1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    steeds de kabels verwisselen:cool:
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Koop een toslink-switch !!
    [​IMG]
     
  3. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey luitje, even wat persoonlijk advies.

    Volgende week verhuis ik naar mijn nieuwbouw huurappartement, en ik wil dus een nieuwe audioset aanschaffen.

    Aangezien ik er nog steeds niemand over hoor praten begrijp ik dat draadloos boxen nog steeds geen kwaliteit leveren. Ik vindt die draden namelijk geen gezicht en ik weet niet hoe ik ze bij mij netjes zou kunnen wegwerken.

    Het gaat mij vooral om het gamen en film kijken, wat mij betreft hoeft het niet allemaal superhard anders heb ik de buren gelijk aan de deur staan. Ik hoe zelf wel van een mooi design maar het moet natuurlijk niet te gek worden, dus geen B en O :)

    Heeft er iemand nog suggesties. Daarnaast vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met een 321 Bose systeem.

    Alvast bedankt.
     
  4. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    om de kabels weg te werken kun je de zogehete ''kabelgootjes'' gebruiken, heel handig en bij alle doe het zelfzaken verkrijgbaar.
    oor de rest heb ik geen ervaring met het 321 systeem van bose.

    Gr
     
  5. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waar jij gehoord heb dat draadloos niet deugt.
    Maar ik heb zelf de z5450 daarvan zijn dus de 2 achtertste speakers draadloos, en die werken perfect.
    Geen vertraging of wat dan ook.
    En je hebt alsnog draden want die dingen moeten wel stroomohebben he;)

    Dus als jij een surround setje wil kan ik je de z5400 wel aanraden, Hij hoeft niet te hard, maar dat kan hij wel. Zit ook een optical in bij voor je xbox 360.
    En heb het aan veel mensen geshowed en die zin erg positief over, voor ca 200€ lagen ze vorige zomer in de winkel.
     
  6. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch verhuist en je zit nog in de rommel. heb je behangen?? zet anders nog even de frees in de muur met een electra buisje erin, afstukken en klaar.
     
  7. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey mannen, bedankt voor de reacties.

    Ik ga dit weekend dus over maar ik heb alles al gelatext en behangen. Daar kan ik helaas niks meer mee, daarnaast heb ik ook mijn vloer geschilderd :) , Dus ik kan de kabels ook niet onder de vloer knallen.

    Ik ga dit weekend eens kijken of ik ergens de Z5450 kan checken, het gaat mij voornamelijk ook om de achterste speakers die ik moeilijk kan wegwerken. Waarom ik dacht dat draadloos een beetje zoog is eigenlijk omdat ik dat van andere hoorden, en die horen het waarschijnlijk ook weer van anderen ;) . Het is voor mij namelijk nog een raadsel dar vrijwel alles in 2008 draadloos is maar dat ik bij niemand die ik ken draadloze boxen hangen.

    Kabelgootjes is een alternatief............. alleen hou ik hier helemaal niet van. Ik zal eens wat foto's maken als we alles hebben ingericht en dan kun je ook zien dat dit totaal niet in ons appartement past.

    Ik ga van het weekend een audiozaakje binnenloopen en eens wat ervaringen op doen en ze dan hiero nog even posten. Als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag.
     
  8. J05B

    J05B Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    FF een reactie op de foto hierboven. Het is niet zo slim om je boxen zo dicht bij je tv te zetten, deze geven namelijk een magnetische straling af, en das niet zo best voor je tv, tevens komthet surround effect niet goed tot ze recht als je linker en rechter boxs zo dicht op elkaar staan.
     
  9. J05B

    J05B Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0

    echt een achterlijke promo, draadloze boxen, maar je moet ze wel in het stopcontact doen. scheelt je waarschijnlijk wel kabels trekken.
    Heb zelf de 5500 en ben er ook dik tevreden over.

    over kabels gesproken,. heb mijn setup zo gebouwd dat ik een switch heb om al mijn boxen anders aan te sluiten in een keer. dit omdat me pc tegen een andere muur staat als me tv en op allebei dolby wil hebben, geloof dan heb je heeel veel kabels liggen opeens
     
  10. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Pro Logic II is simpelweg hetzelfde geluid naar al je speakers sturen, en daardoor is het een beetje "gemaakt" 5.1 geluid, oftewel 5/6 of 7 keer mono geluid aanhoren van verschillende punten in je huiskamer...Leuk voor de leken.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2008
  11. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0


    Dat weet ik...even tijdelijk nog geen tijd gehad om alles netjes op te hangen die gaten achter me zaten er al van vorige speakers...

    Voor gaan ze zo ongeveer 3m uit elkaar ook ongeveer de afstand hoever ik eraf zit..

    Ik ga zelf nu sparen voor KEF eitjes met NAD versterker hebben we beneden ook..4000 euro inclusief kabels installeren en de rest....Maar voordat ik dat koop moeten we eerst verhuist zijn aangezien ik hier op me slaapkamer houten vloeren heb...(dus geen beton zoals veel huizen) dus het is erg gehorig...

    TV ja ach het is nu even niet anders...lijkt me dat die 40 watt niet zoveel schade aan kan richten en tevens zijn het computer speakers zijn de meeste daarvan niet magnetisch afgeschermd?!

    Center moet toch zo blijven staan..


    fotos van beneden...kabels voor in de muur gevreest

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2008
  12. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze proberen 5.1 na te bootsen door geluiden achter de stemmen eruit te scannen en alleen de ''bij'' tonen erin weer te geven...je hoort wel wat maar als je goed luistert hoor je ook dat er dingen uit worden weg gelaten...dus echt effect geluiden hou je over...
     
  13. SysanApse

    SysanApse Guest

    Heb je hier een voorbeeld van ?
     
  14. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
  15. SysanApse

    SysanApse Guest

    Hmm , veel ruimte nemt het in ?

    De z5450 van Logitech , is dat wat ?
    Of kan ik beter de 5500 nemen ?
    Ik vind draadloos namelijk wat makkelijker omdat ik denk dat ik met 6 meter kabel niet red.
    Of er moet langere draaden te koop zijn voor die 5500.

    Wat raden jullie aan ?
     
  16. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je houd alsnog draden over achter omdat ze elektrische stroom nodig hebben!
    Beter de z-5500 en dit werkt gewoon met universeel (overal tekoop) speakerdraad...al wil je 20 meter;)

    Ik weet niet precies wat je wilt...z-5500 prima set...maar z-5400 staat gelijk aan z-5450 alleen dan met draad en is al gauw 100€ goedkoper..

    Heb mijn z-5400 setje gekocht op marktplaats voor 120 euro :D


    Owja zelf zou ik voor z-5500 gaan...houd ten eerste niet van draadloos...en eigenlijk is het bullshit met je voeding die je alsnog nodig hebt...en wat ik nu hier ook nog thuis heb staat (z-5400) vind ik voor mijn slaapkamer +/- 20m2 toch net iets te klein.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  17. SysanApse

    SysanApse Guest

    Bedankt ;)
    Ik ga opzoek.
     
  18. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze set staat hier in groningen bij de Saturn voor 400 euro. Is dat een redelijke prijs? En met deze set is het dus mogelijk het geluid van de xbox suround te krijgen via de optische ingang?

    Of is dit set http://www.bcc.nl/is-bin/INTERSHOP....alAEINEkT&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList een betere keus.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  19. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
  20. SysanApse

    SysanApse Guest

    Die phillips heeft geen optische ingang.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina