Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Ik vind dat je wel een hele grote roze Sony bril ophebt....
    Mag ik vragen wat de reden is dat je je aanmeld op een Xbox forum (die je zelf niet hebt of van plan bent te halen lees ik tussen de regels door...)? Je eerste en de rest van de posts alleen in de "VS Thread" maakt en waarin je heel erg je best doet om je PS3 punt te zetten?

Dit is geen flame maar het interesseert me ongelofelijk wat iemand beweegt om de moeite te nemen zich aan te melden op een Xbox forum terwijl je alleen de PS3 wil "verkopen"..... :x

2. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je doet nu net alsof ik enkel 'ja/nee' (of 'nou en', zoals je het zelf noemt) als antwoord geef, terwijl ik toch zo uitgebreid mogelijk mijn standpunten wil(de) duidelijk maken. Ik vind het daarom jammer dat je mijn posts op deze manier interpreteert en je komt op mij over alsof je m'n posts niet goed (genoeg) gelezen hebt.

No offence, maar ik vind zo'n reactie kort door de bocht. O ja, nog ter toevoeging op al mijn vorige posts: jullie zeggen wel dat de PS3 zo'n slechte start heeft gemaakt, dat klopt, ik kan jullie daar geen ongelijk in geven en ik hanteer hetzelfde standpunt, maar beseffen jullie ook dat Microsoft in principe hetzelfde heeft gedaan? Ze zijn begonnen met Xbox 360-consoles op de markt te brengen waarmee het merendeel problemen had. Vanaf toen konden de meeste Xbox 360-gamers hun console laten repareren. Nu schijnen de problemen min of meer verholpen te zijn, maar hier wil ik jammer genoeg weinig van geloven omdat er nog steeds zat berichten zijn waaruit je de conclusie kunt trekken dat de problemem omtrent de Xbox 360 nog steeds niet verholpen zijn. Een concreet voorbeeld. :)

@ Xwon: goed punt. Hier komt geen Xbox 360 binnen. Ik probeerde alleen een bijdrage te leveren aan deze discussie, maar volgens mij mag dat niet zodra je ook maar één keer opkomt voor Sony. Maar goed, deels begrijp ik het wel hoor (goed bedoeld). :thumbs:

Ik trek me terug uit deze discussie en nee, dat is niet omdat ik nu overtuigt ben of zo maar door de simpele reden dat het toch geen zin heeft om er op zo'n manier mee verder te gaan. :)

Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Je mag gerust een bijdragen leveren (graag zelfs, ik heet je nogmaals welkom) maar je geeft gewoon toe dat er never niet een Xbox bij je in huis komt... Maar je meld je wel aan op een XBOX FORUM om een "bijdragen" te leveren...
    Ik snap m nog niet helemaal denk ik....

Normaal gesproken meld ik me niet aan op een forum waarvan ik weet dat zo'n beetje 90% van de users andere dingen leuk vind dan ik... Maar goed, het blijkt dus dat er mensen zijn die daar wel tijd en moeite in willen steken... Ik wens je veel plezier verder (nogmaals ;) )

4. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Ik weet het je geeft er toelichting bij. maar je zegt dat het niet zoveel uitmaakt dat dat allemaal niet is. Maar ik vind dat wel uitmaken als Sony het belooft heeft, en het niet waarmaakt. dan vind ik dat je mag concluderen dat sony hun werk slecht heeft gedaan.

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met een standpunt als 'hier komt geen xbox 360 binnen' vind ik niet dat je een waardevolle bijdrage kunt leveren aan deze discussie. Ik vind het dan ook niet de moeite waard om verder met je in discussie te treden.

p.s. zodra de PS3 wat kilo's kwijt is, slanker is, Blu Ray wat meer mainstream is, de prijzen verder zijn gezakt, de DS3 standaard is, etc etc, dan ja dan overweeg ook ik zelfs een PS3. Tot die tijd heb ik nog genoeg 360 games liggen om te spelen waar ik al niet aan toe kom.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mmmm vreemde discussie hier boven met Deception.
    Bij mij komt het een beetje over dat die "zijn Playstation" wel beschermen en dit op een Xbox forum doet ( zoals Xwon zegt).

Nu ga ik even op het forum van de VW Club praten over mijn Mazda 323. :)

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ow wat grappig ik was daar net mn nieuwe Volvo aan het "verkopen".
    Ondertussen ook even op het LCD forum aangemeld om ze uit te leggen dat Plasma toch echt wel de toekomst heeft.
    Ik kan alleen het Burger King forum niet vinden..........

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    @Deception
    Nogmaals Microsoft is het platform waar de games op gemaakt worden, Maya en 3dsMax zijn daar enkele voorbeelden van, ik haal dit aan omdat wij anders geen games hadden gehad als de pc er niet was. Daarom is het op een console als de 360 makkelijker developen dat heeft dus niks te maken met het jaar voorsprong zoals jij eerder beweerde. Dat heeft gewoon te maken met het feit dat Microsoft developers helpt met tools en een makkelijker systeem heeft gekozen wat meer op de pc lijkt. Dus de pc heeft hier wel degelijk wat mee te maken.

Ik heb het over dit stukje:
    Het mag dan wel zo zijn dat ze misschien steeds beter de hardware door krijgen van de PS3, maar er zijn er nog zat die heel erg afgeven op de hardware van de PS3 vooral developers neem Epic maar.

En even een vraag tussendoor Deception jij bent toch niet toevallig Cybercon he? :9 Je doet me erg aan hem denken.

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Sony komt de gedane belofte (nog) niet na. Tel daar de teleurstellende verkoopcijfers bij op en ik kan niet anders concluderen dat de Playstation 3 een mislukking zal worden.

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De beloftes: Zoals MacDennis het altijd zegt, denk je dat de gewone consument er maar dan ook iets van weet?

En de PS3 zal geen mislukking worden... daarvoor is die al te veel verkocht. De Dreamcast was een mislukking, het slechts dat de PS3 kan voorkomen (en momenteel zo is) is dat ze derdes/tweedes worden.

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De gewone consument koopt het ding ook niet dus die weet ook nog steeds de meerwaarde van de console niet. Zelfs NU.nl en Telegraaf.nl berichten tegenwoordig veel over de consoles op de frontpages etc. Dus ja, de "gewone" consument weet er zeker van (paar pagina's terug link naar nu.nl)

12. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Nou, nee...gemiddelde consument weet er weinig van. Komt iemand me vertellen dat die een PS3 gekocht heeft en vraagt me of ik dezelfde spellen heb als hem. Ik zeg dus dat ik bij multiplatform spellen altijd voor de 360 kies, vanwege de betere online opties (vrienden/berichten/chatsysteem, achievements) en dat het grafisch toch niet uitmaakt. Dit soort dingen zijn echt totaal niet bekend bij de massa. Denk eerder dat de prijs van de PS3 een oorzaak van de slechte verkopen is, en dat iedereen een Wii wil. Op dit forum zitten er genoeg met meerdere consoles, maar de gemiddelde consument vind een zo'n apparaat wel genoeg. En dan blijkt maar weer dat de Wii de vloer aanveegt met de rest.

Laatst bewerkt: 4 jul 2008
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je noemt een aantal keren dat je denkt dat er wel verandering in gaat komen...dat vertrouwen HAD ik ook. Maar het komt er maar niet van, december vorig jaar oid een ps3 gekocht ook vol met dat vertrouwen en inmiddels alweer 8 maanden verder en het regent nog elke dag slechte nieuwtjes over de ps3.

mbt de prijs: www.gamehubs.com, vergelijk maar eens ;)

mbt downloaden: een update op de 360 is een kwestie van seconden en direct klaar. Op de ps3 een download van een kwartier, 2x rebooten en installeren. Ik heb een 20mb lijn en alle instellingen staan goed dus daar ligt het niet aan.

mbt online-ervaringen: Met Grid kan je geen friends-lobby maken +inviten, CoD4 is maandenlang regio gebonden geweest, mgo beta heeft nooit gewerkt, MGO moet je stunten met konami-id's, Tekken Dark Resurrection moet je eerst de lobbypagina een paar keer refreshen en zelfs dan heb je ALTIJD lag, UTIII had geen voicechat, Battlefield demo had geen voicechat of deed het nauwelijks, Virtua Fighter had helemaal geen livemogelijkheden!!! (360 versie wel).

Zulke problemen kent de 360 gewoon niet.

mbt spellen die er beter uitzien op de ps3: GTA is een kwestie van smaak en er is nauwelijks verschil. BBC weet ik niet, niet gezien. Maar ik zie adhv van dit minilijstje toch echt geen verbetering.

Nogmaals ik had al die verbeteringen ook verwacht maar Sony laat psn zo goed als links liggen en developers doen nog steeds erg weinig met de ps3.

Daarnaast wordt in deze thread terecht genoemd dat de massa het toch niet meekrijgt, dus waarom niet lekker gemakkelijk programmeren op de 360 (scheelt tijd en geld) en dan lekker simpel porten naar de ps3. Dat scheelt voor de verkoop toch nauwelijks tot niets, alleen wij (harde kern van gamers) zien het resultaat en verschil.

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 versie loopt WEL op een lagere resolutie. Dit is goed te zien in de scherpte van de game, wanneer beide games naast elkaar worden afgespeeld.

Hij heeft inderdaad iets kortere laadtijden, maar daarvoor moet je in het begin wel 20 minuten wachten voordat je kan spelen 8) In totaal ben je dus net zolang of zelfs langer aan het wachten |:- GTA 4 zit op 640p en heeft enorm veel blur op de PS3. Op de 360 niet :):

Maargoed, een PS3 komt zelfs hier wel. Maar zolang hij 400 euro kost + 1 controller en misschien + 1 game? Dan duurt het nog wel even! De 360 is nu 270 euro inclusief GTA4, Halo3 en Assassins Creed :thumbs:

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    ~6 minuten ;)

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Vind dit gerucht ook wel hier passen. :9

17. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, valt mee dan. Had ergens gelezen dat het rond de 20 minuten duurde. Maargoed, daar komt nog het downloaden bij van die eerste patch die noodzakelijk was voor de PS3. In totaal wel 20 minuten denk ik? O-)

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Lijkt me heel sterk, Bungie was toch gestopt met Halo? Maargoed Tomb Raider zou ook gestopt zijn, maar blijft ook maar komen. Dus wie weet...

19. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Overdrijven is ook een vak. Het enige wat net speelde is die firmware-update die inderdaad voor behoorlijk wat problemen heeft gezorgd. Daarnaast is er hier en daar nog wat te stellen over de games, maar verder ben ik geen cruciale negatieve berichten tegengekomen.

Hetgeen dat ik wel tegengekomen ben dat is dat de totale verkoop van de PS3 in Europa de Xbox 360 heeft verslagen, en dat zelfs nadat de PS3 een jaar later op de markt is gekomen. Wereldwijd loopt de Xbox 360 inderdaad nog voor, maar dat is natuurlijk logisch (omdat de Xbox 360 langer op de markt is).

Wat ik hiermee wil zeggen dat is dat jullie doen alsof het ENORM triest gesteld is met de PS3 en dat ie totaal niet gewild is onder de consumenten. Grappig dat ik jullie dan kan wijzen op een aantal feiten. :)

O ja, om objectief te blijven:
    Voor meer cijfers kun je zelf uiteraard op Google kijken.

Ik zou weleens willen weten wat jij bedoelt met 'Het regent nog ELKE DAG (lees: elke dag) slechte nieuwtjes over de PS3'. Dus kom a.u.b. met wat links want dit zegt in mijn ogen echt 0,0.

Bedankt voor je link, maar voor wat ik heb gezien zijn de prijzen in de meeste gevallen gelijk of verschillen ze zelfs helemaal niet in prijs. En als ze wel verschillen, dan zijn de PS3-games net € 5,- duurder. En is die € 5,- nou werkelijk zo'n ramp?

Overigens ligt het er wel aan naar welke games je kijkt. En het verschilt ook per site/winkel. Dus een geheel goed beeld van de prijzen kun je niet weergeven, maar laten we zeggen dat de prijzen weinig verschillen (dat is ook wat ik heb gezien in de meeste winkels).

Dit raakt echt kant noch wal, sorry dat ik het zeg. :x

Het duurt hier hooguit 3 minuten, misschien nog niet eens. Ik weet niet wanneer jij meestal de updates downloadt (als je hem download wanneer de update net uit is, tja, dan duurt het inderdaad wat langer meer GEEN 20 minuten).

Daarnaast start die PS3 zo opnieuw op, da's echt een fractie van 2 à 3 seconden. Het gehele update-proces duurt dus HOOGSTENS 5 minuten, maar echt NIET langer. :)

GTA: IV ziet er gewoon beter uit op de PS3 en ja, dat is een kwestie van smaak maar kijk op een willekeurige nieuwssite die beide versies vergelijkt (na de release uiteraard). Je zult zien dat de textures op de PS3 beter zijn en dat AA veel scherper is op de PS3.

Bewijs graag. Er is nergens gezegd dat Sony PSN naast zich laat liggen, dat is echt bullshit. Maar goed, inmiddels heb ik ervaring met dit soort reacties dus nogmaals: kom met een link bijvoorbeeld of een ander soort bewijs.

Hier ben ik al een paar keer op ingegaan, voor een reactie hierop lees je maar ff terug.

Ja dus? GTA: IV heeft meer textures op de PS3 (waardoor o.a. wegen er beter uitzien) en de AA (Anti-Aliasing dus) is veel en veel scherper op de PS3. Leuk dat hij dan op een lagere resolutie draait, maar de detail gaat daar blijkbaar dus niet door achteruit. :)

Gaan we weer. No offence, maar ik merk serieus dat jullie steeds meer gaan overdrijven. :p

Het begint bij een download die (volgens jullie) een kwartier duurt. En nu duurt een installatie van een game 20 minuten? Waar halen jullie die informatie in hemelsnaam vandaan? Of is dat een 'argument' (of voor zover je dat een argument kunt noemen want het is in mijn ogen tot nu toe NERGENS op gebaseerd) dat je zelf verzonnen hebt?

Je kunt hem al krijgen met twee of drie games als ik me niet vergis voor ook ruim 400 euro.

Zelfde verhaal als hierboven.

P.S. Als ik wat onaardig overkom - excuses, zo wil ik dus niet overkomen maar met een stevige discussie is hopelijk niets mis. :p

Overigens vind ik het een beetje flauw om steeds reacties te krijgen als 'Sony is zeker god', 'Je mag Sony zeker nergens op afrekenen' etc. Dit is volgens mij een PS3 v.s. Xbox 360 v.s. Nintendo Wii-thread en er staat nergens dat je de PS3 niet mag verdedigen. Waarom eigenlijk niet, dat maakt de discussie toch interessant? :)

Volgens mij hadden jullie niet zo gereageerd als ik de Xbox 360 op een dergelijke manier verdedigde, maar goed, het is immers een Xbox-forum. :thumbs:

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en toch lijkt het alsof je hier komt om je gelijk te halen ;)
    Ik zit overigens zelf ook op sony-boards daar niet van en heb een ps3 en een 360.

mbt de prijs: de spellen kosten daar al bijna niks maar schelen meestal 5-7 euro. 35 tov 42 is een verschil van 20%, het is maar wat je weinig vindt ;)

Voorbeelden:
    Grid:
    http://www.gamehubs.com/search.php?a=search&platform=&keyword=grid

GTA:
    http://www.gamehubs.com/search.php?a=search&platform=&keyword=grand theft

soul calibur:
    http://www.gamehubs.com/All/Fighting

Dat de ps3 meer verkoopt vind ik persoonlijk weinig interessant, al zitten hier genoemg mensen die dat wel vinden. Mij gaat het om de inhoud.

Waarom vraag je steeds bewijs? Ik heb die dingen toch al genoemd? Wil best wat nieuwtjes van de laatste tijd herhalen hoor. Mag jij proberen er een 360 nieuwtje van gelijke negatieve waarde tegenover te zetten

- Square gaat alleen voor de 360 produceren en komt pas evt later met games naar de ps3

- Fw 2.40 is teruggetrokken

- Alleen super stardust bevat trophies

- Socom is uitgesteld

- Wipeout is ook deze maand weer nergens te bekennen

- Afrika komt alleen in Japan uit

- PSN cards al wel in Amerika, nog steeds niet in EU

- De komt van Qore, opeens is psn niet meer helemaal gratis

- Qore is niet te verkrijgen in EU

- DS3 is NOG STEEDS niet te verkrijgen in de EU

- Home is al meer dan een jaar uitgesteld

- ingame chatten en invites sturen zit toch niet in 2.40

- Geen ps3's meer te koop met ps2 ondersteuning (die er softwarematig ook niet komt)

- Geen nieuws meer over White Knight Story

- Final Fantasy XIII lijkt eindeloos uitgesteld te worden (dat spel had er al lang moeten zijn)

- Geen ps2 titels in de store.

- Alone in the dark later op de ps3

- Eternal Sonata en Bioshock komen naar de ps3 (lekker dan, jaren later :+)

ach en zo nog een paar :9

ow ja het verschil in exclusives is ook niet beroerd, ps3 geen enkel spel met een 9 of hoger en de 360 meer dan 2x zoveel!

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-one-year-later/

(wel even stukje scrollen)

edit: tis misschien wel leuk om het hele artikel te lezen ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina