Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er toevallig iemand hier die ook met fireboard werkt en ook last had van de onderstaande dingen:

- Quote functie werkt niet goed
    - pagina 1,2,3,4,5 werkt niet altijd zoals het hoort
    - fireboard seo optimaliseren

Zo ja zou je mij dan kunnen helpen, er staat eventueel wel een vergoeding tegenover als het heel veel werk is.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    WTF is Fireboard? Third party content zeker? Dan is dit niet bepaald de plek om hier om support te vragen.
    Daarnaast zijn dergelijke wervingspraktijken ook niet echt toegestaan hier.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Hey Darkwing, jij adviseerde mij om php te gaan leren/gebruiken, maar waar kan ik een goede begrijpende tutorial vinden. Want je zei dat frames niet goed is en beter met iets anders kan werken. Ik werk nu met CSS en dat gaat ookw el ze gangetje, alheowel ik het nog aan het leren ben

Laatst bewerkt: 3 mei 2008
  4. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
  5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Edit: is al gelukt! :)

Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies het topic wat ik zocht, denk ik? :)

Ik loop stage bij een bedrijf dat een website wil laten bouwen. Ik heb via Site Studio 6 al een klein concept opgesteld en een idee op papier gezet. Dit is goed ontvangen en met dit ontwerp zijn we naar twee webdesigners gestapt. Twee goede gesprekken waar we er één hebben gekozen. Er ligt nog niks vast maar we hebben een offerte gehad etc.. Nou heb ik gister een gesprek gehad met de directeur en die wilde dat ik vandaag erachteraan ging wat nou het belangrijkste is waar we op moeten letten als we het contract tekenen zeg maar. Of we wegkunnen als het niet goed gaat of dat we een jaar eraan vast zitten etc. Dat is allemaal geen probleem om achter te komen.

Nou komen de technische punten naar voren, want waar moet je in een contract of overeenkomst goed opletten om geen onnodig gezeik te krijgen.

De website wordt voor de zoekmachines geoptimaliseerd en we krijgen te maken met Content Management System en Producten Module. Dus om de inhoud e.d. makkelijk aan te passen.

Ik wil sowieso ook nog informeren hoeveel het kost om bijvoorbeeld een button 2 centimeter om te laten zetten. Dit kan ook nogal veel kosten heb ik gelezen.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen, ben niet echt zo thuis in de website business :)

7. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een CMS is heel handig maar ook duur wil je een goed systeem hebben (dus niet de gratis CMS systemen) mag ik vragen bij welk bedrijf je de website wil laten bouwen? .. ook zal ik even navragen of ze het volledig in CSS/xhtml bouwen dit is namelijk erg betrouwbaar en staat als een huis.

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    al gelukt.

Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    heb dringend hulp nodig!!

Ik had in dreamweaver alles goed met dat javascript lightbox, maar nu ik alles heb upgeload, doet hij het ineens niet meer? Waar kan dit aan liggen. Maar als ik een file wil uploaden naar me server, dan zegt hij:'Een bestandsnaam moet een geldige extensie bevatten ".

10. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bezig met een site voor een goede vriend van mij, een DJ.

Ik krijg echter een aantal dingen niet voor elkaar
    - Het beveiligen van zijn nummers op zn site, die staan nu in een player, maar als iemand de playlist vind, kan je zo de links naar de nummers pakken.
    - Een fatsoenlijk formulier maken, wat ook daadwerkelijk wat verstuurd.. hoe doe ik dit? :)

11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Darkwing, ben al een tijdje op jouw blog/website aan het rondneuzen en het ziet er echt super goed uit. Heb je alles zelf gemaakt? En hoe? Ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Mijn kennis van HTML en CSS is redelijk tot goed en mijn PHP kennis is niet super goed, ik ben bereid te leren:cool:

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Volgens mij heeft hij hem gemaakt met Wordpress.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee hoor, die site heeft Darkwing helemaal zelf gemaakt! Vind het zelfs een belediging om te zeggen dat hij 'm met WP heeft gemaakt. 8)
    Dit is zijn zelf ontwikkelde CMS en heeft ook het design volledig zelf gemaakt.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ownee, darkwing heeft zelfgemaakt ja, dacht dat ie het over banzaaip ofzo had :+
    Sorry mij domme fout

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ff een noob vraag hoe maak je een guideline in photoshop, en dan niet via "View" in het menu, maar met een code op je toetsen bord, zodat je zelf de lijn kan maken

16. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Guideline? Dat lichtblauwe lijntje bedoel je? Ik maak die altijd door met het move tooltje vanuit de rulers te slepen. Je krijgt dan automatisch een guideline(?).

Als je dat bedoelt iig.

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ja Dankje

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Allereerst: bedankt voor het compliment :)

Ik heb inderdaad alles zelf gemaakt, ook al beweert Gdzr onterecht anders ;) Ik ben in 2004 begonnen om een weblog te bouwen met een minimale kennis aan php. Ik had een boek gekocht 'php voor beginners' o.i.d. en begon aan de hand daarvan voorbeeldjes uit te werken. Moet gezegd worden dat ik al wel wat ervaringen had met andere programmeer/scripttalen, dus de basis had ik al wel (hoe loops, if-then-else statements e.d. werken, de basis van variabelen en functies en dergelijke kende ik dus al), dat scheelt een hoop. Verder had ik destijds veel aan sites als www.phpfreakz.nl, met een uitgebreid forum en veel goede artikelen met voorbeelden. En uiteraard www.php.net, als referentie voor de verschillende functies.

Mijn eerste CMS was erg simpel; een login, een eenvoudige nieuws beheer pagina en dat was het wel. Registratie voor gebruikers en user-comments heeft me toen wel heel veel tijd gekost.
    Een tijd later heb ik voor een paar andere websites een geheel nieuw CMS ontwikkeld. Dat gebruik ik nu nog steeds, inmiddels voor een stuk of 6 websites. In de loop der jaren heb ik dat steeds verder uitgebreid en is nu redelijk geavanceerd.

Tja, waar moet je beginnen? Als je nog totaal geen programmeerervaring hebt is het denk ik het handigst om met eenvoudige tutorials te beginnen tot je de basis onder de knie hebt. Dan kun je beginnen met een inlogscript, waarmee je in kunt loggen op een afgeschermd deel van je site - je CMS dus. Een simpel nieuws-beheerscript (ook voor weblogs te gebruiken uiteraard) is niet moeilijk: een paar invoervelden die je met php en MySQL invoert in een database. Zorg wel dat je je structuur op orde houdt; zowel in je database, je code en je bestandsstructuur. Erg belangrijk naarmate je site groter wordt.
    En voor de rest: gewoon proberen! Hoe meer je er mee bezig wordt, des te vaardiger je er in wordt. Begin klein, pruts er vrolijk op los met losse scripts, voordat je met een groot project als een compleet CMS begint.

Succes, en als je vragen hebt hoor ik het wel!

Bwaha :+ Ik weet dat je in de war was met iemand anders, maar toch even bewijs dat ik toch écht geen Wordpress gebruik,
    2 screens hoe mijn CMS er uit ziet:

19. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

hoe maak je ook al weer een achtergrond in dreamweaver en links enzo?

20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Zo...

Code:
    [FONT=Courier New]<STYLE TYPE="text/css">[/FONT]
    [FONT=Courier New]BODY { background-color: #CCFFFF; background-image: url([B]plaatje.jpg[/B]); }[/FONT]
    [FONT=Courier New]</STYLE> = achtergrond in css...[/FONT]

<a href="[URL]http://www.link.com[/URL]">klik hier ofzo</a> = link
    maarrr... misschien is het handig als je DEZE of DEZE sites even gebruikt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina