Probleempje met computer

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Reckuuza, 10 jul 2008.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.957
    De laatste tijd doet me computer nogal raar.
    Ten eerste moet hij elke keer als hij opstart de harde schijven controleren, wat zo'n 3 minuten in beslag neemt. Dit komt wss omdat er onvoldoende ruimte beschikbaar is op de C schijf, wat ie ook al een tijdje vermeldt. :+
    Verder zat ik gewoon een beetje te compen, kreeg ik opeens dit scherm voor me:

Dit scherm kreeg ik gisteren weer voor de 2e keer. Iemand die weet wat dit te betekenen heeft?
    Oke, dit komt wss allemaal wel omdat me C schijf te vol zit. Maar hoe krijg ik die leger? Is daar een programmatje voor ofzo? Ik weet echt niet wat er allemaal afkan namelijk...
    Ook is ie nogal wat trager de laatste tijd. Weet iemand ook of dit hiermee verband heeft?

Laatst bewerkt: 10 jul 2008
  2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Ik zou eerst proberen de schijf te defragmenteren. Herdoo krijg je meestal weer wat geheuge vrij. Daarnaast elke onnodig programmaatje eraf gooien. :)

3. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je onlangs nieuwe hardware geïnstalleerd (netwerkkaart)? Met dit scherm heb je namelijk een driver probleem, Windows wil de door jou geïnstalleerde driver vervangen door een Windows driver. Dit proces kan niet voltooid worden omdat de door jou geïnstalleerde driver in het geheugen blijft hangen.

Wat je kunt proberen is een systeem herstel uitvoeren of je NDIS.SYS bestand vervangen. Dit laatste doe je als volgt:
    Ga naar start en klik op uitvoeren, typ in 'cmd' om de command prompt te openen. Typ nu in de command prompt 'sfc /scanonce' en druk op enter. Herstart hierna je Pc, hiermee zouden de problemen moeten zijn opgelost.

Dat je C: schijf volzit heeft echt niets met dit probleem te maken. Succes!

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.957

Nee, heb geen nieuwe hardware geinstalleerd, niet dat ik weet. :+ Nee helemaal niks. En dat NDIS.SYS bestand vervangen zal ik dan even doen. :)
    @Shortbull: hoe ging dat ookalweer? :+

5. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Rechtermuis klik op je schijf of bij schijfoptes, meen ik te herinneren. Heb geen windows dus ook geen problemen. Apple ftw! 8)

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.957
    Lawl, thanks.
    Btw, ik krijg ook om de 10 minuten als ik op internet zit een foutmelding dat er in Internet Explorer een fout is opgetreden en moet worden afgesloten. Vandaag hetzelfde opeens met EXPLORER.EXE. Dat van internet krijg ik echt heel vaak.
    Hoe kan dat toch? :+

7. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Virus? Malware? Spyware?

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.957
    Hoe kom ik daarachter? Als ik maar niet van die fake programma's moet downloaden waarvan je comp alleen nog maar slomer gaat.

9. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Als je het gratis wel doen zou Ad-Aware en AVG Free een best goede combinatie zijn.
    Anders zou ik je NOD32 aanraden.

Deel Deze Pagina