ben ik niet met je eens
ik ben zoals ik al eerder zei een enorme TES fan en heb alles wat er maar te krijgen was van tes3 helemaal stukgespeelt maar ik kan niet zeggen dat ik tes4 daardoor een teleurstelling vond. (ik zal als ik thuis ben even kijken hoeveel in-game dagen ik op de GOTY gespeeld heb, geloof dat het aardig richting de 1000 gaat)
misschien was mijn verwachting anders dan de jouwe maar ik vind het nog steeds onvoorstelbaar hoeveel HD content ze hebben weten te maken voor tes4. Ik had van te voren ook niet de illussie dat ze qua hoeveelheid content tes3 zouden evenare.
Ben het wel met je eens dat Oblivion qua setting niet zo goed was als Morrowind,.. Oblivion is toch iets meer standaard fantasy geworden terwijl Morrowind echt een hele eigen unieke stijl had (ik mis de Netches ook nog steeds als ik in Oblivion rondloop
: )
Ik vraag me af of er ooit nog een spel gemaakt wordt waar zoveel in te doen is als in Morrowind (of andere RPG's van die generatie zoals BGII),... de trend lijkt toch een beetje richting gestroomlijnde ervaringen voor een breder publiek te gaan. Kijk bijv naar Fallout III. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je als je een current-gen Morrowind zou willen maken je een team en resources nodig hebt waarbij vergeleken dat van GTA IV in het niet valt.
Denk ook dat er daarom zoveel geruchten omtrent Elderscrollsonline zijn, dat is toch waar het geld te halen valt, het risico dat je loopt met zo'n grote productie voor een pure single player game is er een die je niet zomaar kan nemen (ook al ben je Bethesda).
edit:// het enige wat ik achteraf echt jammer vond van Oblivion is de relatief lage variatie van omgevingen vergeleken met Morrowind,.. in Morrwind kon je in 5 minuten tijd door een grasland, moeras, vulkaan heenwandelen en in Oblivion is het toch vooral veel variatie op 1 thema
Klik om te vergroten...