Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    zou mooi zijn zo'n 60 GB dingetje, want die gaat toch behoorlijk snel volzitten. En ik kan me voorstellen dat dat voor sommige problemen geeft, ik verwijder gewoon oude demo's maar als iemand veel arcade games heeft ofzo, kan ik me voorstellen dat ie snel volzit.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klinkt als een erg vette update!

2.40 voor de ps3 valt iig niet zo goed, lees hier wat ervaringen:

http://www.psonly.nl/nieuws/16085/Firmware_2.40_vanaf_nu_beschikbaar/

2.40 moest echt DE update worden.... 8)

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    Het gaat hier ff niet om de 3 next-gen consoles maar om een van de kleine broertjes:

Beste nieuws van dit nieuwe millennium!! _O_

4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat gerucht van de 3D dashbord update klinkt wel een beetje als iets waar Microsoft al een poos mee bezig is Surface natuurlijk. Ik zie in de toekomst nog wel een connectie ontstaan tussen de Xbox 720(?) en dit platform.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik hoop dat dat minimaal blijft. Ik zie dat surface niet zo zitten eigenlijk, vind het maar een vreemd ding......

edit: trophy-support voor superstardust is 255mb...damn dat is echt veel!

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gaat lekker zo:

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    :eek:......eeeh wat?

@ Xwon: kan me voorstellen dat je wel even moet lachen :9

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Jeb ik geloof echt dat microsft straks met een dual tough screen game pad komt .. maar dat gaat nog wel even duren. Lijkt me echt uber voor strategie games

9. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat wat kosten vrees ik.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja maar de doelgroep voor game consoles is al lang niet meer de 16+ .. De gamers van nu zijn 30+ hebben een goede baan en kopen hun games, films, etc

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ?? Dat heeft toch niks met kosten te maken? Als ik 30+ ben ga ik echt geen controller voor 300 euro aanschaffen hoor...

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gaat erg lekker:

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Lijkt tegewoordig een normaliteit dat er bij een update consoles (zowel 360 als PS3 en had de Wii er ook geen last van?) naar de brak gaan :+

14. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sommige mensen blijken er dus problemen mee te hebben. Laatste tijd is het weer erg met die firmware updates.
    Het kan goed zijn dat binnen een week terug al fw2.41 uitkomt ofzo, voor meer stabiliteit.

15. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met die 2.40-firmware-update is niets mis. Ik heb hem afgelopen middag gedownload en geïnstalleerd en tot nu toe heb ik geen problemen gehad. Je moet je systeem gewoon met rust laten als hij de update aan het downloaden of installeren is.

Maar goed, om me maar even te mengen in de discussie 'Xbox 360 v.s. PS3 v.s. Nintendo Wii', het volgende. Ik merk dat er veel mensen (en dan met name Xbox 360-gamers) erg overdrijven over de PS3. Ik vind dat de meesten doen alsof er niets met de Xbox 360 mis is. En dat terwijl de console genoeg mankementen heeft.

Laat ik beginnen met het bekende 'RROD' (Red Ring Of Death)-probleem. Vraag aan een willekeurig aantal '360-gamers of hij of zij dat probleem weleens ervaren heeft en ik wed dat meer dan de helft toegeeft dat hij of zij weleens het probleem heeft gehad. Daarnaast zijn er Xbox 360-consoles die defect zijn geraakt door temperatuurproblemen. En er zijn consoles die opeens geen discs meer lezen of zelfs discs beschadigen. Bij de PS3 komen deze problemen zéér zelden voor. Waarom er dan toch mensen zijn die beweren dat de Xbox 360 weinig of geen mankementen heeft, begrijp ik niet.

Dan over het Xbox Live-verhaal dat ook vaak gebruikt wordt als argument om aan te tonen dat hij beter is dan de PS3. De PS3 beschikt over Playstation Network en naar mijn idee kun je er beiden evenveel mee (misschien met Xbox Live iets meer, maar dat zullen geen grote verschillen zijn). Het enige verschil is, is dat Playstation Network gratis is en Xbox Live niet. Ik vind het volkomen onzin om in principe te betalen voor een game waarvoor je al betaald hebt. Ik bedoel: als jij bijvoorbeeld Call of Duty 4: Modern Warfare voor op de Xbox 360 koopt moet je in feite nog eens extra betalen om online te kunnen spelen. Dat hoeft bij de PS3-versie bijvoorbeeld niet. Als je een game koopt, moet het gewoon volledig werken, zonder er nog eens extra voor te hoeven betalen.

Natuurlijk is de PS3 ook niet perfect. De launch van de console verliep moeizaam en slecht. De verkoopcijfers van de PS3 bij de launch waren niet best. Bovendien is het game-aanbod zeer beperkt. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die om die reden een Xbox 360 (of Nintendo Wii) boven een PS3 verkiezen. Het game-aanbod van deze twee consoles (de Xbox 360 en Nintendo Wii) zijn groter. En de best-verkochte nextgene-console tot nu toe is (volgens mij) nog steeds de Nintendo Wii, dus dat zegt ook al een heleboel.

Toch denk ik dat het aanbod PS3-games nog moet groeien. Er staan dit jaar een aantal games op de planning en één daarvan is al uitgekomen met veel succes: MGS4. Door de release van dit PS3-only-spel zijn het aantal verkochte PS3-units sterk gestegen en is de gezondheid van de PS3 mede dankzij deze game verbetert.

Dit was mijn bijdrage als nieuw lid. :D

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat is wel érg groot. :emo:

17. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is groot inderdaad. GTA: IV vind ik ook behoorlijk wat ruimte innemen.

Maar ja, je kunt zo een 250GB hardeschijf in de PS3 plaatsen, dan heb je er voorlopig geen last van. :p

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Het is omdat je nieuw lid bent, maar anders had ik gezegt dat je niet goed in dit topic hebt gekeken in de loop van de jaren.

Allereerst beweerd er volgens mij niemand hier (en dan gaat het een beetje om de vaste posters in dit topic) dat de Xbox 360 weinig of geen mankementen heeft. We weten allemaal dat er ook wat mensen zijn met problemen, maargoed het meer en deel heeft geen problemen laten we dat even voorop stellen. Maar het uitstel virus valt iedere PS3 en 360 lid op dit forum ook wel op, en dan is het voornamelijk de PS3 die uitstel heeft met vele games waaronder ook veel toppers.

Daarnaast heeft de Nintendo Wii een nog droeverige line-up als je het mij vraagt, en nog minder games als de PS3. Al helemaal voor de hardcore gamer is een Nintendo Wii niet een uitkomst...

Maargoed iedereen heeft zijn/haar eigen kijk op deze console war, en dat maakt deze topic juist zo leuk.

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Al lang ontkent:
    Bron: Kotaku

Bovendien vreemd dat je over het geval met de 360 zwijgt...
    Bron: Kotaku

En dat van de 360 is nog niet ontkent, al is het logo al wel vanaf de Xbox site. Dus gewoon een foutje of toch niet?

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat van de Xbox 360 staat niet in het artikel, dus dan is het ook niet vreemd dat ik daar over zwijg. Las het toevallig net op 't Powerweb. ;)
    Het is in iedergeval beter dat het niet waar is, het zou wat zijn als het wél waar zou zijn nietwaar?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina