Bedankt. Dit zijn een aantal concrete voorbeelden waarover valt te discussieëren.
Ik ga niet op al je voorbeelden in, maar hieronder toch een paar quotes.
Dat klopt, maar omgekeerd is dat ook zo. Er zijn tegenwoordig steeds meer developers die een game eerst voor de PS3 maken en daarna overzetten naar de Xbox 360. Maar vergeet niet dat de Xbox 360 al een gedurende tijd uit is en de meeste game-ontwikkelaars de techniek van de Xbox 360 beter kennen dan die van de PS3.
Na verloop van tijd komt hier echt wel verandering in. (Voorbeeld: EA, DICE zijn érg te spreken over de Cell-processor in de PS3 en over de console in z'n geheel. Aangezien dit een grote ontwikkelaar is, zou dit weleens een concreet voorbeeld kunnen zijn voor de positieve ontwikkeling van de PS3-games in de toekomst.)
Ik weet niet of dit helemaal waar is. Ik hou de prijzen van de PS3-games goed in de gaten en vaak liggen ze niet ver van prijs van de Xbox 360 af of zijn ze zelfs gelijk. Misschien dat jij een andere ervaring hebt, maar zou je in dat geval wat voorbeelden kunnen geven?
En in wat voor opzicht voornamelijk (verbinding, extra's, etc.)?
Overigens blijft het een feit dat online gamen op de PS3 gratis is en prima speelt. Maar goed, ook hier kan uiteraard iedereen een andere ervaring mee hebben.
Heeft een beetje te maken met het eerste punt; ontwikkelaars zijn meer gewend met de Xbox 360 en kunnen games daarom makkelijker op deze console maken. Het is ook kostenbesparend.
Toch blijf ik, ondanks bovenstaand argument, geloven dat hier absoluut verandering in gaat komen.
Dat klopt. Ook dit heeft te maken met het punt over de ontwikkelaars dat ik hierboven heb genoemd.
Maar kijk ook naar games als GTA: IV en Battlefield: Bad Company. Dit zijn spellen die er al een stuk beter uitzien op de PS3 en dat is gekomen omdat de games niet op één standaard console zijn gemaakt. Zo zie je dat er op die manier verandering in komt.
Geef ik je gelijk in. Nu is er wel een goede exclusive (MGS4), maar dat moeten er natuurlijk wel meer worden...
Dat is volkomen multi-interpretabel. Ik vind het juist prettig dat er zoveel updates zijn en tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Dat ligt voor een deel aan jezelf, maar vaak ook aan de server. Maar goed, ik vind niet dat je dat als minpunt kunt gebruiken aangezien je de update ook op een rustiger moment kunt downloaden (bijvoorbeeld een aantal uurtjes nadat de update is uitgebracht). De server zal dan veel rustiger zijn en het downloaden zal sneller gaan. (En als dat niet het geval is, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij je internetverbinding.)
BTW: ik moet toegeven dat de snelheid van een download voor iedereen anders is...
Daar geef ik je absoluut gelijk in. Verschrikkelijk groot zijn bepaalde games. Maar een voordeel hier tegenover is wel dat de laadtijden aanzienlijk korter zijn.
Precies. En die hardware gaat steeds beter gebruikt worden (gelukkig).
Klik om te vergroten...