Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De tweede opmerking was meer sarcastisch bedoeld, hopelijk zag je de O-) smiley erachter :thumbs:

Ik reageerde op het feit dat jij het ONZIN noemde dat GTA4 op de PS3 op een lagere res. loopt. Het is geen onzin want het is bewezen. De PS3 versie scaled gewoon een stuk up en dat ziet er inderdaad beter uit. Echter is het blur-effect zo aanwezig dat het er gewoon niet uitziet.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Laat Sony en Microsoft maar lekker doorgaan met concurreren, er komen weer een paar (mogelijk) geweldige Wii(ware) games uit:

[gt]35869[/gt]

Wario Land Shake It! Ziet er echt geweldig uit!

Mega Man 9 (Wiiware):

Heerlijk dat ze die oude stijl gewoon gebruiken! _O_

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hehehe, ben blij dat jij het iig leuk vindt. Maar hebben we dit niet decennia geleden achter ons gelaten? :+

Als ik dit nog graag wil spelen fix ik wel een nes en ga lekker ebay afstruinen. ;)

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Wiiware = XBLA ;)

Daarnaast ga jij me niet vertellen dat die Wario game decennia geleden al kon ;)

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Word van Mega Man niet erg warm. Heb Mega Man sowieso nooit leuk gevonden. Vind het 'grafische stijltje' wel erg makkelijk. Zal vast veel moeite in de ontwikkeling hebben gezeten. :+ Vind dit geen WiiWare game, maar een Virtual Console game van hooguit 5 euro. Wario ziet er beter uit, maar ook van deze game word ik niet erg warm.

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Daarnaast is het wel beter dan de line-up van de PS3 voor de komende tijd :+

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zit niet op Mega Man deel 9 met graphics en gameplay uit de NES tijd te wachten die word gepresenteerd als nieuwe WiiWare game. Vind dit gewoon een goedkope manier van cashen, iets waar Nintendo met de Wii niet vies van is.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ik zie het meer als fanservice. Er wachten al zoveel fans op een nieuwe megaman game en ik weet zeker dat ze hier helemaal van staan te juichen. Wacht maar tot Zero online komt :+

9. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Mensen kinderen....

Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik op het enige forum wat ik dagelijks bezoek, me nu toch een beetje moet schamen. Ik ben misschien niet iemand die dagelijks post, maar lees met veel plezier de discussie rondom 360vs Wii vs PS3. Normaal wordt er niet heel veel gepost hier. Nu hebben we eindelijk iemand die niet vanuit een "360" bril naar de discussie kijkt, en ons met zijn inzichten komt verrijken, gaan we met z'n allen aangeven dat Deception niet echt welkom is. Hij geeft zeer goede beargumenteerde stellingen op een goed geschreven manier en reageert mijninziens erg beleefd op onze niet zeer verwelkomende reacties.
    De PS3 is een mooie machine, die volgens mij nog zeer kan groeien in het laten zien van prachtige games. Dat zal de tijd ons leren. Ik vind hem nog te prijzig en er zijn geen mustplay games voor mij om een aanschaf te verplichten. Met de komst van God of War III & Sly 4 zal hier waarschijnlijk verandering in komen. Tot dan heb ik in mijn 360, die ik bij de launch gekocht heb!!, meer dan genoeg game plezier.
    Ik ben benieuwd wat de pressconferenties met E3 ons te bieden hebben ten aanzien van de strategie (misschien toch een prijsverlaging van de ps3 met 120 gig HD en backwardscompatibility ??? denk het niet, maar blijf hopen)

Deception ga gewoon door, je input is hier erg welkom.... echter hoop ik dat je ook openstaat voor ons enthousiasme, want een xbox360 voor een prikkie van een prijs met zo'n mooie gameline-up, is voor iedere echte gamer interessant!!! Deal?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hehe, leuke reply :thumbs:

echter vergeet niet dat Alonso en ik hier de ps3 ook echt ontzettend veel verdedigd hebben tov Mac, Xwon, MrX en weet ik veel wie nog meer. Ik heb allesbehalve een 360 bril. Sterker nog het hele merk 'Playstation' van Sony staat me veel meer aan dan de 360.

De ps1 en en ps2 waren voor mij toch echt DE consoles toentertijd en het liefst zou ik met de ps3 dezelfde lijn voortzetten.

Feit is echter wel dat met de komst van de 360 next gen is begonnen en toen lag de ps3 nog op zijn achterste.

Ik heb na mijn 2e rrod alsnog een ps3 gekocht en mijn 360 verkocht. Later kon ik het niet laten om toch weer een 360 te kopen.

Blijkbaar biedt de 360 toch een aantal dingen die de ps3 niet biedt.

Ik heb dus zeker geen roze '360'-bril maar meer een 'ervaringsbril'.

Andere mensen kopen dan weer een Wii....daar snap ik dan weer niks van :9

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Tja, alleen al voor Super Mario Galaxy zou ik zo'n ding kopen als ik hem niet had. Gewoon een van de beste games van deze generatie (Samen met MGS 4) \o/

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn serieuze vraag... Waarom meld je je aan op een forum over een onderwerp waar je eigenlijk GEEN INTERESSEN in hebt....??

Sorry hoor, deze discussie is juist normaal gesproken zo leuk omdat de meeste mensen hier redelijk objectief naar de ontwikkelingen kijken. Jammer dat mensen af en toe een Mac Dennis of mij wat aanvallen omdat het lijkt alsof we een 360 bril op hebben maar voor de rest is de discussie hier juist super :thumbs:

Deception word niet meteen omarmd inderdaad maar opzich is dat toch ook logisch.... Zonder post historie komt ie hier vertellen dat we eigenlijk niet zo neer moeten kijken op de PS3 omdat de console zoveel "potentie" heeft..... Hij is NIET van plan een Xbox te kopen en toch meld hij zich hier aan... Dat je dat niet een beetje vreemd vind is toch eigenlijk....... "vreemd" ;)
    Ik heb hem reeds meerderen malen welkom geheten maar wat mij betreft is het toch iemand die weinig meerwaarde aan de discussie bied totdat hij me kan overtuigen van zn "objectiviteit" :b:

p.s. Oja, ik ben ook slachtoffer van de brakke hardware kwaliteit van de 360... Mn launch console moet ik aanmelden want hij leest mn discs niet meer, heeft krassen op mn Halo disc gemaakt, de dvd lade opent niet meer dus tja.... Zal ik toch mn Falcon van de slaapkamer moeten halen.......

Laatst bewerkt: 4 jul 2008
  13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Financieel gaat Sony het niet trekken met de PS3. Dat bedoel ik ermee te zeggen. In Japan zullen ze deze generatie niet meer op gang komen. De Wii zal wel 90%+ van de markt in handen hebben/krijgen. In Amerika lijkt de 360 te gaan winnen. Blijft enkel Europa over. Nee, voor Sony gaat het een flop worden.

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Deception mag dan misschien met bronnen en dergelijken komen, maar hij heeft nogmaals de discussie niet goed gevolgt. Want we hebben de laatste tijd toch echt veel negatieve dingen gelezen over de PS3, waar het eerst de 360 was die slecht in het nieuws was en die nu aardig goed weer bezig is. En dan voornamelijk het uitstel virus van de PS3 valt op in dit topic, hier heb ik hem nog niks over horen zeggen. Terwijl ik een console heb voor de games, en dan het liefste een zo groot mogelijk aanbod. Niet een topper of 2 (MGS4 en wat?!) per jaar maar daarnaast ook wat minder bekende games.

Dan vind ik het nog raar dat een firmware update eerst erop word gezet, en daarna snel word verwijderd omdat er toch iets niet helemaal lekker zat blijkbaar in die update. En ja dat schijnt ook bij sommige met een 360 te gebeuren.

15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Je ziet wel een trend bij veel PS3 bezitters, het apparaat vangt louter stof of wordt enkel als BR speler gebruikt. Sony is gewoon te ambitieus geweest. De PS3 zal echter wel de ontwikkelaars van de volgende Xbox aan het werk zetten.

16. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er worden nogal wat uitspraken gedaan over de 'superieure' PS3 versie, wat echter vooral kolder is ..

Nu wil het toeval dat Eurogamer ook GTA4 op de pijnbank heeft gelegd, zoals ze al enige tijd met alle multi-platform games doen om de verschillen tot in de details bloot te leggen. Hiervoor maakt men gebruik van speciale hardware om de beelden op te nemen.

Laadtijden

Je bent dus 3,3GB kwijt en je winst is maar een paar seconden? Poe poe, wat een verschil, dat is echt discussie waardig.

Scherpte
    Een 20% lagere resolutie en veel meer 'jaggies' oftewel die irritante kartelrandjes. Ik begrijp niet hoe je durft te beweren dat de PS3 versie 'veel en veel' scherper is. Of zit je gewoon hier een beetje te stoken?

Framerate

Je framerate bewering klopt ook al niet, die is variabel.

AA
    Ja, de AA is veel scherper op de PS3. Not ..

Graphics
    Tip: probeer je persoonlijke 'mening' niet als feit te verkondigen.

Leesvoer: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=137829

17. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kenman: bedankt voor je reactie, dit is ongeveer wat ik probeerde te zeggen door mijn posts heen. :thumbs:

Goed, ik zal speciaal voor jullie eerlijk zijn en een aantal dingen over de PS3 bekennen. ;)

1. De slechte launch
    In dit topic is daar al meermalen over gesproken, maar goed, ik krijg regelmatig de opmerking dat ik me daar niets van aantrek... Bij deze; de launch was gewoon BAR SLECHT. Dat kan echt geen enkele nextgene-console-gamer ontkennen. Het gevolg hiervan was dat het leven van Sony een beetje aan een zijde draadje begon te hangen, daarover verschenen veel verschillende berichten.

Ik wil hier dus geen woord van ontkennen.

2. Game-aanbod PS3
    = gewoon tot op heden bagger, dat klopt. De '360 loopt gewoonweg dik voor als het gaat om het totale pakket aan games dat de console aanbiedt.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hierdoor het vertrouwen verliezen in Sony en om die reden een Xbox 360 kopen.

3. Beloftes Sony
    Ik hoor veel mensen praten over beloftes die Sony niet waarmaakt. Ik heb daar vrij weinig ervaring mee (en dat is niet omdat ik net een PS3 heb, hiervoor had ik 6 jaar een PS2 dus dat zegt genoeg) maar blijkbaar zegt Sony meer dan het waarmaakt. Maar goed, ik denk dat ze het wel waarmaken maar ze er langer over doen omdat ze iets in één keer goed willen doen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Zo verscheen bijvoorbeeld het volgende nieuwsbericht vandaag:

(heb ik gelijk ook ff antwoord gegeven op een aantal argumenten over onderstaande. :p)

Dit nieuwsbericht is afkomstig van: http://www.jeldow.nl/portal.php

4. Techniek PS3
    Oké, je zou nu kunnen stellen dat het voor developers knap lastig is om games te maken voor de PS3. En inderdaad, het ontwikkelen is lastig en duur. Maar ik heb er zelf vertrouwen in dat dat in de toekomst gaat veranderen, dat heeft niets met 'fanboy-gedrag' te maken als jullie dat denken maar gewoon puur vertrouwen in een fabrikant waar je ruim 6 jaar ervaring mee hebt.

Enzovoort. Ik vind dit de meest cruciale punten. Maar goed, tot zover over de 'andere kant' van m'n gedachtengang over de PS3. Ik hoop dat ik jullie nu van de gedachten heb geholpen dat ik Sony als God zie of zo. Het is volkomen onzin om dat te denken. Het is gewoon een fabrikant waar ik ruim 6 jaar lang vertrouwen in heb, is dat zo erg? Datzelfde hebben jullie bij Microsoft. ;)

Voor alle duidelijkheid: ik heb me geregistreerd omdat ik allereerst in dit topic wilde posten. Ik las veel reacties en wilde daar gewoonweg op reageren. Natuurlijk is dat niet de enige reden, want mijn forum-ervaring wijst uit dat ik het meestal wel naar m'n zin krijg op een forum waar ik in principe niet specifiek naar opzoek ben. Dus ik heb me geregistreerd met twee gedachtes:

1. om te discussieëren in dit topic;
    2. om wellicht te blijven en ook in andere subfora's actief te worden als blijkt dat er best leuke forummembers zijn en het forum zelf ook leuk is (en die zijn er in mijn ogen best, dus da's goed nieuws). :thumbs:

Ik hoop dat ik op deze manier duidelijk ben.

Voor het geval je op mij doelt: ik probeer je niet aan te vallen, ik probeer enkel een inhoudelijke discussie met je op te zoeken en ik vind dat dat prima lukt, niet dan? ;)

Is dit topic ineens niet meer objectief omdat er iemand reageert met een andere mening dan de mening van de meerderheid van het forum? Nee toch? :+

Zie boven. :thumbs:

Right, ik begrijp dus goed dat ik:

1. geen meerwaarde ben omdat ik voor de PS3 opkom terwijl het topic er in principe ook over gaat?
    2. niet objectief genoeg ben nadat ik tig bronnen heb gebruikt om m'n posts te onderbouwen? Huh? Ik snap het niet meer? :+

No offence trouwens. :):

Pf, ben je klaar mee. Ff zonder naar te doen of zo, maar het is echt kut.

Je hebt je Xbox 360-console al een tijdje? Schijnt dat de consoles uit de eerste generatie defecten hebben. Opsturen lijkt me...?

Juist, ik kom met bronnen. Dat doe ik om mijn posts te onderbouwen.

Om eerlijk te zijn ben ik nu maar één iemand tegengekomen die dat ook heeft gedaan. Voor de rest hoor ik maar van alles in de rondte vliegen en voor een groot deel zal het wel waar zijn, maar het is in zo'n geval wel handig om het te onderbouwen met een dergelijke bron. Zo wordt het discussieëren stukken makkelijker en komen we met z'n allen volgens mij een stuk verder. :thumbs:

Overigens is de PS3 momenteel ook op de goede weg als je het nieuws van beide platformen goed gevolgd hebt.

Bij deze dus wel, zie bovenin deze post bijvoorbeeld. :thumbs:

Precies, dus ik snap niet wat je probeert duidelijk te maken.

Dat Sony die update verwijderde is een goede actie. Want stel nou dat er wel wat met die update is, stel nou dat dat zou is, wat doe jij in zo'n geval? Ik zou hetzelfde gedaan hebben: de update offline halen, ondanks het feit dat er een beperkt aantal mensen problemen heeft met of door de update. :)

Nogmaals de discussie valt vanuit mijn kant prima in de smaak, dit is juist wat ik ervan verwacht heb. Buiten dat vind ik het tot nu toe een gezellig forum en zal ik ook wat representatiever worden over de PS3. Op dat punt hebben jullie gelijk. Ik zal m'n best doen. :thumbs:

Edit: MacDennis, ik reageer straks op je post...

Laatst bewerkt: 4 jul 2008
  18. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo verscheen bijvoorbeeld het volgende nieuwsbericht vorig jaar in maart:

Bron: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=73998

Bronnen? Welke bronnen? Ik heb tot op heden alleen maar een paar linkjes gezien naar verkoopcijfertjes, waaronder die van VGChartz, de grootste cijfertjes-hobyisten-site van het internet waarvan je de naam op menig forum niet eens mag noemen. ;)

Echt veel slechter kon het niet eh? ;)

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zie vetgedrukt.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Deception ben jij dat?? ;)

Topicstatus: