Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je de mijne nog niet gezien 8)

    Hoe dan? er stond ook zoiets al studenten korting op...maar dan nog dan bestel je zoiets op de apple site maar dan staat dat er nergens meer bij....
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^
    www.surfspot.nl Daar zie je een sectie op de website over apple. Log in met de gegevens van je school en je gaat automatisch naar de apple site, maar nu met school korting.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En de korting is afhankelijk van de school waar je op zit. Met de ene school krijg je meer korting dan met de andere.
     
  4. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn school zit er niet tussen :9
     
  5. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even terugkomend op mijn voorgaande berichtje. CoD 4 komt zeker op de mac via Aspyr : klikerdeklikiklik
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Geen hbo instelling oid :confused:
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf veel gephotoshopped op mijn Macbook, zelfs met touchpad. Gaat prima (en dan ben ik een pixelneuker), al vereist het wat gewenning, aangezien 13" scherm in het begin best klein is.
    Vind het jammer dat reso van instapmodel van Macbook Pro betrekkelijk laag is. 17" versie heeft pas een interessante reso. De Pro's zijn al niet de goedkoopste modellen.
    Heb zelf liever een hogere reso dan een groter scherm. Boeit mij persoonlijk ook weinig of ik op 15" of 21" werk (met gelijke reso's).

    Zelf zijn iMacs ook leuke dingen, al schijnen de schermen niet zo denderend te zijn van de 20" versies.

    Op werk heb ik een gewone Vista PC met een 1400x900 breedbeeld scherm, maar ik heb toch echt liever een dual monitor set-up (thuis 2x 1280x1024). Zelf zou ik dan ook niet zo snel voor een iMac of Mac mini gaan. Dan eerder voor een Mac Pro, puur om 2 dezelfde schermen er op aan te kunnen sluiten. Prijs is dan ook wel meteen flik aan de hoge kant.

    Hou het voorlopig nog wel bij mijn Windows-bak thuis en Macbook. Macbook gebruik ik relatief weinig meer, nu ik klaar ben met school, maar zal eerders weer wat meer gebruikt gaan worden voor Traktor Scratch. Moet nog een nieuwe meubel voor komen, aangezien mn gear nu voor mn PC staat, waardoor ik daar niet meer fatsoenlijk op kan werken. :)
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt ook een 2de monitor op je iMac aansluiten als je alsnog ruimte tekort komt! :)
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, maar dat werkt toch weer minder lekker als 2 dezelfde schermen tegen elkaar aan en op gelijke hoogte.
    Is eerder voor mij onpraktisch dan echt ruimtegebrek.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    True. Maar ik vind het heerlijk werken op m'n 20" iMac. Ruimte genoeg! :)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Is ook maar net wat je gewend bent.
    Bij Dreamweaver werk ik altijd fullscreen en gebruik ik vaak de zoekbox. Vind het dan erg storend als die box steeds over mijn code staat en ik hem steeds even moet verslepen.

    Bij Adobe CS3 heb je dacht ik echt een scheiding tussen werkruimte en je palets met tools/info. Bij CS2 komt je werkvenster ook snel achter zo een palet.

    En het is prettiger om meerdere dingen sneller te kunnen zien, zonder steeds op 1 scherm tussen venster te hoeven switchen. Links code/photoshop/office/mail, rechts je browser/verkenner bijv.

    Maar goed, voordeel van bijv. een iMac is dat je een niet een flinke kast erbij hebt (en waarschijnlijk wel weer beperkter bent in aansluitingen). Maarja, zo heeft alles wel zijn voor- en nadelen. :)
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de foto lijkt de bovenste plank inderdaad doorgezakt , maar als ik nu ervoor sta zie ik helemaal niets :confused:
    Onder plank zit nog een stalen dwarsligger , dus doorzakken kan die helemaal niet.
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Aansluitingen zijn inderdaad vrij "beperkt". 3x USB 2.0 op de achterzijde en 2x USB 2.0 op toetsenbord. Daarnaast nog een FireWire400 en FireWire800 aansluiting. M'n USB poorten achterop de iMac zitten al vol door het toetsenbord, iPod touch dock en de printer.
     
  14. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij had toch ook zo'n stylish elecom usb hub bij je mini gekocht? Waar heb je die vandaan? :)
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Doe je mbo of hbo?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die heb ik gekocht bij de Mediamarkt.

    Ze hadden veel verschillende accessoires in Mac Wit !!
     
  17. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe MBO, maar mijn school gebruikt alleen maar de nieuwste macs etc...misschien moet ik het maar proberen via school ofzo....
     
  18. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, maar eens even kijken in Arnhem binnenkort. Ik kon ze online nergens vinden namelijk. Danku :)
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Dan klopt het dat je school er niet tussen staat. want het gaat om Studenten, en hun opvatting van Studenten is vanaf HBO.
     
  20. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je school een klant van Mac is, dan zou het best eens kunnen dat je via school wel wat kan regelen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina