Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deception

Deception Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, na een aantal dagen inactief te zijn geweest heb ik opnieuw besloten om dit topic te lezen. Afgelopen dagen had ik andere dingen aan m'n hoofd (werk, afspraken, etc.) en daarom heb ik niet op alle posts kunnen reageren.

Ik heb de pagina’s vanaf mijn laatste reactie gelezen en ik moet jullie twee dingen zeggen. Overigens wil ik jullie meegeven dat ik beperkt zal reageren in dit topic, want onderhand zijn we er gezamelijk wel achter dat we het niet eens worden met elkaar (goed bedoeld). ;)

Ten eerste vind ik dat ik behoorlijk wat goede argumenten lees waarin de Xbox 360 wordt verdedigt. Om heel eerlijk te zijn ben ik op bepaalde punten zelfs overtuigd. Ik wil jullie daarom graag een bedankje meegeven, omdat ik dingen hoor (zowel over PS3 als Xbox 360) die ik voorheen nog niet wist. Top, en dat meen ik echt! :thumbs:

Ten tweede wil ik jullie een kleine tip meegeven. Met die tip kun je het zowel eens als oneens zijn, dus hierop hoef je dan ook niet tegenstrijdig te reageren.

Ik lees vaak dat als iemand z'n standpunt onderbouwd met een argument dat er dan gelijk wordt geroepen dat je dat nader moet onderbouwen met een dergelijke bron van het Internet. Ik snap dat dat zorgt voor meer onderbouwing en objectiviteit, echter vind ik dat het Internet een redelijk onbetrouwbaar medium is. D.w.z.: sites kunnen van alles prijsgeven, maar het is en blijven immers sites, met de informatie die er opstaat kan van alles gedaan worden (denk voornamelijk aan wijzigingen van oorspronkelijke berichten). Natuurlijk zijn er een aantal betrouwbare Internetsites te vinden, daarmee kun je inderdaad je mening verder onderbouwen. Maar waar het mij omgaat dat is dat ik het in bepaalde gevallen irrelevant vind om je standpunten en argumenten te onderbouwen met bronnen van het Internet. Het is in mijn opinie dus ook niet nodig om steeds te roepen dat je van alles moet onderbouwen met een bron. (Nadeel is dat het via een forum niet anders kan, dat is het grote probleem juist. ;))

Voor de duidelijkheid: met deze tip kun je het eens of oneens zijn omdat je ófwel de tip niks vindt door te zeggen dat het Internet wel degelijk een betrouwbaar medium is ófwel door te zeggen dat Internet hier en daar inderdaad wat onbetrouwbaar is.

Ik hoop dat jullie dit niet verkeerd opvatten want dat is niet mijn bedoeling! :thumbs:

Goed, dan even over de discussie opzich. Ik ga niet op alle berichten in sinds mijn laatste post, want dan wordt het echt te lang. Ik reageer alleen op berichten die gisteren en vandaag gepost zijn, want hier en daar zie ik een aantal dingen waarvan ik nog steeds niet overtuigd ben. Ik probeer het zo duidelijk mogenlijk te formuleren d.m.v. tussenkopjes, bronnen en dergelijke.

PSN-verhaal
    Ik heb gelezen dat jullie vinden dat PSN behoorlijk tegenvalt en dat Xbox Live beter is. Zo is daarvoor het argument 'Ik word zomaar van PSN afgemeld' en 'Ik ben 15 tot 20 minuten bezig om in een online-server te komen' genoemd. Daarnaast worden er nog meer argumenten gegeven, maar op deze twee wil ik alleen ingaan.

Ten eerste moet ik toegeven dat het PSN inderdaad af en toe wat onstabiel is. Ikzelf heb er gek genoeg zelden tot nooit last van, maar aangezien ik veel verhalen van het Internet hoor die hetzelfde zeggen denk ik dat het argument op zich niet geheel onwaar is.

Ten tweede vind ik het echt onzin dat je 15 tot 20 minuten bezig moet zijn om in een (fatsoenlijke) server te komen. Ik speel zelf elke dag CoD4 online en daar ben ik HOOGUIT 4 à 5 minuten mee bezig (echt maximaal!) om in een server te komen (en dan gebeurt dit dus alleen in bepaalde gevallen, zeer zelden dus). CoD4 neem ik als voorbeeld omdat dat een behoorlijk populair spel is.

Ik vind dit net zo zwak als het argument dat het 20 minuten duurt voor je een update/spel/whatever hebt gedownload en/of geïnstalleerd. Hier duurt het hooguit 5 minuten, ik ZWEER het. Overigens ben ik niet de enige, er zijn genoeg andere mensen die dat ook vinden en ERVAREN.

Tot slot kan ik me voorstellen dat Xbox Live wat uitgebreider is. Maar PSN kun je er goed mee vergelijken vind ik. Zeker sinds de komst van firmware 2.40/-2.41 is PSN behoorlijk verbeterd. Als je deze redenering volgt zou je dus kunnen zeggen dat PSN in de toekomst steeds uitgebreider wordt en op een gegeven moment best vergeleken kan worden met Xbox Live. Hier geldt wel: je hebt een voorkeur voor Xbox Live of PSN. Ik vind zelf PSN prima werken en één van de redenen dat ik geen Xbox 360 heb aangeschaft is omdat ik gewoon gratis online wil gamen. Als je een game koopt, moet je er volledig gebruik van kunnen maken, dus je moet er niet nog eens voor betalen om van de volledige inhoud van zo’n game te kunnen genieten.

Tot zover mijn verhaal over dit deel van de discussie.

MGS4-verhaal
    Ik heb hier en daar wat berichten gelezen waarin wordt gesproken over MGS4. Volgens KamiNoPlatforms zou de Xbox 360 niet instaat zijn om MGS4 op dezelfde beeldkwaliteit af te spelen als de PS3. Het spijt me, maar hier moet ik hem wel gelijk in geven. Althans: ik zou het niet geheel ‘clean’ kunnen bewijzen, maar min of meer wel kunnen impliceren. Zie het volgende hoogtepunt uit een interview met Kojima zelf:

“MGS4 maakt gebruik van de unieke PS3 features zoals de Cell processor en blu-ray discs waardoor het lastig wordt om dit spel over te zetten naar andere platforms.”

BRON

Dit zegt dus in feite al genoeg. Oké, het zegt misschien niet direct wat over het feit of het grafisch gezien wel op de Xbox 360 mogelijk is, maar ik heb op het Internet gelezen dat Kojima zei dat het spel de Cell-processor van de PS3 optimaal gebruikt en dat de Xbox 360 het niet aankan (op dezelfde beeldkwaliteit dus). Natuurlijk zijn jullie erg schieuwnierig naar deze informatie, daarom zal ik hem nog eens opzoeken en posten. ;)

Verhaal over hardware PS3 en Xbox 360
    Tot slot nog iets over dit deel van de discussie, want ook hier worden er dingen gezegd die naar mijn idee niet helemaal kloppen. Voornamelijk de Cell-processor wordt onderschat.

De Cell-processor is instaat om de grafische kaart te ontlasten en zelf grafische berekeningen uit te voeren. Daarom twijfelde Sony ook eerst of ze überhaupt wel een videokaart in de PS3 zouden stoppen, omdat de Cell-processor op zich al een heleboel kan.

Daarnaast is er een zeer snelle verbinding tussen de RSX-kaart van de PS3 en de CPU. De CPU heeft direct 256MB (main-ram) tot zijn beschikking evenals de grafische kaart (V-ram). Dit geheugen kan over CPU en GPU worden verdeeld (dus als de grafische kaart tekortschiet in zijn geheugencapaciteit dan zou de GPU theoretisch gezien geheugen van de CPU kunnen ‘lenen’).

De Cell-processor heeft twee maal zoveel kernen dan de Xbox 360 (twee maal zoveel kernen als in kernen die echt GEBRUIKT WORDEN VOOR GAMES). De Cell-chip is één van de allersnelste CPU-chips ter wereld en wordt gebruikt in super computers. Je kunt dus absoluut NIET ontkennen dat deze chip voor ongelooflijke beelden kan zorgen. Kijk naar MGS4, daar zie je dat de PS3 zijn ware kracht laat zien. En het mooie van alles is dat hij nog niet eens op zijn maximale kracht is. Dat belooft dus nog veel te worden. :)

Nu gaan jullie waarschijnlijk gelijk vragen naar een bron, vooruit, ALSJEBLIEFT.

Tot slot
    Bedankt voor het lezen van mijn post. Nog even iets als laatst: ik reageer beperkt in dit topic zoals ik aan het begin zei. Dit omdat de meningen zover uit elkaar lopen dat we het waarschijnlijk niet eens zullen worden. Dit is niet verkeerd bedoeld. Ik dacht in het begin dat we het gezamenlijk wel (gedeeltelijk) eens zouden kunnen worden, maar dit blijkt achteraf moeilijker dan ik dacht. Logisch natuurlijk, want iedereen heeft zo zijn voorkeur. :thumbs:

Ik bedank jullie nogmaals voor de argumenten: ik ben op dit gebied zeker wat wijzer geworden (ook dit is één van de redenen dat ik me registreerde ;)). Ik hoop dat dit wederzijds is (ondanks dat ik het jammer vindt dat mensen mijn posts blijkbaar waardeloos vinden... ;)).

Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  2. X360Fr33k

X360Fr33k RacePro

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb de 360 en de PS3, en mijn PS3 vangt eigenlijk alleen maar stof. Mij boeit het niet zoveel dat ik moet betalen voor Xbox LIVE, die 60 euro... Da's net een spel.
    De PS3 spellen boeien me op het moment namelijk niet zo veel, en het online gedeelte vind ik eenmaal minder. Het enige wat me gaat boeien tot op heden voor de PS3 is Gran Turismo, en daar is tot op heden alleen een "demo" van, die nota bene 40 euro in de winkel kost. Daarentegen houdt (heeft) forza2 me veel en veel meer bezig (gehouden).
    De Wii is ook wel leuk, maar het is niets voor mij. Grafisch idd niet zo heel mooi (Xbox1 kwaliteit?), maar daarentegen wel leuke interactiviteit. Het is wel een leuke console als je met meerdere bent, in een "grote" ruimte. Maar als je met jongens zit van 18+ dan vinden de meesten een PS3/ 360 beter. Ik kan me wel met de Wii vermaken, maar niet zo lang als de 360 (of PS :cool: me bezig kan houden (en ja er staat hier ook een Wii in huis).

Het enige nadeel van Xbox tot op heden is de "slechte" kwaliteit die men levert. Het lijkt wel als het gehaast wordt uitgebracht, en niet degelijk getest wordt. Zo is mijn eerste Xbox360 al eens kapot gegaan, toen gerepareerd en toen maakte dat ding een lawaai dat een boeing 747 ook maakt. Daarnaast is mijn Wireless Steering Wheel vandaag officieel "naar de knoppen". Up en down en de A-knop willen niet meer meewerken. Ondanks deze gebreken zet ik toch liever de 360 aan dan de PS3 die alsmaar meer stof vreet (net als de PSP...:x) Van mij mag Sony het live gedeelte wat gaan verbeteren, ondanks dat het gratis is en we blij mogen zijn dat het gratis is.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is waar :). Waarom? Omdat de Cell CPU zo veel anders is dan een gewone CPU waardoor je ook totaal andere code krijgt en hierdoor kan je dus niet even snel een port maken.

Ik ben er van overtuigd dat de 360 MGS4 aan gaat kunnen en op het nou op één dvd of meerder moet, maak toch niets uit. Op de PS3 moet je tussen elke act een instal doen en als je voor de 360 dan tussen elke act van de dvd moet wisselen zou ik totaal niet erg vinden, het zal waarschijnlijk zelfs sneller gaan.

Het enigste waar de 360 CPU het misschien moeilijk zal hebben zijn de splitt-screen momenten (zo'n dingen zijn de dingen waarvoor de Cell gemaakt is dacht ik).

Als ik me goed herinner zijn die SPE's (de kernen van de Cell) niet hetzelfde als een kern in een gewone CPU en ook niet zo goed geschikt voor gaming waardoor een deel van zijn kracht verloren zijn.

Bovendien mag je niet vergeten dat de CPU van de 360 per kern 2 threads kan verwerken. Al weet niet hoeveel de Cell er kan (de PPE is dual-threaded en aangezien er 6 SPE's voor het gamen gebruikt worden... kan die dus 8 threads verwerken voor het gamen (en 9 in het geheel)? Zouden dus 'maar' 2 threads meer zijn dan de 360.)

4. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Precies mijn gedachten... laatst pakte ik mijn ps3 controller uit de kast en hij zat echt letterlijk onder het stof :lol: Mijn xbox 360 controller gebruik ik elke dag. Dacht eraan om mijn ps3 te verkopen (heb hem zelf namelijk voor 250 kunnen kopen incl 2 spellen via de postbank) echter de blu ray speler en uncharted 2 zijn zooo vet dat ik hem toch nog maar even hou...

5. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Het is overduidelijk dat het Internet gedeeltelijk uit crap bestaat. Maar het is nog altijd beter dan geen bron vermelden naar mijn mening. Een stelling moet wel duidelijk ergens op gebasseerd zijn, anders kunnen we allemaal de meest exotische beweringen maken - komen we nergens mee natuurlijk. Misschien dat daarna in de discussie kan worden bepaald of de bron betrouwbaar of niet betrouwbaar is.

Ik begrijp je punt wel, maar zonder enige vorm van bronmelding is het echt moeilijk om iemand serieus te nemen. :)

Jouw ervaring met PSN (of die van een aantal mensen) doet niets af aan het feit dat anderen een minder kleurrijke ervaring hebben gehad. Zoiets kun je niet 'zweren'. Ik zou ook kunnen zweren dat de Xbox360 geen hardware issues heeft omdat ik dat tot dusver nog niet heb meegemaakt, dat doe ik echter niet want ik snap dat anderen een verschillende ervaring hebben gehad.

Wie is Kanomi? :+ Afijn, deze bron zegt dus niets meer of minder dan de titel suggereert; namelijk dat het lastig wordt om deze game te porten naar andere platforms omdat hij van de grond af aan speciaal is ontwikkeld voor de hardware van de PS3. Hoe jij hieruit concludeerd dat hij -technisch gezien- onmogelijk kan draaien op een xbox360 vind ik erg creatief.

Wie de fuck is Kanomi? :+ Afijn ik ben inderdaad enorm nieuwschierig naar de bron van deze informatie. :)

Ik heb persoonlijk altijd het idee gehad dat deze vaak werd overschat maargoed, bring it. ;)

Precies, maar heb je er weleens bij nagedacht waarom Sony alsnog bij Nvidia aan kwam kloppen (18 maanden voor de E3 van 2005 als ik me niet vergis) ? Ik kan niets anders concluderen dan dat dat het begin was van een hele reeks komende teleurstellingen die de Cell zou presenteren. Ik zou haast zeggen dat het maar goed uitkomt dat de Cell in staat is om de RSX te ontlasten.

Daar ben ik van op de hoogte. Echter hebben de Xenon en de Xenos ook 512Mb DDR2 geheugen om met elkaar te delen. Ik begrijp dus niet echt waar je heen wilt.

Ik zal nooit ontkennen dat de Cell niet garant zal staan voor mooie beelden. Wat men echter vaak vergeet is dat een (spel)computer meer is dan alleen een component. Ik vind het daarom ook zinniger om het algehele plaatje te bekijken. Daar waar de Cell (ondanks de ontwikkelmoeilijkheden) ontzettend veel potentie heeft laat de RSX nog wat steekjes vallen. Ik nodig je uit om wat verder te kijken dan de marketingspraatjes van Sony. ;)

6. Ik ben er niet in het bezit van, daardoor kan ik inderdaad sommige dingen verkeerd begrijpen maar in het algemeen begrijp ik genoeg van de consoles om mijn mening daarbij te vormen. Als jij het niet met mijn mening eens bent, dan plaats je je eigen mening over de PS3 en de 360 i.p.v. nu te whinen dat ik hier ben.

Ja sorry, ik weet dat veel mensen het kunnen doen om aan meer posts te komen maar ik zat niet op te letten en reageerde iets te snel achter elkaar :p

Tja, elke reden moet aangepakt worden om iemand die geen 360 fanboy is te bannen als ik jou moet geloven. ;)

Waarom zou ik per se de bron moeten geven, om eerlijk te zijn geven velen van jullie ook niet altijd een bron, als ik dan jullie feiten betwijfel zoek ik mijn eigen informatie. Wat ik dus wil zeggen je kunt ook zelf naar de waarheid zoeken, dat wil ik dus ook wel doen maar het probleem is dat je me net zoals nu toch niet geloofd. :)

De PS3 is het meest verkocht in 2008, dus het is om eerlijk te zijn echt bullshit dat de 360 daarom beter is. Ik sta open voor een discussie waar in je vind dat je de 360 beter vindt, maar het is helemaal niet *duidelijk* dat één van de twee beter is. Zoals ik heel diplomatiek ook zelf steeds zeg ik VIND de PS3 beter maar ik kan begrijpen dat anderen de 360 beter vinden.

Tja als je zelf te lui bent om te zoeken zal het voor jou niet bestaan nee, maar zoals hier reeds boven onder een qoute staat ik hoef niet per se links te geven. Als je mijn feiten betwijfeld zoek je zelf informatie die het tegendeel bewijst, dan krijg je tenminste een lopende discussie i.p.v. plat geschreeuw hier door elkaar (figuurlijk bedoelt aangezien we hier typen en niet schreeuwen, maar hopelijk snappen jullie DIT wel).

Ik gebruik feiten waarmee ik mijn mening onderbouw en het resultaat is dat ik de PS3 beter vind, als die resultaten voor mij aangaven dat de 360 beter was dan stond ik nu de 360 *te verdedigen* zoals jullie dat noemen, als jij denkt dat er iets niet aan klopt dan post je jouw feit geen gezeur dat wat ik zeg niet klopt, zo kom je alleen als een whiner over en bovendien heeft dit niks met discussieren te maken. Als je mij ongelijk wil geven kom dan zelf dus met informatie en GEEN slap gejank, aub.

Trouwens, als de hardware echt niet veel anders is waarom heeft microsoft er dan geen super-chip in gestopt? Ook niet erg verstandig dan?

Ik gaf alleen een feit dat, gezien het logisch is dat spellen steeds groter en ingewikkelder zullen worden, de PS3 dan langer zal door kunnen gaan dan een 360. Nogmaals, als jij dit dan een slap feit vindt zoek dan informatie die beweert dat Microsoft een xbox met blu-rays gaat bouwen of dat spellen klein en simpel zullen blijven i.p.v. zoals enigen anderen hier tegen mij aan janken dat ik ongelijk zou hebben terwijl je zelf geen ene feit hebt gegeven over je lieve 360.

Over dat ik de consoles niet heb, daardoor kan ik er inderdaad niet 100% eerlijk over bepalen nee, dat klopt, maar toch heb ik wel op beiden consoles gespeeld en ik weet in het algemeen hoe het werkt - dus daar trek ik een conclusie uit. Als je vindt dat ik hier verkeerd mee zit leer me dan dingen over de 360 erbij i.p.v. alleen te zeggen dat ik fout zit (zo gaat een discussie) - zo niet dan kan ik ook niets met je reactie!

Optioneel betaalde content is inderdaad geen minpunt, maar waar ik het over had is dat mensen wel een minpunt aan de PS3 gaven hiervoor en niet aan de 360, dat is echt onzin.
    En het is geen onzin over de 4 dvd's die de 360 nodig zou hebben, zoek maar op wat de 360 maximaal aankan en wat de PS3 maximaal aankan, en zoek dan ook even een interview met de maker van MGS4 waarin hij uitlegt dat het niet op de 360 komt. Zoek daarbij zelf ook even sites waarin velen experts je zullen uitleggen dat MGS4 te groot is voor een 360 ;)

Dat met Capcom e.d. ken ik ook ja, dat is zonde maar het werd wel tijd dat wat meer Japanse ontwikkelaars eigenlijk wat meer bij de Europese consoles kwamen. Wel zonde inderdaad dat de PS3 hun exclusives verliest, wat door de slechte start komt, maar op zich is het wel beter voor de game markt.

Nee hoor, ik drink geen bier. Vandaar dat ik hier wel nuchter reageer en betrouwbaar ben ;)
    Ik gaf ook toe dat je op de PS3 ook moet betalen zoals bij een 360, maar dat minpuntje over betalen kende ik toe aan het feit dat je voor online gamen (met een Gold account, niet Silver) ook moet betalen. Met Silver is het wel gratis, dat ontken ik niet, maar gaan er toch weer functies af, wat ik toch jammer vind. Zo te zien lees je uberhaupt niet eens goed wat ik zeg.

Dat de aarde plat is klopt niet, maar volgens mij zijn jouw hersens geheel toevallig wel plat. Deception ken ik trouwens niet, heb wat van hem gelezen hier en is leuk dat hij ook de PS3 beter vindt, maar verder....

Omdat dit een discussie forum is, als jij er niet tegen kan dat iemand de 360 NIET geweldig vindt dan heb ik advies voor je: 1. Of je leert discussieren en gaat niet whinen als iemand je favoriete console heel wat minder geweldig vindt. 2. Je komt gewoon helemaal niet meer in het topic, aangezien je toch niets zinnigs te zeggen hebt.

Nu maakt de PS3 ook goede games, aangezien veel PS3 games ook op de 360 beschikbaar zijn. Als er dan volgens jouw weinig verschil is waarom vindt JIJ de 360 dan beter? Een echt goed argument heb ik JOU ook niet horen geven, alleen waarom ik wel eens ongelijk zou kunnen hebben omdat je mijn niet vertrouwd. Ik heb inderdaad wat dingen gezegd die niet helemaal kloppen, bijvoorbeeld dat met de achievements, maar dat is menselijk en kan gebeuren - nu herstel ik mezelf doordat ik dankzij anderen wel weet wat het is en dat hoort zo in een discussie.
    Jij maakt nu echter ook een fout, je beweert dat je denkt dat het niet waar is dat MGS4 niet op een console dan? Dan zoek jij daar tegenbewijs van i.p.v. steeds te beweren dat wat ik zeg niet klopt?

Luister, we kunnen hier normaal om discussieren, hoor, als jij vindt dat het niet waar is dan post je dat en leg je uit waarom zonder alleen te vermelden dat het niet waar is wat ik zeg en daarna opeens een nieuw onderwerp aan te pakken waarom de PS3 wel niet slecht is. Dan krijg je vanzelf een normale lopende discussie en zal ik vanzelf wel een link posten als je me dan nog niet geloofd, en kun jij er weer één terugsturen om het tegendeel te bewijzen.

Wat je nu doet is echt alleen beweren dat ik ongelijk heb, maar waar is het tegenfeit? Jij wil het tegenbewijzen, kom jij eerst maar met een link i.p.v. alleen te beweren dat ik het wel eens fout kan hebben.

Het feit dat jij een korte post maakt wil ook niet bewijzen dat mijn lange post niets uitmaakt. Vergeet niet ik dicussieer hier tegen een dozijn, of misschien wel meer, mensen die de 360 beter vinden. Natuurlijk plaats ik dan in grotere topics om op jullie te reageren dan andersom het geval is. Het feit dat jij door mij te flamen denkt dat jij gelijk hebt bewijst alleen maar dat je kampioen whinen bent, als je kampioen is discussieren wil worden zoek jij dan maar ff de feiten.

Nu maak ik inderdaad zelf ook een aantal persoonlijke reacties, maar ik wil alleen benadrukken dat we hier normaal kunnen discussieren. Jullie komen heel onprofessioneel over dat, wanneer ik iets beweer, jullie vinden dat ik ongelijk heb - waar blijven links om dat te bewijzen? Als jullie mij serieus willen overtuigen dat ik ongelijk heb zul je eerst mijn feiten fout moeten bewijzen i.p.v. schreeuwen dat het niet klopt, want daardoor ga ik er echt niet anders over denken. Integendeel zelfs.

Toen ik hier gisteren nieuw kwam, heb ik mijn mening gepost. Misschien denken jullie dat het eigenlijk reacties op jullie waren, maar het was MIJN begin van MIJN mening. Daar reageerden jullie vervolgens op, maar tegenbewijzen heb ik nog niet gezien? Tot die tijd heb ik nu alleen maar op jullie reacties zitten reageren maar niet op jullie feiten. Zodra het mijn beurt is zul je ook wel merken dat ik weldegelijk mijn beweringen met links ga ondersteunen, het probleem is alleen dat ik degene ben die nu iets beweert en jullie het tegenbeweren zonder enige bewijzen? Sorry maar dan staan jullie nu zeer voor schut, want zo discussieer je niet, dan zitten jullie in het verkeerde topic. Zoek dan maar iets wat heet: "Wie het hardst schreeuwt bepaald wat de beste console is!" Het enige van jullie wat tot nu toe de term "zinvol" waardig is geweest op mijn reacties, is de persoon die me op mijn fout wees en uitlegde dat ik in de war was met achievements door me ook uit te leggen wat het was. Verder schreeuwen jullie maar wat rond en noemen dat een goede reactie op mijn mening - ik vind het anders diep triest!

/Mod Misschien zit jij wel op het verkeerde forum? Je gaat vrij arrogant en onbeschoft met andere members om, en eerlijk gezegd begrijp ik ook niet zo goed waarom jij je op een Xbox fan site hebt geregistreerd om vervolgens te komen verkondigen hoe geweldig de PS3 wel niet is. Zoek dan maar een Playstation fan site op, tot ziens. ~Arjan

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2008
  7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De SPE's kunnen inderdaad e.e.a. voor hun rekening nemen om de RSX te ontlasten. Echter, omdat het geheugen in de PS3 is opgedeeld in 256 MB systeemgeheugen en 256 MB videogeheugen, heeft de RSX in games, en dan vooral texture rijke games, al 'snel' tekort aan zijn eigen 256 MB videogeheugen. Dus, moet ie via de Cell het systeemgeheugen aanspreken. De downstream link van de Cell is ~15 GB/s, en als een bepaald gedeelte daarvan al gevuld is met zaken die de Cell van de RSX overneemt, kan de RSX tegen bandbreedte problemen aanlopen. Wellicht zien we daarom zo weinig native 1080p games, aangezien dat helemaal bandbreedte vreet.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat een lappen tekst, misschien morgen onder werktijd maar even lezen oid 8)

@Kamino: het feit dat je geen van beide consoles hebt maakt je mening helemaal niet erg objectief. Je wordt nl door de media ook maar beinvloed zoals zij dat willen ;)

Ik, Arjan, Alonso (en nog meer mensen hier) hebben allemaal een PS3 EN een 360, wat in mijn optiek nog altijd de enige manier is om een echt goed gefundeerde mening te vormen.

Nogmaals, naast een stuk stillere hardware kan ik geen enkel product/service-eigenschap van de ps3 verzinnen die beter is dan die van de 360. En dat zeg ik puur uit ervaring :)

MGS4 is trouwens een machtig mooi spel! Gelukkig maar, want anders was er nog minder ;)

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zo weer een hoofdstuk afgeloten en op naar nummer 3. ;)

10. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Kaminoplatforms: Je mening is altijd welkom, maar probeer de tips van een aantal mensen op te pikken door je wijze van communiceren en argumenteren iets aan te passen. Tenzij je de aanvallende reacties leuk vindt. Op een forum wanneer iemand nieuw is en erg ongemanierd en weinig goede argumenten aangeeft waarom de 360 voor de ps3zon verbleekt, kan wat scherpe reacties verwachten.

Deception:
    Je tip dat niet alles met een bron aangeduid hoeft te worden kan ik alleen maar toejuichen! Onzin om bij een goed argument een bron van de een of andere idioot aan te dragen. Echter speculaties, cijfers of geruchten kunnen door een goede bron toch als goed argument bekeken worden.

11. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja,

Nu ik dit forum zo doorlees, denk ik, nee weet ik. En vraag ik me af of ik mezelf moet verduidelijken. Het lijkt wel het gekraai van mussen, en het KRASSENDE gefluister van een kraai...MET OF ZONDER HOOFDLETTERS. Misschien is het allemaal wel andersom, maar waar het om gaat is 1 simpel feit. Het gebeuren, het gegeven, de golf, de stroom van balans. En verbetering als gevolg van. De eeuwig durende battle van testosteron. Het zoeken naar een innerlijk geruststellend vrouwtje.

Iedere mens wil vertier, plezier, competitie, en ontspanning wanneer men gamed.
    Het mooie is dat dit allemaal mogelijk is op zowel de PS3, de Wii, en de 360.

Ja, op alle consoles. Auw. Wat zegt hij daar?

Competitie en concurentie gaat hand in hand in deze wereld, en is goed voor ons, de gamer.

Ik wil Tekken, ik wil Gears of War, ik wil Mario, ik wil ALLES.

IK BEN EEN GAMER.

Laat de battle over aan de stropdassen henkie's, en speel elke game waar je hart naar uitkijkt!

Een echte gamer kijkt puur en alleen naar de games die beschikbaar zijn, in verleden, heden en toekomst!

Concurentie zorgt voor betere games! Denk daar aan!

One love, of niet....

12. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Make Love not War!

Goed punt...........uiteindelijk worden we er beter op. Laat Apple maar komen met hun game console. Maar het blijft leuk om nieuwtjes en ervaringen uit te wisselen in een vs tread.

13. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk dat er naar alle members eens een keer een verzameling citaten uit het woordenboek mbt 'discussies' worden gestuurd? Dan bestaat daar voor altijd duidelijkheid over. Niet alleen deze Kaminovent, maar genoeg andere mensen doen ook altijd heel erg 'opvoedend' en 'alleswetend' over het voeren van discussies. Even meedelen wat de definitie van een feit en een argument is, even zeggen hoe mensen dienen te discussieren... Dat vind ik zo'n ontzettend trieste houding.

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik vind het zo jammer dat Kaminoplatforms van ons bronnen wil zien bij echt alles, en dat terwijl er in sommige gevallen geen bron nodig is om iets aan te nemen van iemand die zelfs beide consoles heeft (Arjan, Alonso en Kevf enz) En daarnaast zelf nog geen enkele bron heeft gegeven. Het maakt deze discussie heel vermoeiend, dat was ook toen zo met Cybercon.

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, ik blijf dit soort figuren nogal triest vinden en besteed er verder weinig aandacht aan...
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je de moeite neemt je aan te melden op een forum over een bepaald product/hobby/what ever, dat je niet eens aanspreekt..... |:-
    Juist de discussies hier laten me terug komen maar wel omdat ze op een bepaalde manier met (meestal ;) ) respect naar elkaar worden gevoerd.
    Of je nu multiconsole eigenaar bent of alleen de PS3, 360 óf Wii een warm hart toedraagt maakt niet uit.
    Ik sluit me aan bij bovenstaande spreker: "One Love" :thumbs:

Laatst bewerkt: 9 jul 2008
  16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het vervelende vind ik dat die zegt dat wij een beetje fanboys zijn, als er iemand kritisch is op de 360 dan zijn wij het wel.

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja precies, ik negeer dan ook maar verdere posts van KamiNoPlatforms.

Hij heeft overduidelijk zijn voorkeur, nu alleen nog wachten tot ie overgaat tot de koop van de PS3. Veel geluk ermee Kami! _0/

En idd Hybrid, ik zat me net nog te irriteren aan de stofzuiger geluiden uit mijn 360 onder het spelen van Assassins Creed, volume stond te laag hehe. :+

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn 2 jaar oude 360 is onderweg naar Duitsland.... |:-
    Dan maar mn Falcon aangesloten in de woonkamer :+
    Die is in iedergeval veeeeeeeel stiller :b:

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ik zit nog steeds te hopen op een RROD, heb een Elite van de eerste lading. Maakt aardig wat geluid, heel erg vind ik het ook niet hoop alleen dat hij het wel binnen 3(nu nog 2 volgens mij) jaar begeeft en dat ik ook een Falcon Elite mag ontvangen dan. :9

20. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Helemaal mee eens. Maar ja, niet iedereen heeft de centjes voor drie consoles. En ook al heb je ze alledrie, heb je toch een favoriete console waar je het meest op speelt. En ja, we weten allemaal dat dat de 360 is.;)
    En als je er "maar" een of twee hebt, zal je die keuze natuurlijk verdedigen, want jij hebt de beste console gekocht, toch?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina