Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PmH

    PmH Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Geluid zit erop ja:+

    Maar ik denk dat je de geluidskwaliteit bedoelt? De standaard speakers klinken zoals de meeste laptop speakers..... behoorlijk ruk dus. Maar er zit natuurlijk ook een koptelefoon uitgang op. Al moet ik wel zeggen dat ik een lichte ruis heb ontdekt als ik een koptelefoon gebruik|:-
     
  2. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Is er misschien een tool waarmee je een soort van Windows statusbalk achtige dock krijgt. Want het is enorm ruk om verschillende vensters te ordenen in OSX. Ik heb al 4 spaces (meer is niet handig) maar met een programma als msn + finder + iets is het overzicht al snel bijster en kan je niet ff snel dat 'ene venster' openen.

    Natuurlijk heb je expose, maar on-the-go werkt dat niet echt lekker op een 13.3". Zelf werk ik enorm chaotisch en heb ik tientallen vensters open staan. Dan werkt expose niet (als in; expose maakt dan alles logischerwijs super klein)
     
  3. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een rare vraag, maar waarschijnlijk ga ik als alles meezit donderdag mijn eerste Mac kopen :) Eindelijk, na zolang wachten. Nu is een beetje de vraag, ik zoek een laptop. Ik ben wel onder de indruk van de Air, maar die is 700 euro duurder dan de MacBook. Is het die 700 euro waard? Het lijkt mij geen grote verschillen te hebben, behalve meer geheugen (en een zeer trage HDD) :)
    Wie helpt er uit mijn dilemma? :+
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je een zakenman bent die constant onderweg is, is een Air aan te raden. Anders zou ik lekker die 700euro in je zak houden en een Macbook kopen. Je hebt dan ook gewoon een Superdrive (of Combodrive, ligt aan de versie je neemt) aan boord. Dit heeft de Air namelijk niet.

    Ik zou als ik jou was gewoon een Macbook kopen.
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Idd, een macbook air is a total waste of money als je em alleen thuis gaat gebruiken ofzo, er zit niet eens een dvd drive oid in. Macbook all the way, of een imac, ook mooie dingen, maar wat minder mobiel;)
     
  6. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hbe al een vaste PC, denk dat een Macbook dan beter van pas zal komen :) Hopelijik zie ik jullie vogelnde week hier meer :)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de MacInside in Apeldoorn en Deventer hadden de Mac Mini niet.
    In Deventer zou ik op de pre-order lijst komen te staan als nummer 5.
    Levertijd was ook nog eens onbekend.

    Bij de MM in Enschede koste de 1,83Ghz uitvoering maar € 599 , maar daar hadden ze hem ook niet.
    Heb nu de Mac Mini maar bestelt bij Dynabye voor € 499.

    De Wireless keyboard heb ik wel vast gekocht , had geen zin om met lege handen naar huis te rijden.

    Liep door Enschede en zag dat eind Juli Xando daar een nieuwe Apple Store opend.
     
  8. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje, waar kan je online het goedkoopste 4gb macbook geheugen kopen?

    alvast bedankt :)
     
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet nog steeds een CC aanvragen en een bankoverschrijving duurt bijna 1 week.

    Dynabyte was 1 van de weinige onlinewinkels waar ze de Mac Mini nog op voorraad hadden.
    Ik laat de Mac Mini afleveren in de winkel in Enschede en ga hem daar dan ook betalen.


    Koop mijn geheugen altijd bij www.azerty.nl
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Exact.. een Air is alleen voor gadget liefhebbers, niet voor zakenman/vrouwen. Dat is echt gigantisch onhandig. Weinig USB poorten (1), geen cd spelert etc.. Dat is toch wel iets dat je wil hebben. Snel ff dat cd'tje lezen van de collega zit er niet in.
     
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb je wel alle sneltoetsen al door?
    Op de nieuwe toetsenborden is F3 natuurlijk Exposé, maar F5 of F6 is in te stellen als Exposé voor de programma vensters. Hiermee zie je alle open vensters van een bepaald programma. Daarnaast kun je met cmd+~ keurig wisselen tussen alle open vensters van de huidige applicatie. En natuurlijk heb je ook gewoon cmd+tab om tussen de applicaties te wisselen.

    Ik kan niet zeggen dat ik ooit nog een Windowsachtige statusbalk nodig heb...
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    je hebt toch ook die combo met je muis. dat je dan alle programmas ziet die aanstaan en dan kunt switchen
     
  14. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Het is me opgevallen dat er op de mac een automatische spellingscorrectie zit, zo ook bij xbw. Alleen nu vraag ik me af hoe ik de typfouten verbeter zeg maar, zoals bijvoorbeeld in word dat ik rechtermuisknop doe en dan de suggesties zie?
     
  15. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    ook gewoon rechter muisknop!
     
  16. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, en op je macbook is dat met twee vingers op je mousepad en klikken.
     
  17. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Is er hier iemand die serieus weet hoe die met Garageband moet werken iets lukt me namelijk niet?
     
  18. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat lukt je niet en welke versie gebruik je? Met een handleiding (Garageband '08 ) moet je een heel eind kunnen komen.
     
  19. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Het is al gelukt :) Had de vraag op de apple.com forums gevraagd, toch bedankt!
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat een stelletje oplichters zijn het bij DynaByte :mad:

    Zaterdag de Mini Mac bestelt en deze zou ook op voorraad zijn.
    Vanmorgen met Dynabyte gebelt en kreeg te horen dat de Mac Mini in bestelling staat en de levering zou tussen 5- en 15 werkdagen zijn.
    Volgens de medewerker kon het ook langer duren dan 15 werkdagen.
    Moest over 1½ week maar even terug bellen :mad:
    Ben blij dat ik helemaal niets heb aanbetaald.

    De Mac Mini net maar rechtstreeks bij Apple besteld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina