Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een belabberd ontwikkelwerk van Namco, het is toch belachelijk dat alleen een savegame al 2 GB aan ruimte kost? Bijna ieder spel doet het met een fractie van dat geheugen... Oblivion saves zijn 2 MB terwijl daar bijvoorbeeld het hele wereldje moet worden opgeslagen.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kopietje uit PS3 Hardware/Algemeen:

Oké, hier moest ik toch wel een beetje om lachen... niet omdat het zo ontzettend leuk is:

Een firmware 2.40 FAQ met die Eric Lamlul:
    Ik vind het maar een grote puinhoop. Wat kan je nu eigenlijk doen met 2.40? In-game muziek werkt niet omdat het aan de devs is om dat te ondersteunen. Vervolgens kun je dan alleen maar muziek afspelen dat op de HDD van de PS3 staat. Muziek servers en USB meuk wordt niet ondersteund. Installs en updates zijn al een aanslag op de schijfruimte voor een 40/60 GB model! Dan moet je muziek ook nog eens op dat ding staan?! Belachelijk.

Andere features zijn gewoon niet aanwezig, worden niet volledig ondersteund of de verantwoordelijkheid wordt op de devs afgeschoven. Neem zelf toch eens de regie in handen om dingen voor elkaar te boksen. Devs moet je niet opzadelen met werk dat je net zo goed zelf kan doen, en ook zou moeten doen. |:- Nu krijg je weer dat de helft van de spelen straks geen in-game XMB of muziek ondersteunen en de andere helft wel. :x Of kan je straks voor elk spel weer een patch á 250+ MB downloaden?

Ik was vorig jaar behoorlijk klaar met de Xbox 360 na al die hardware ellende. Dat is ook zo'n beetje het enige minpunt wat ik kan bedenken, want de rest is verder altijd prima in orde geweest. Games komen op tijd uit, beloften worden waargemaakt, multiplatform games lopen over het algemeen beter, multiplatform games komen eerder uit enz.....

Ondanks MGS4 is de PS3 voor mij steeds meer een Blu-ray speler geworden. Gamen doe ik alweer een tijdje op de Xbox 360.

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik las het net ja, het stelt teleur als je kijkt met wat ze belooft hadden. Was dit niet dé firmware update waar iedereen op wachte?

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Op zich zijn een aantal puntjes wel opgenomen in deze update, alleen heeft niemand er nog iets aan. 8) Breng het dan gewoon niet uit?! De gemiddelde PS3 gamer weet inmiddels als geen ander wat wachten is, dus dat mag geen probleem zijn. :+

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Same here. En helaas gaat dat al een behoorlijk tijdje zo.
    Voor de PS3 heb ik alleen Resitance, Uncharted en MGS4 nog.
    Dat terwijl ik voor de 360 toch bijna 20 games heb.

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als ik het zo lees kan je niet zo veel meer met de 360 hoor. Het enigste dat je er meer kan is die voice-chat (alhoewel, kan dat wel tijdens het gamen?), het OS ook oproepen tijdens dvd's (al is dat imo geen ramp meer nu je gewoon je films kan hervatten van waar je gestopt ben) en cross-invites.

Die musicplayer hangt dan weer van de developer af (had MS er niet een patent en daarom dat Sony het niet kan gebruiken?).

Al moet ik toegeven dat ik m'n PS3 nu ook voornamelijk voor films gebruik (up-scaled nu éénmaal veel beter omdat m'n 360 met component is aangesloten) en het gamen zit weeral in een dalletje... kan me eigenlijk geen enkele PS3 exclusive bedenken die dit jaar nog moet uitkomen die ik echt wil hebben.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt, we komen er nog wel ;)

Welkom op het forum.

Toch krijg je meteen een beetje (opbouwende) kritiek terug want.... Je zit nu op een forum waar juist de meeste gebruikers (vooral in deze thread) vanuit verschillende perspectieven naar de ontwikkelingen kijken en daar hun vaak uitgebreide en goed onderbouwde mening over geven. Voor sommigen mensen die zo eens een blik in deze thread werpen lijken een aantal van ons (ik bijvoorbeeld ;) ) "fanboys" maar niets is minder waar. DAT is juist de reden dat ik hier terug blijf komen. Serieuze en af en toe op het scherpst van de sneden discussies voeren over onze "passie".

Je punt dat weinig mensen kritisch naar de 360 kijken geeft dus meteen aan dat je je zelf niet hebt ingelezen in deze thread waar je als eerste begint te posten......

Je hebt zelf geen 360 denk ik anders had je je wel anders uitgelaten over Live. Zo'n beetje IEDERE multiconsole eigenaar (PS3 en 360 bedoel ik) heeft aangegeven dat Live velen malen beter is en die 35 euro per jaar (wie meer betaalt heeft nog nooit op internet rondgekeken) meer dan waard is.
    De velen verschillende voordelen staan iets verderop alweer uitgeled en ga ik niet eens toelichten...

Je "denkt" dat het aanbod games op de PS3 nog moet groeien dus dat ie nog veel meer "potentieel" heeft....? Dit geld net zo goed voor de Wii én zeker voor de 360. Sony komt zo vaak terug op zn beloftes en nu beginnen de PS3 eigenaren dit ook zeer duidelijk te maken. Ze mogen nu onderhand wel eens op stoom komen maar voorlopig brengt de laatste update ook al niet de beloofde extra's. Home, nog steeds niet. Killzone 2, nog steeds niet. GT5, nog steeds niet. Games worden uitgesteld en projecten gestaakt. (lees mn post op de vorige pagina even om weer wat slappe beloftes te lezen en je snapt wat ik bedoel.)

Nogmaals welkom op het forum en ik hoop dat je het hier goed naar je zin zal hebben (moet wel met zo'n relaxte userbase ;) ).

Precies, case closed ;)

Tja, "over promise, under deliver" ;)

True HD, 120fps, Next-gen doesn't start till we say so, 4D, This Is Living, etc.

Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De update (2.40) is nog maar een paar uur oud en nu al is die door Sony verwijderd.

Alle ogen zijn nu gericht naar Sony voor een oplossing van de gecrashte PS3's en firmware 2.41

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    :lol:

Ik las ook dat iemand zijn HDD moest formatteren danzij die 2.40 firmware.
    Kom op Sony, dit kunnen jullie beter..toch?

10. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Eigenlijk wel erg dat het zo allemaal gaat.......blij dat ik geen ps3 heb en alleen om de zoveel tijd een rrod -_-

11. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat kunnen ze niet. Vanwege een grote achterstand op het software vlak, miljarden verlies, geslonken budgetten, een gebrek aan mankracht en een Sony Amerika, Europa en Japan die niet met elkaar kunnen communiceren is dit niet zo'n raar gevolg.

Voor een update die zo gehypt werd eindigt het toch wel in een flop en dus nog meer 'bad-press'.

Qua gebruiksgemak en mogelijkheden online kan je de PS3 en 360 nog echt niet met elkaar vergelijken .. de PS3:

• Trophies wordt momenteel ondersteund door 1 game.
    • Ondersteuning voor custom soundtracks is momenteel vrij beperkt.
    • Custom soundtracks werken alleen vanaf de HDD, met al die verplichte installs (een nieuwe gewoonte) is die vrij snel vol.
    • Cross-game invites werken niet, je kan geen vriend uitnodigen die een andere game aan het spelen is.
    • Geen echte game invites, alleen text-messaging.
    • Geen voice chat met je vrienden.
    • Geen XMB tijdens films.
    • Geen automatische pauzering van game bij het opvragen van de XMB.

Al met al is die 2.40 update qua mogelijkheden vrij beperkt. Het vervelende is dat je je per game moet afvragen of dit en dat wel ondersteund wordt terwijl je eigenlijk gewoon zorgeloos wilt gamen. Sony laat het bij de PS3 aan de developers over om het een en ander te implementeren, bij de 360 is het standaard of wordt het verplicht gesteld, een onwijs groot verschil.

Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    O-)

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Over 2.40:

-Ingame XMB: makkelijk voor als je een bericht krijgt, de rest werkt niet.
    -De aanfluiting genaamd Trophies. :emo:
    -Trophies die amper worden ondersteunt.
    -Custom soundtracks die niet werken bij het merendeel van de games. Te schandalig gewoon.
    -Kan tijdens een game geen muziek van een USB stick of vanaf mijn Sony MP3 speler streamen.
    -Geen cross game invites.
    -Geen cross game chat.
    -Trophies niet verplicht voor ontwikkelaars.
    -De vele bugs in de FW.

Vind 2.40 echt een aanfluiting! Enige pluspunt is de klok. De rest is gewoon bagger of werkt niet goed. Heeft Sony hier zo lang aan gewerkt? Hebben we hier 1,5 jaar op moeten wachten? Wat een lachertje zeg. :lol: Gaat lekker bij Sony de laatste tijd. |:-

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    COD4 gaat geen trophies ondersteunen:

Echt mosterd na de maaltijd bij Sony. OF doe het goed OF doe het niet. Nu hebben sommige games straks wel trophies en andere weer niet. Gaat goed zo!

15. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Hier is dan nog hetprobleem dat de ps3 vastloop soms. Maar goed dat ik er amper op speel. Vind de update vrij lomp en vooral wat nutteloos ze hadden veel meer kunnen doen. Maar voor je dat heb moet je nog lang wachten.

16. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Excess-Denied en Xwon: bedankt voor de reacties, maar mijn bericht was niet geheel naar de mensen in dit topic gericht. Ik wilde ook ingaan op de uitspraken die op meerdere sites en fora's worden gedaan over deze drie consoles. Maar goed, misschien dat dat niet helemaal duidelijk was...

Nog iets over de update: ik vraag me af waar het probleem zit. Ikzelf draai nu m'n PS3 met firmware 2.40 en tot nu toe heb ik geen problemen. Ik hoop dat dit zo blijft. Maar wat ik dan zo raar vind is dat er heel veel mensen zijn die wel problemen hebben. Zou het dan aan de update of aan de consoles van de mensen zelf liggen? Of hebben de mensen die geen problemen ondervinden gewoonweg geluk? Raar verhaal...

Ik ben zelf tevreden over de update, alhoewel ik er inderdaad wat meer van had verwacht. Ik dacht bijvoorbeeld dat je ook je Internetbrowser kon gebruiken en van alles kon doen onder het gamen. Dit is allemaal niet mogelijk (behalve dan dat je berichten naar vrienden kunt sturen). Maar in ieder geval vind ik dat het systeem een stuk verbeterd is (echter niet voor de mensen die problemen hebben natuurlijk).

@GtaGamerMG: ik vind niet dat je dat (echt) als nadeel kunt gebruiken. Ook de PS3 is gewoon een computer die af en toe weleens vastloopt. Dat hebben de Xbox 360 en de Nintendo Wii ook weleens. Het is normaal dat een systeem een keer blijft hangen. Natuurlijk moet het niet te vaak gebeuren, maar dat het een keer gebeurt is geen ramp en zeker geen argument dat je als nadeel voor de console kunt gebruiken...

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sony is volgens mij de weg stevig kwijt:

Ze kunnen de aandacht beter eens in de PS3 gaan steken.

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Wat is een AC Adapter, is dat om online te gaan?

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Is voor stroom.

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet zo raar hoor. Er zijn alweer aardig wat verschillende PS3 modellen op de markt. Daarnaast is het normaal dat elk model ook verschillende hardware revisies ondergaat. En dan zijn er nog mensen die hun harddisk veranderen. Al met al staan er momenteel aardig wat verschillende configuraties bij de mensen thuis. Zo'n firmware moet het in feite doen op elke configuratie wat dus een uitdaging is.

Dit is natuurlijk deels afhankelijk van de developer. Zie bijvoorbeeld Assassin's Creed.

Wat ik een beetje jammer vind aan je betoog is de kritiek op de PS3 nogal kort door de bocht is. Een slechte launch en een beperkt game aanbod en dat is het? Sorry, maar de problemen bij Sony en zijn PS3 zijn toch echt wel groter dan alleen dat met als nieuw dieptepunt het intrekken van de met veel tamtam aangekondige 2.40 firmware. Da's lekker voor je image ..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina