Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    hey dat is echt handig maarre.. mn xbox ziet die winamp shit enzo en ik heb er een film in staan met subs (die het gewoon doet als ik normaal stream) en heel die film loopt niet als ik em aan zet.. enig idee waarom?
     
  2. thedna

    thedna Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al ruim een jaar vista ultimate met mediacenter gekoppeld op mijn xbox 360. De 360 gebruik ik o.a. voor het kijkedn van opgenomen TV en films. Sinds een aantal weken kan ik geen tv meer kijken op de xbox, hij geeft aan dat het waarschnlijk de firewall is die dit blokkeerd echter op mijn zyxel 2602-D1a staat deze uit en de windwos firewall ook. Er staan poorten geforeward op mijn router. Ik heb ook sinds die periode SP1 geinstalleerd. Kan dit het probleem veroorzaken?
     
  3. GoGo22

    GoGo22 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit de juiste forum afdeling is maar ik kom er niet meer uit...heb zelf aardig wat speur werk verricht op google en hier maar ik krijg hetmaar niet aan de praat.

    Kijk, ik had normaal XP...ik dacht laatst laat ik mijn xbox aansluiten op me PC via mediacenter kan ik films etc streamen...nu had ik speciaal daarvoor Vista 64bit geinstalleerd en daar werkte het allemaal op...alleen om ene van der reden kreeg ik steeds slecht beeld en ik vondt Vista zo ontzettend traag.

    Nu ben ik terug op XP MCE 2005 32 bit en heb alle updates dus rollup 2 en updates van dat allemaal geinstalleerd. Nu probeer ik verbinding te maken met mijn xbox door middel van de Media Center Extender...alles loopt goed op mijn xbox tot dat die bij dat zwarte scherm komt met Media center (met die balletjes er onder) daar loopt die vast en loopt niet verder...

    het kan niet aan de router liggen want in vista deed die het. Ik heb vele opties al geprobeerd zoals Fast switch between user aan zetten, UPNP aan zetten...ook in de services.msc bekijken maar nee ik krijg hem gewoon niet er in....Ik heb hem meerdere malen geprobeerd opnieuw te verbinden met Media center extendenr (dus dat geval met die 8 cijfers) hij loopt steeds op het zelfde punt vast....nu had ik images van me OS..dus ging ik weer terug naar Vista en ja hoor daar werkt die als een treind.

    Maar ik wil hem werkend op XP omdat ik dat gewoon veel lekkerder vindt werken. Nu is mijn brandende vraag heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Of kan iemand mij AUB hier bij helpen want ik begin hem zo wat gek te worden...
     
  4. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Na eindelijk in mn nieuwe huis media center via een wireless router aangesloten te hebben (xbox zelf wel wired aangesloten op de router btw) zit ik met hetzelfde probleem als in mijn oude huis:

    Ik voeg muziek toe in media center en als ik dan 1 nummer afspeel werkt alles prima. Als ik het nummer dan stopzet (of als het is afgelopen) en ik probeer het volgende nummer te draaien, krijg ik een 'afspeelfout' error. Ligt niet aan de mp3 want als ik andere nummers probeer na dat 1e nummer krijg ik steeds dezelfde foutmelding.

    Weet iemand de oplossing hierop? Elke keer media center opnieuw opstarten om een nieuwe liedje te luisteren is nogal irritant nml.
     
  5. Zapp

    Zapp Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over het streamen van Online TV via Media Center. (Holland Doc, 3voor12, enz.) Ik wil nu graag pinkpop kunnen bekijken via m'n 360. Dat wordt uitgezonden op 3voor12, maar bij dat kanaal blijft ie maar laden, en bij sommige anderen niet. Weet iemand of dat ergens aan kan liggen?
     
  6. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    heey,

    ik heb op mijn vista laptop windows media center. Kan ik dit met de xbox 360 verbinden of kan dit alleen via windows xp. En WMC zat er al standaard op.

    En als dit kan: hoe moet dit?

    GR. Daan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2008
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  8. solute76

    solute76 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar probleem

    Mensen, kan iemand mij de volgende dingen verklaren, en nog handiger of ze op te lossen zijn:

    Ik heb een pc met vista MCE, tevens een xbox 360. Allemaal aangesloten zoals het hoort. Nu wil ik films streamen. Ook dat gaat goed tot bepaalde hoogte. Als ik achter de pc in de media center zit, kan ik iso files direct afspelen. tevens heb ik bepaalde films die ik wel op de mce kan afspelen, maar achter de xbox krijg ik een video fout melding. Zelf stream ik normaal met tversity.
    tevens ben ik benieuwd of iemand het juiste programma kent voor het encoden van een x.264 file, of deze omzetten o.i.d. want ik heb begrepen dat de xbox 360 deze niet kan afspelen toch? uiteraard wil ik geen kwaliteits verlies.

    ik hoor graag van jullie!
     
  9. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds gisteren kan mijn PC en de xbox elkaar niet meer vinden, En strafste van al zaterdag morgend kon ik dan wel nog mijn foto's bekijken of mp3's afspelen. Heb dus niks gewijzigd. Enige dat er gebeurd is zijn updates. (Vista)
    Heb mij zitten ergeren aan het zoeken wat het probleem zou kunnen zijn, geen oplossing gevonden. Ik heb de modem/switch uitgeschakeld en opnieuw opgestart. Media center PC verwijderd uit Xbox dashboard om deze opnieuw te laten detecteren, en daar loopt het dus fout. Op het ogenblik dat ik die code bestaande uit 8 cijfers intik op PC dan gaat hij nadien een extender zoeken en hij vind dus totaal niks meer. Al mijn settings zijn nog steeds dezelfde als toen het wel werkte (zowel met Firewall/Sharing ON enz...)

    Iemand enig idee of aan wie dit ook voorgevallen is?
     
  10. lil-master

    lil-master Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een PC met Vista Home Premium (64-bit) en een Xbox360. Als ik via de Extender een .avi bestand wil afspelen krijg ik de volgende foutmelding:
    "Unable to queue video filde for transcoding and streaming". Ik heb hierover al gegoogled, alleen daarmee vind ik niet de oplossing.
    Heeft iemand hier een idee?

    Alvast bedankt.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    klopt avi kunnen alleen via de mediaplayer afgespeeld worden ...je kan transcode360 hier voor gebruiken als je deze via media center wilt afspelen
     
  12. lil-master

    lil-master Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is juist het probleem. Ik heb Transcode 360 al geinstalleerd, maar hij blijft deze foutmelding geven, dus ik kan geen .avi bestanden op mijn WMC Xbox 360 kijken.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Doe je dan wel more opties en vervolgens transcode?
     
  14. lil-master

    lil-master Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik druk op de knop Info, dan meer en dan Transcode 360 (ik heb als tweede mogelijkheid ook Transcode zonder 360, maar die geeft ook een error aan).
     
  15. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb onlangs een Lacie Ethernet Disk Mini (NAS) aangeschaft en hierop mijn muziekcollectie opgeslagen. Ik kan de netwerkschijf benaderen via de player die in het xbox dashboard zit, maar ik wil hem graag kunnen benaderen via de media center zodat ik playlists kan opslaan en kan zoeken. Echter krijg ik op de 360 MCE de nummers niet te zien. Ik heb de netwerkmap echter wel toegevoegd, zowel via de 360 als via media center op Vista. Op mijn Vista PC zie ik alle nummers wel in de MCE library. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2008
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat kan niet MCE ziet alleen lokale disks
     
  17. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen enkele optie dus? Mmm, vervelend hoor, al die beperkingen van MCE! Bedankt voor je reactie.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    MCE is eigenlijk bedoeld imho voor tv streamen ;)
     
  19. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja.... Meningen verschillen :)
    Heeft iemand hier verder ervaring met een Lacie NAS, het connecten via de 360 dashboard gaat verre van soepel. Werkt lang niet altijd... Of de 360 vindt geen muziek of hij connect niet.
     
  20. Sonderpower

    Sonderpower Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ben hier nieuw en heb nog niet zo lang een xbox.
    Maar als je het windows media center spul voor elkaar hebt kan je dus ook tv opnemen?
    En dat slaat hij op op de hdd? of op je pc/laptop??
    '

    bvd
     

Deel Deze Pagina