1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wilm85

    wilm85 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik ben nr# zoveel die problemen heeft met het beeld van zijn xbox. Heb sinds vandaag een HDTV en me kabels juist aangesloten(meerdere malen gechekt) en de stekker op HDTV gezet. Nu krijg ik alleen telkens soort van groen beeld? Waar kan dit aan liggen en hoe verhelp ik dit?

    Zit al 45min rond te speuren hier maar kan niet echt een concrete oplossing vinden.

    edit: Ik herinner me wel vaag dat ie het eerst gewoon deed. Maar nadat ik hem op 1080p heb geprobeert alles groen werd. Ik heb een HDready TV en wou het gewoon ff proberen. Kunnen me instellingen nog terug naar fabriek ofzo>?
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2008
  2. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, je kan de initial set-up doen... Maar je kan ook gewoon terug gaan naar 720p, en dat kan ook prima al het beeld ff groen is... En dan hoop ik voor je dat alles weer gewoon wordt! want gamen met je hd-tv is toch echt wel stukken mooier!
     
  3. wilm85

    wilm85 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Initial setup gedaan. Modes op 720p gezet en ook op die wat lageren. Maakt allemaal niet uit want me beeld blijft nogsteeds half groen.

    Heb het hele internet al afgegoogled en verschillende xbox communitys doorgespit maar kan nergens iets vinden. Wel heel veel mensen met hetzelfde probleem maar niemand die er een concreet antwoord op heeft gevonden. :/
     
  4. Jessin W

    Jessin W fuck xbox

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke kabel heb je
     
  5. gunmaster

    gunmaster Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een hdmi kabel kopen voor mijn xbox 360, maakt het uit of ik de originele hdmi kabel van microsoft koop of een hdmi kabel van een ander merk voor 10 euro?
    En als het niks uitmaakt, welke hdmi kabel raden jullie aan?
     
  6. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt helemaal niks uit. Elke HDMI-kabel levert dezelfde beeldkwaliteit. Ik zou dan ook voor een goedkope variant gaan en mijn keuze laten afhangen van de lengte van de kabel.
     
  7. wilm85

    wilm85 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    HD-AV kabel gebruik ik. Das dan component ofzo?

    Ik ga denk maar een HDMI kabel halen...zal dit mijn probleem verhelpen?
     
  8. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Component bestaat uit 3 kleuren, groen, rood en blauw... als je die hebt aangesloten, maar 1 van de 3 kleuren zit niet goed kan het beeld ook van kleur veranderen... Misschien is dat het? Anders weet ik het ook niet...
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb op dit moment nog 'gewoon' kabeltv...geloof Casema (nu Ziggo?).

    Ik denk er over na om over te stappen op digitenne? Hebben mensen hier ervaring met deze dienst? En hoe zit het met evt hd-uitzendingen in de toekomst?

    Vooral het draadloze spreekt me nl wel aan :)

    edit: hoe kom ik er achter bij welke aanbieder ik nu zit? Zie het bedrag nergens staan op mijn rek? (zit toch niet bij mijn Essent gas in?)
     
  10. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee dat zit er niet bij je gas in, maar als jij casema als internet leverancier hebt dan is de kans groot dat zij ook televisie aanbieden. Bekijk je rekening maar eens zou ik zeggen. En waarom dan niet gewoon een decorder via je huidige leverancier bestellen? Eenmalige kosten en de normale kanalen kosten je verder niet meer dan je nu betaald.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb mijn rek gechecked op alle afschrijvingen tot en met 200,- met als periode de afgelopen vier maanden maar kan niks vinden :confused:

    Decoders moet je toch meestal voor betalen? Die van digitenne is gratis en daarnaast is het abo maar 7,- per maand.

    Maar eerst maar eens op zoek naar mijn leverancier...vreemd dit
     
  12. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor de decoder moet je inderdaad betalen, maar je hoeft niets extra's op je huidige abbonnement te betalen. Maar aangezien je geen ideen hebt wat je nu betaald is het slim om dit misschien even uit te zoeken.

    Anders moet je misschien even aan de buren vragen wie hun leverancier is, lijkt me dat jij dezelfde leverancier hebt aangezien die in regio's werken.

    Kijk hier maar eens.
    http://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitale-ontvangers/

    Hier heb je voor 39,95 je decoder, maar ik kan nog niet vinden wat een jaarlang z1 televisie kost. Waarschijnlijk evenveel als je nu betaald.

    Edit:
    Voor afname van de kabeldiensten van Ziggo heb je een werkende kabelaansluiting nodig. Voor deze kabelaansluiting wordt een standaard abonnementstarief van € 15,90 per maand in rekening gebracht.

    Met digitenne zou je dus goedkoper uit zijn.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tnx!

    die 7,- komt er trouwens niet bij op maar vervangt je huidige abo :)
     
  14. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou, hier is digitenne in huis! Waarschijnlijk ben ik als een van de weinigen erg tevreden...

    Verwacht echter geen hd-kwaliteit zoals de uitzendingen van het afgelopen EK.
    Daarnaast is de grootte van je tv nogal van belang, tot 32" is het meest optimaal namelijk.

    Tegenwoordig zit in veel televisies de DVB-t tuner ingebouwd, dat is helemaal ideaal want dan ben je je decoder kwijt. (heb de ervaring met mijn tv).

    Voor wat betreft de toekomst, de beeldkwaliteit zal niet veel verbeteren. Volgens mij heeft dat min of meer te maken met bandbreedte en het formaat, MPEG2 volgens mij (correct me if I'm wrong).

    weersinvloeden zijn ook nog wel eens een boosdoener voor verslechterde beeldkwaliteit, als het onweert stort het beeld best vaak...

    Een vergelijk met digitale kabeltelevisie is eigenlijk niet op z'n plaats, KPN zelf maakt ook niet de vergelijking met digitale tv, maar met de gewone kabel.

    Maar goed, uiteindelijk gaat het toch ook om de knaken, en voor 7 euro in de maand kun je je geen buil vallen denk ik. Je kan het gewoon een maand proberen en als het niets is, breng je het hele pakket weer terug!
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    We hebben naast @Home (Ziggo) ook Digitenne.
    We wonen op nog geen 3Km van de zendmast van RTVoost en heb hier een perfect ontvangst van Digitenne.
    Mijn Sony Bravia met DVB-T tuner pikt het Digitenne signaal Ned1 , Ned2 , Ned3 , RTVoost en een aantal radio zenders zonder problemen via de coax-kabel uit de lucht.

    Tot 2 jaar geleden betaalde je het analoge tv via de elektra-rekening van Essent.
    Daarna is het overgegaan naar @Home en daar is het goed mis gegaan.
    We kregen in April ineens een rekening van @Home van bijna 400 Euro :confused:
    Die moesten we binnen 1 week betalen , zo niet werden we afgesloten van de kabel.
    We vonden op Maandag morgen een briefkaart op de deurmat met de mededeling dat we waren afgesloten :mad:
    Ze halen gewoon de kabel los in het verdeelkastje in de straat en hadden toen helemaal niets meer.

    Inmiddels is alles goed geregeld , maar we hebben wel 4 dagen zonder tv , telefonie en internet gezeten.
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben van plan om een nieuw scherm te kopen en ik twijfel heel erg tussen LCD en plasma en HD-R en F-HD.

    M'n budget is zo'n 900 á 1000 euro en het ding is bedoeld voor zeer intensief gebruik. Uiteraard televisie kijken (Digitenne, maar zou binnenkort kunnen veranderen), maar ook gamen via de PS3 en Wii, Blu-Rays en DVD's kijken en aansluiten op m'n PC voor het streamen van films/series en browsen.

    Enkele opties zijn de Sony Bravia KDL-40D3500 (LCD) en de Panasonic 42PX80 (plasma). 40/42 inch zal ongeveer het formaat worden maar ik weet onvoldoende af van televisies om de afweging te kunnen maken tussen HD-R en F-HD. Zo las ik dat je met de Panasonic (omdat ie slechts een resolutie heeft van 1024/768 ) beeldvervorming krijgt als je 'm gebruikt als tweede PC-monitor en werd me aangeraden in dat geval toch voor F-HD te gaan. Ook lijkt F-HD me voor gamen interessanter, temeer omdat ik niet heel ver van m'n scherm af zit (zo'n twee/drie meter).

    M'n huidige Samsung is nogal gevoelig voor inbranding (ondanks dat het een LCD scherm is) en heeft extreem veel last van backlight bleeding (stoort me heel erg), dus vandaar dat ik de afweging maak om over te stappen naar plasma (uiteraard wel inbrandingsgevaar, maar geen last van backlight bleeding). Ook voor het gamen zou dit fijner zijn en het zwartniveau is beter, zegt men. Maar als ik voor een F-HD plasma wil gaan zullen de kosten oplopen t.o.v. een LCD F-HD scherm.

    Al met al genoeg om over te twijfelen. Wat zijn de doorslaggevende punten volgens jullie en welk(e) scherm(en) raden jullie me aan om eens nader te bekijken? Op het moment neig ik meer naar de Sony Bravia.

    Bij voorbaat dank voor reacties :)
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een D3500 en ben er zeer tevreden over.
    De verschillen tussen mijn oude LE32R71B en de D3500 zijn gigantisch.
    De kleuren van de D3500 zijn veel mooier en ook heeft de D3500 een veel betere zwartwaardes dan de R71B.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Klinkt goed. Ik heb nu namelijk een Samsung LE32S81 en dat vind ik gewoon echt een prutding. Inbranding, enorme last van backlight bleeding en allemaal vage plekken en lijnen door m'n beeld die enorm storen (vooral 's avonds en als het beeld niet heel fel is is dat echt verschrikkelijk storend).

    Ik heb 'm pas een jaar en een maand dus waarschijnlijk kan ik via Samsung wel een nieuwe eisen, maar dan nog verkoop ik die en ga ik voor een kwalitatief betere optie.

    Ik heb ook staan kwijlen bij de Sony 40W4000 en de Pioneer Kuro's van 42 inch maar die zijn dan meteen weer een (flinke) slag duurder. 1200 tot 1500 euro vind ik dan weer echt te veel geld voor een televisie.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Beetje Pioneer betaal je toch minimaal 1500 euro voor. Dit jaar een huisje/appartement kopen en dan ook gelijk een tv. Ga ik voor een Panasonic of Samsung plasma of gelijk voor het grote werk en een Pioneer PDP-LX5090? Lastige keuze.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  20. gunmaster

    gunmaster Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina