Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb alleen geen idee hoe ze dat gaan controleren. Je kan ook legale dingen downloaden van Usenet (demo's/freeware), dus ik ben benieuwd hoe ze gaan controleren of je legale of illegale dingen aan het downloaden bent, helemaal als je SSL verbinding maakt met je usenet provider..

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
  3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Tja hetzelfde geld toch ook voor Torrents, kan je ook demo's en freeware downloaden. ;) Maar het zit eraan te komen, het is niet zo dat alleen torrents illigaal zijn. Downloaden = downloaden... hoe ze het in de gaten gaan houden ben ik ook wel benieuwd maar dat gejaag op alleen torrent sites vind ik ook zo kinderachtig. Net of Usenet alleen legaal spul aanbied... Dat zou dus half werk zijn, en providers worden door Brein op hun vingertjes getikt.

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    klein detail over de torrents. De torrents zelf zijn niet illigaal (nog niet). Het word pas lastig als de aanbieder willens en wetens zijn best doet dit aan te bieden met als doel verspreiding van een auteurs rechtelijk beschermd product, technische gezien ben je dan medeplichtig

Hoe het nu staat maakt de boel alleen maar vager en onduidelijker.. Allemaal open voor interpretatie

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik kan me bijna niet voorstellen dat de ISP's het in de gaten gaan lopen houden, want er wordt zoveel gedownload. Maar het is wel zo dat ze alles kunnen checken als ze willen en ik denk dat ze gewoon een systeem gaan gebruiken zoals ze dat met het datalimiet deden en dan degene met teveel data apart gaan monitoren. Misschien is het gebruik van een proxy nog een oplossing, we zien het wel. Dat Brein ook altijd! |:-

In de U.S. zijn er trouwens al heel wat de Sjaak met torrents, want daar zetten ze allerlei populair materiaal op government servers en alle IP's worden gelogt, NAW-gegevens worden opgevraagt, je krijgt een brief thuis en dan mag je uit gaan leggen waarom je auteur beschermd materiaal download. :+

6. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja maar het gaat er mij meer om dat ik het bizar vind dat wat jullie doen wel zomaar kan, en torrents elke keer weer worden aangepakt. (kijk naar XBW hier mag je niks maar dan ook niks over torrents/downloaden zeggen!) Nieuwsgroepen vind ik dan ook dat het niet mag en kan, simpel zat het is niet zo van dat mag niet en dat mag wel want het is allebei downloaden van andermans matriaal.

Ik heb een provider die niet Nieuwsgroepen ondersteund, dan kan je denken van kut voor jou. Maar wat jullie doen filmpjes, binnenhalen muziek binnenhalen is hetzelfde dus ik vind het een oneerlijk beleid wat de mensen van Brein voeren. Nogmaals het is niet of - of maar en - en, oftewel Brein moet zijn zaakjes op orde brengen, en niet alleen de torrent sites aanpakken. Want dit is al de zoveelste keer... jullie konden eerst op het up en down beleid terrecht maar dat geld bij deze wet dus ook niet meer...

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Maar volgens de wet zijn torrents ook illegaal want je mag niet delen, en als je een torrent download dan gaat ie automatisch ook delen, dus ben je illegaal bezig. Met nieuwsgroepen hoef je helemaal niets te delen en kan je gewoon onbeperkt downloaden. Dus, met torrents overtreed je eerder de wet dan met nieuwsgroepen.

Het is alleen maar een uitspraak van een rechter, er is niet meteen een nieuwe wet ofzo :confused:

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Downloaden is downloaden, dat wat jij zegt ging jaren op maar nu dus volgens de wet niet meer. Het is niet anders... uploaden via torrents is trouwens niet eens illegaal want ik heb al eens een voorbeeld gegeven van gamersyde.com die ook torrents gebruiken.

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    En jij denkt dat een organisatie als Brein daar niet mee bezig is? Komop zeg, die gasten willen niets liever dan Usenet neerhalen maar dat is simpelweg veel lastiger dan een torrentsite. Usenet word ondersteund door bijna alle providers zelfs, via alt.binaries kan je inderdaad downloaden maar je vergeet dat usenet behalve downloaden van illegale bestanden ook nog een grote functie heeft in de verspreiding van freeware. Usenet zijn officieel discussiegroepen, geen downloadportal. Achter torrents zit 1 maker en een webhoster. Door brieven te sturen naar de webhost of de torrent site kan men vaak veel druk uitoefenen, achter usenet zitten hele serverparken. Net even wat lastiger voor een organisatie als Brein. En dan nog, Brein boekt ook alleen maar luttele successen. Een paar torrentsite's uit de lucht maar voor elke torrentsite uit de lucht komen er weer 10 bij.

Brein is kortetermijndenken van platenindustrieën, niemand wil weer terug naar het kopen van cd's en dvd's. Altijd zal een nieuwe weg zich weer openen. Als ze serieus niet willen dat er een copyright schending ontstaat dan moeten ze naar een bigbrother-staat, alleen de vraag is hoe ver ze daarmee komen...

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Tuurlijk weet ik dat het moeilijker is, het gaat om het principe. En kom a.u.b niet aan met freeware, want we weten allemaal dondersgoed dat jullie dat er niet voor gebruiken want voor freeware bestaat er ook nog zoiets als direct download (download.com). Voor muziek hetzelfde purevolume... Daarnaast is ook niet alles wat op torrentsites staat illegaal, normaals er staan video's op van gameplay, trailers, beta's, demo's etc... oftewel het is hetzelfde. En daarnaast ik weet niet of jij dat hebt meegekregen, maar is het toch echt zo dat Brein gaat nauw samen gaat werken met de providers om een druk uit te oefenen op het downloaden. En dan denk ik bij mezelf als jullie dan toch alles zo goed in de gaten willen houden, ga dan niet weer alleen op de torrentsites azen maar ga dan gelijk ook maar achter die provider zijn nieuwsgroepen aan. Simpel zat ze houden er volgens de wet namelijk toch contact mee...

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom praat je over jullie en ons? Usenet is voor iedereen toegankelijk hoor. Via torrents word net zo goed freeware binnengehaald als usenet, ook net zo goed illegale shit als met usenet. Het is een verschil in methode maar het komt op hetzelfde neer. Omdat het voor een organisatie als Brein makkelijker is om een torrentsite uit de lucht te halen dan heel Usenet beginnen ze daarmee. Maar op het gebied van torrents pakken ze maar kleine stukken. Je moet Usenet vergelijken met alle torrent trackers tegelijk. Ook onderneemt Brein stappen tegen catalogus programma's als FTD alleen zijn ze hier tot nog toe niet succesvol in geweest. Hetzelfde geld voor programma's als Limewire, ook downloaden, ook moeilijk tegen op te treden. Laat die wij-ons tegenstelling asjeblieft achterwege, usenet is net zo goed voor jou beschikbaar als voor mij. Je lijkt wel een klein kind. Ik mag geen jam op mijn botherham dus jij ook niet terwijl er wel genoeg jam is.

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Pff wie is hier nou het kind? kijk eens naar je eigen reactie, en ga dan pas blaten... :{ Daarnaast val je in herhaling, geen zin meer in deze discussie heb mijn punt duidelijk gemaakt. Downloaden is downloaden... freeware of niet.

13. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Trouwens als je bijv. µTorrent gebruikt en encryptie is ingeschakeld, dan gaat het sowieso lastig worden om te achterhalen wat je download. Dan kan het vanalles zijn wat je heb gedownload en ze zullen heus niet zo snel persoonlijk bij mensen thuis gaan neuzen, want dat kost te veel geld en tijd. Alleen als ze vermoeden dat het echt te gek wordt en je er een handeltje op na houdt, heb je kans dat ze opeens bij je op de stoep staan!

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Op het moment download ik gewoon met Grabit. Mijn downloadsnelheid ligt tussen de 250 en 300 KB, waarschijnlijk niet snel voor vele hier. Ik weet niet anders.

Nu vraag ik mij af of ik dit nog zou kunnen versnellen, dit door misschien een ander programma te gebruiken of door iets met mijn router instellingen te doen. Helaas zitten we hier nog een jaar vast aan een Planet abbonement en mijn vader heeft geen zin om een duurder abbo te nemen:mad:

Who knows? :)

15. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal met nieuws groepen download je al met je max snelheid van je internet dus dat zou niet veel sneller gaan ook niet als je een ander programma gebruikt.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Net als die mensen die denken dat een speedpgrader ofzoiets dergelijks kan werken xD

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Soms werkt het wel, maar niet met usenet;)

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ga jij anders de moraalridder uithangen?

Wij moeten met zijn allen jaren lang een vergoeding betalen op elk leeg medium die we kopen. Worden de opbrengsten openbaar gemaakt?

Nee, dat is nog nooit gebeurd en die vergoeding is zo krom als wat:
    Ik betaal omdat een stichting verwacht dat ik er illegaal materiaal op zet.
    Wat als ik mijn vakantiefoto's op een cd brand? Mag ik dan die vergoeding terug vragen?

Ik vind alles leuk en aardig maar al willen ze de duizenden Terabyte die per week uitgewisseld worden op alle nieuwsgroepen gaan controleren wens ik ze veel succes.

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hoezo moraalridder? Omdat ik torrents gebruik, en hetzelfde download als jullie maakt mij dat een moraalridder, dat lijkt me sterk. :confused: Nogmaals het ging er mij om dat er niet een bepaalt download platform aangepakt moet worden, maar als Brein het toch zo graag bij wil houden moeten ze ook nieuwsgroepen aanpakken. *zucht* Is dat zo moeilijk te begrijpen?

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Is het zo moeilijk om te begrijpen dat ze dat ook wel proberen te doen maar ze daar tot nu toe nog niet succesvol in zijn? Het is niet zo dat ze Usenet links laten liggen, er zwerven hele interviews met Tim Kuik over internet mbt tot usenet, catalogaprogramma's als FTD e.d. Ik begrijp wat je bedoeld, elke torrentsite gaat de lucht weer uit (en in trouwens) terwijl Usenet nauwelijks aangepakt lijkt te worden. En als iemand die alleen met torrents download is dat natuurlijk vervelend, je betrouwbare site eruit. Maargoed, het is nu eenmaal zo, het is niet zo dat BREIN Usenet links laten liggen, het is alleen lastiger om wat te bereiken.

Laatst bewerkt: 3 jul 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina