Racegames,of je houd van ze of je haat ze een tussenweg is er niet. Nu ben ik als ik over mezelf praat een race fan van het eerste uur,en ik speel zowel arcade als simlatie rijders waar ik aan beide genres veel plezier aan heb. Maar de laatste tijden vanaf de next gen consoles vind ik het maar allemaal erg matig geworden. Een voorbeeld,Ridge racer is niet meer als vanouds,Need for speed dreigt steeds een verkeerde richting in te slaan,Forza 2 is een goede racer maar ik mis wel iets,Gran Turismo blijft hetzelfde spelen,Project Gotham die zn succes van deel 2 met deel 4 niet kan evenaren. GRID is goed maar ook weer niet verassend genoeg. Mensen wat is er gaande? Hebbe de ontwikkelaars geen vizie meer,of hebben ze allemaal voor het geld gekozen? Kortom mn favoriete genre is zichzelf aan het vernietigen,maar toch bijf ik nog optimistisch op dat er nog een Racer uit het niets zal komen want dit kan gewoon echt niet. We leven in een tijdperk dat iedereen meer effecten wilt,en dat waarschijnlijk belanrijker vinden dan kwalitiet van een game,en dat vind ik erg jammer. Maar wie van jullie kan een beetje begrijpen wat ik bedoel,en is het hiermee met me eens?
Speel sims op je pc. Dat is minstens zo vet. Koop rFactor, Race 07 of GTR2 en ga online. Zoek een league en je hebt plezier. Doe ik ook, en verder vermaak ik me prima met racegames.!
ik vind forza2 toch echt wel een goede racegame! En qua graphics is GRID toch echt wel de beste op dit moment. Snap dus niet precies wat je mist of zoekt? Zoek je juist een pure sim, een racegame die t uiterste van je eist? Dan moet je zoals boven staat GTR eens proberen. Ik bedoel ik heb ook een maat die vindt alleen f1 spellen leuk en dan met alle hulpmiddelen uit en alles wat t moeilijker maakt aan. Is ie ook een hele week aan t testrijden voordat ie de juiste setting heeft. Maar ik denk dat die groep mensen relatief klein is. Daarom is forza2 bv zeer geschikt voor de diehards maar ook voor de casual rijders(door de moeilijkheidsgraad lager te zetten). Grid bv bied geen tuning/settings optie maar wel hele snelle race's met super graphics, waarbij je (in tegenstelling tot de meeste arcade racers) toch heel goed moet opletten dat je je auto niet total loss rijdt. Dus wat mis je, of wat wil je?
De zoveelste topic over het ontbreken van goede racegames op de next gen, tja ik zelf ben er ook overeens dat het gewoon niet veel soeps is wat op de consoles kwa race en dan vooral rally games te vinden is. Vooral de fantasie in de race games is weg, van mij hoeft het niet allemaal zo realistisch zolang de banen maar leuk zijn om op te rijden, liever 10 fantasie banen als 10 realistische banen waar we al zovaak op gereden hebben in de verschillende race games.
Ik vind de racegames tegenwoordig prima te doen, alleen 1 groot nadeel, zelfs GRID heeft geen splitscreen... DIRT bijvoorbeeld ook al niet... Dat is gewoon kut, af en toe tegen een maatje racen is ook gewoon leuk en dan helemaal op 1 tv!
pgr4 vond ik toch wel een topper had er weinig van verwacht maar kwam veel meer uit dan ik had verwacht.
ik speel nog regelmatig pgr 2 en nfs ug 2 op mijn 360, veel vaker dan dat ik pgr 4 en pro street speel. goede oude tijd.
Ja de rechten waren laatst overgenomen en er is een nieuwe Grand-Prix/Formule 1 titel in ontwikkeling.
Ohja, door Codemasters. Maar die willen het toegankelijk maken voor iedereen. Als het zo word dat je gewoon hulpmiddellen zelf aan kan zetten etc. en ze dus ook uit kan doen krijg je wel een leuke game.
Wat is er eigenlijk van hem geworden naar Grand Prix 4? Ik hoorde dat hij helemaal niet meer gesignaleert was ofzo dus helemaal weg.. Maar ik hoop het ook.
Ik vond pgr4 toch ook niet zo slecht hoor. Ben niet van het tijdperk pgr2, maar 3 en 4 bevielen me prima. Ten opzichte van 3 vind ik 4 beter. Project gotham is toch een van mijn favoriete racegame series. Forza is leuk, maar iets TE realistisch. Grid heb ik nog niet. En Dirt vind ik ook een goede racegame. Vind het allemaal wel meevallen eigenlijk. Zit alleen nog te wachten op een F1 titel op de 360, maar die is al in de maak dus dat komt helemaal goed!
Forza Motorsport deel 1 vind ik tot nog toe misschien wel de beste racer op de markt. Het is voornamelijk het realisme en het aantal geweldige circuits wat het zo uitdagend maakt. Deel 2 is leuk, maar minder uitdagend dan het 1e deel. Zelf kijk ik onwijs uit naar een Formule 1 spel die er aan gaat komen, maar ook naar een eventuele GTR en een Forza 3. De nieuwe Midnight Club zal wel aan de arcade kant worden, evenals Need for Speed. Ik heb iig iets om naar uit te kijken, al duurt het wel lang en is het nog maar de vraag of het aan de hoge verwachtingen kan voldoen!
ik zelf vind race games eigenlijk geen reet aan maar bijna elke week gaan me vader en ik altijd wel ff pgr4 spelen en dan vind ik het altijd wel leuk.
Ik erger me vooral aan het ontbreken van splitscreen bij dirt en Grid. Een racegame zonder splitscreen dat is wel erg slecht. Daarnaast wacht ik nog altijd op de racegame met een vies realistisch schademodel. In de prak rijden van je auto blijft het leukste .