PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Opnieuw installeren vind ik vrij extrem, ik heb één of andere reboot dvd moeten maken aangezien acer geen windows install dvd mee heeft geleverd, ik weet dus ook niet of alles wel geback-upt blijft etc. Is er gen andere manier?

2. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb de pc nog niet opnieuwgeinstalleerd (wil dit echt als laatste redmiddel gebruiken). Ik heb wel k-lite codec pack opnieuw geinstalleerd omdat het wellicht hier aan kon liggen las ik ergens.

Nu kan ik echter helemaal geen filmpjes meer afspelen in HD. Hapert te erg. Hoe fix ik dit?

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Probeer je videokaart drivers te updaten?

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    die zijn goed en mn laptop is splinternieuw. Vorige week werkte alles nog en nu dus niet meer. Wellicht hangt het samen met die error wat is al aangaf.?

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vanaf woensdag heb ik dus mijn nieuwe moederbord. Tot nog toe geen problemen gehad alleen zit ik nu met een hoofdtelefoon probleempje. Wanneer ik de aansluiting in de voorkant van de PC doe krijg ik geen geluid en als ik hem achter in de PC doe wel:confused:

Plaatje van het Asus geluidscherm:

Achterzijde is dus nu dik aangegeven omdat daar nu de aansluiting van de hoofdtelefoon in zit, als ik hem voor doet gebeurd er niets.

:+

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ze hebben 'm zeker bij de computerwinkel voor je inelkaar gezet?
    Dan hebben ze de frontpanel niet aangesloten op je moederbord :+
    Je zou 'm terug kunnen brengen en zeggen dat ze 'm niet goed hebben aangesloten dan zullen ze het wel gratis doen voor je..

Laatst bewerkt: 15 jun 2008
  7. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ja hun hebben hem in elkaar gezet. Is het lastig om zelf te doen? En dan bedoel ik dat in de zin van 'kan ik weer iets verneuken' ?:+

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Als het goed is komt er vanuit de voorkant van je kast een paar kabeltjes voor je audio, je USB poorten (doen die 't wel?) en je aanknop en je reset knop en die moet je aansluiten op je moederbord.

Als je bijvoorbeeld dit moederbord heb:

Dan moeten die kabeltjes voor de audio en de usb poorten naar die blauwe aansluitingen lopen linksonderin. Je kan het herkennen door de 7 pinnetjes die omhoog staan.

Als je het type ASUS moederbord even post dan kan ik wel precies aangeven waar ze moeten op jou specifiek model ;)

Laatst bewerkt: 15 jun 2008
  9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    De USB poorten op de voorkant werken allemaal. De audio op de voorkant werkt niet en ook de cardreader doet niets als ik mijn SD kaartje erin stop, deze deed het hiervoor ook nooit. Ik zie wel een ledje branden maar verder niets. Zal zometeen de kast eens open halen om te kijken of het allemaal wel is aangesloten.

Bedankt Lenny!:)

Mijn moederbord is de P5N-MX van Asus.

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik geloof dat ze bij jou dan hier moeten:

11. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    De hoofdtelefoon aansluiting van mijn vaders laptop is door slijtage stukgegaan (vermoedelijk is het contact met het moederbord verbroken)

Omdat de garantie is verlopen en een nieuwe laptop er voorlopig ook niet inzit.
    (en een nieuw mobo erinzetten ook niet rendabel is)

Wilde ik jullie dus vragen of hier een goedkope oplossing voor is?
    Had namelijk al een 5.1 souncard usb stikje gevonden op internet (link even kwijt) maar ik weet niet of dit wel de juiste keuze is en of het wel goed werkt.

Bedankt voor de hulp.

12. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Als het contact met het mobo verbroken is, is het waarschijnlijk een soldeerpuntje dat gebroken is.
    Als je het aandurft om de laptop even open te schroeven.. even het soldeerpuntje aantippen met een kleine soldeerbout en alles smelt weer aan elkaar :)

13. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    De aansluiting zit echt los (Je kunt hem heen en weer bewegen)
    En mijn vader was al aan de gang gegaan met mijn pc gereedschapsetje maar na het losdraaien van alle schroeven wilde de behuizing er niet afkomen.

Vandaar dat we nu naar een andere oplossing op zoek zijn.

14. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Laptopbehuizingen zitten meestal vastgeklikt (Heb bij een computerbedrijf gewerkt een tijdje).
    Let op de schroefjes onder stickers en dergelijke, en probeer met een dunne schroevendraaier hem open te wrikken. (Laat je pa dit doen, kan hij jou niet de schuld geven :+)
    Het plastic van de meeste laptops breekt niet erg snel, en kan ook wel tegen een stootje.

En zoals ik al dacht, zal het gewoon het soldeerpuntje zijn. Ga desnoods even naar een computershop en vraag of ze hem open willen maken. Zullen ze vast niet moeilijk over doen, en zo krijg je de kans om even binnenin te kijken :)

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Schroef ook alle afdekplaatjes (geheugen , HDD) onder de laptop los , hier kunnen ook schroefjes verstopt zijn.
    Bij de belangrijkste schroefjes staan vaak 1 of 2 streepjes !!

16. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Heb een vraag over mijn laptop :
    Na een tijdje valt hij steeds uit omdat ie blijkbaar te heet word maar ik heb weinig of bijna geen programma's of spellen aanstaan en ik heb die juiste Bit versie geinstalleerd op me laptop. Wat kan ik hieraan doen dat hij dit niet meer doet?

17. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Controleer of alle fans het wel doen, en of de heatsink een goed contact heeft.

18. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Met wat kan ik dat het best controleren?

19. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ogen + verstand.

Fans zijn wel te controleren met laptop in elkaar: http://www.almico.com/speedfan.php

Mocht dat het niet zijn, dan zal je hem uit elkaar moeten halen.

Laatst bewerkt: 24 jun 2008
  20. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina