Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xboxgamernr1

Xboxgamernr1 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Weet niet of dit het goeie topic ervoor is maar weet iemand een goed bedrijfje dat PC's overklokt?

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  3. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord _O_ ! Ik had al het vermoeden dat mijn soort werkgeheugen nou niet vaak voorkwam, ik kon geneens precies dezelfde vinden. Maar als ik de eerste optie neem dan zit er een kans in dat ze niet goed op elkaar aansluiten?

4. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja die kans bestaat altijd en het is ook gebruikelijk om alleen maar dezelfde modules te gebruiken en niet te gaan mixen. Het is dus gebruikelijk maar dat zegt niet dat het niet zonder problemen werkt.
    Ik heb ook wel is gezien dat een gozer 2 verschillende merken videokaarten in SLI had, ook niet gebruikelijk maar werkte prima.

Laatst bewerkt: 28 jun 2008
  5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ff kort en simpel.

Ik zit te kijken naar een nieuwe 3D kaart (puur voor gamen ofc \o/) waarmee ik mijn huidige vervang en dan zolang mogelijk het kan uitzingen.
    En daarna een nieuwe pc kopen waarin ik mijn huidige soundcard/3D kaart dan overzet in de nieuwe PC om het nog ff een flinke tijd mee uit te houden.

Ik zit nu te kijken op hardware.info naar de 1GB kaarten aangezien ik een kaart voor de lange termijn wil.
    Slim idee of raden julie een andere kaart aan en dan over x tijd kaart y of z te kopen?

Moet ik erg letten op bepaalde dingen of een kaart het wel goed doet op mijn moederbord bijvoorbeeld of zal dit in de meeste gevallen wel loslopen?

Budget zit op €300-400 zolang het de kaart ook echt waard is.
    Welke kaarten, merken raden jullie aan om te kopen of naar te kijken?

Verder nog wat info;
    Mijn huidige pc informatie;

Processor:
    Intel® Viiv™ technology -Intel® Pentium® D 940 Dual Core(3.20GHz,800MHz,2x2MB

Geheugen:
    2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024)

Grafische Kaart:
    256MB nVidia GeForce 6800

Operating System:
    Windows® XP Media Center Edition

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Een 1GB kaart is alleen handig als je op erg grote resoluties speelt (dus 1920x1200 of hoger). Verder is op dit moment de ATI Radeon HD4870 de beste koop die je kan maken.

Ik hoop trouwens dat je daarna niet te lang wacht met het kopen van een nieuwe PC, want je processor gaat je videokaart niet bijhouden kan ik je vertellen ;)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En de kans is groot dat je een nieuw moederbord moet kopen, want de 6800 was vooral een AGP kaart (alhoewel deze ook al beschikbaar was op PCI-E). Dus eerst nakijken wat voor aansluiting je hebt is de boodschap.

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik zoek een router die echt 100mbit ondersteund, heb namelijk nu een Edimax router waar opstaat dat hij 100mbit ondersteund maar die niet verderkomt als 45mbit max. Weet iemand een goed merk/type?

Bijvoorbaat dank! :)

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Edimax? Wat is dat nou voor merk :+
    Een linksys / sitecom / netgear router zou wel moeten doen wat er op de verpakking staat.

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe ja was volgens mij erg cheap ding (heeft mijn huisgenoot gekocht), maargoed ik ging ervanuit dat als er support tot 100mbit opstond dat het ook werkt. Maar dat is dus niet het geval, heb ik ook gelezen op Tweakers. Dan ga ik morgen maar even langs de Paradigit kijken naar een router van een merk die jij hierboven noemt, thanks! :)

11. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dit systeempje kopen, is het een goede koop (qua prijs en kwaliteit dus)

12. Shizzel

Shizzel Guest

Ben je echt zo'n gamer dat je 2 kaarten van meer dan 450 euro per stuk in SLI/Crossfire wil gaan draaien? Lijkt me een beetje overbodig namelijk. Oeps, het is samen 450 euro :9. Maar dan nog is het redelijk veel geld, zo'n kaart doet het in zijn eentje vast ook super.
    Voor de rest ziet het er wel netjes uit, al is het in elkaar zetten en Vista installeren echt niet zo moeilijk, om daar zoveel voor te betalen lijkt me een beetje nutteloos.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2008
  13. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De prijzen zijn totaal prijzen. 2 videokaarten dus voor €467.82 en 2 hardeschijven voor € 125.84.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Uhm... één 4870 kost zo'n €200-300 dus die €400 is van beide te samen. Het staat er ook er onder: "stukprijs: € 233,91".

Desondanks lijkt het me ook niet echt nodig om er 2 te kopen, tenzij je op 1920x1200 gamed ofzo. En waarom ga je niet ineens voor een setje van 4GB (2x2GB) voor je geheugen? Moet je natuurlijk wel de 64bit versie van Vista nemen.

15. Shizzel

Shizzel Guest

Mijn post nét te laat ge-edit, damn :+.

16. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hier nog een 2 gb stickje liggen dus komt goed.
    Ik game op een 29'' monitor, daarom 2.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Stickje? Ik hoop dat je geen USB stickje bedoelt maar een geheugen latje :eek:.

18. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    1 pot nat ;)

Latje ja, ben niet zo achterlijk om er een usb stick in te douwen en dan te denken dat je meer ram geheugen hebt.

19. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer ziek systeem dit, kan je weer 3 jaar mee verder.

20. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er 4gb ram van gemaakt, is het totaal bedrag 1.337 euro :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina