welke het wordt, of gaan jullie wachten op de demo's?:)

    misschien kan de mod de optie ''geen'' ertussen zetten?
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Als je geen wilt stemmen, wacht dat gewoon ff..

    Vooralsnog vind ik FIFA de betere game, maar PES is gewoon het beste voetbalspel. Period.
    Speelt als een tiet, ziet er niet verkeerd uit (iedereen die zegt dat het uberlelijk is, heeft oogkleppen op). Animaties zijn steengoed, goede AI, MasterLeague is mega fun..
    Alleen de presentatie is afschrikwekkend.
     
  14. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je kijkt naar wat er in 2008 wordt gepresteerd qua graphics kun je zeggen dat PES echt zwaar en zwaar achterloopt.

    Ook de snelheid is veel en veel te hoog en er is totaal geen sfeer in de game. Weinig licenties, stadionsfeer is er bijna niet, dat zijn allemaal punten die zwaar meetellen aan het realisme van een game als de gameplay goed is(wat op 1 staat).

    Over de gameplay kun je discussieren, want de een vind pes beter en de ander fifa. Maar als je daarna gaat kijken kun je zeggen dat fifa Pes op alle fronten verslaat.
     
  15. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    klopt, PES heeft het recept voor de ultieme gameplay, maar zij hebben gewoon een lachwekkende presentatie met kermis muziek en een bagger lay-out

    de muziek van fifa is altijd geweldig geweest, de sfeer ook maar de gameplay blijft houterig.
    ik heb voor de verandering de optie ze zijn allebij even goed. gekozen aangezien ik meestal fifa koop en dan voor pes ruil. ik vond pes 6 beter dan fifa 07 en fifa 08 beter dan pes 2008
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind dit een beetje een onzinnige poll. Ik bedoel, beide games zijn nog niet eens uit. Ik wacht volgende week woensdag af (ga dan naar Leizpig) en oordeel dan. Ik zal dan tevens filmbeelden maken van beide games. Deze zal ik hier uiteraard posten.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Jongens, ik geef jullie compleet gelijk.
    Maar als ik eenmaal in de verlenging zit van Arsenal - Liverpool met een stand van 1-1 zit, kan het me geen reet roesten dat FC Goteborg niet in het spel zit. Of dat ik straks afsluit en een kutmuziekje moet gaan luisteren.
    Dan kijk ik puur naar de gameplay, en die is o zo goed bij PES.
    Het is inderdaad jammer dat PES verder op vrijwel alle punten wordt voorbijgestreefd..
    Ik ben benieuwd, echt benieuwd hoe PES2009 gaat worden na de commerciële tegenslag van 2008..
    Stiekem hoop ik gewoon dat het PES5 kwaliteit wordt, algemeen gezien als de beste footie ever.
    In ieder geval gaat het sinds 2010 beter met de licenties.
     
  18. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij doet alsof het een feit is dat de gameplay van PES beter is. Feit is wel dat vele PES liefhebbers zijn overgestapt naar Fifa, voornamelijk omdat ze die gameplay beter vinden. Al het andere extra is mooi meegenomen.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik kies toch voor PES2009 maar of ik alleen die koop? Ik weet het niet. ligt aan de online mogelijkheden van PES 2009 en of die nu eindelijk eens (redelijk) lagloos is. Zo niet, dan komt Fifa 2009 eraan.

    @TSquares:

    Niet alleen om de gameplay, vooral om het online gedeelte. Ik vind PES 2008 niet beter dan Fifa 2008, wel vind ik PES 2008 leuker om te spelen. De gameplay van PES 2008 is slecht, de balans is geheel zoek en het gaat veel te snel. Fifa 2008 heb ik ook en daarvan vind ik dat de reactiesnelheid te traag is. En dat vond ik een dermate groot minpunt (een voetbalspel dat niet doet wat jij wilt op het moment dat jij dat wilt) dat ik PES 2008 ben blijven spelen.

    Gisteren heb ik de hele avond WE10 (PES5) gespeeld op de PS2. Man, die is zoveel beter dan die meuk dat PES2008 heet. En ja, WE10 vind ik ook nog steeds beter dan Fifa 2008.
     
  20. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    pes heeft de afgelopen jaren de boventoen gevoert en vorig jaar gingen ze met pes 2008 compleet de fout in. de druk op konami is heel erg groot omdat zij ook weten dat fifa 09 in populariteit toeneemt tov van pes 2009 neem nou xbw.

    46 mensen kiezen hier voor fifa 09
    21 mensen kiezen voor pes 09

    vorig jaar was dat compleet anders!!

    50 mensen kiezen fifa 08
    128 mensen kiezen pes 6

    Het jaar daarvoor was het nog extremer

    42 mensen kiezen fifa 07
    134 mensen kiezen pes 6.

    bron: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=86420&highlight=pes 6
    bron: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=103277&highlight=pes 6

    het lijk me dat hier de cijfers genoeg, zetten Konami moet met iets heel goeds komen om de vroegere tijden te evenaren en met de geruchten over geen spaanse licenties en vrouwen voetbal is het alleen nog maar erger geworden.

    als ze dit jaar het online gedeelte weer voor elkaar krijgen zoals dat bij pes 6 was (wat ik top vond) dan kunnen ze volgend jaar weer echt de jacht op fifa inzetten. als je er maar voor zorgt dat dit spel geen flop word.
     

Deel Deze Pagina