1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke bedankt.

    Maar ik ben toch nog niet echt tevreden met het beeld. Even op een rijtje:

    - Alle kabels zitten erin zoals het plaatje
    - Ik heb hem op 720P staan (zie geen verschil met 1080P)
    - Ik heb niets aan de TV instellingen gedaan
    - Ik heb de standaard xbox (zonder HDMI) Met de standaard kabel.
    - Ik heb de switch op HDTV gezet
    - De TV heb ik op de speciale game stand gezet (alleen snellere reactietijd)

    Maar toch zie ik vooral bij PGR4 echt lelijke stukken. Meestal ziet de grond er wel erg mooi uit maar vooral de vangrail die op je afkomt is gewoon een grote pixel trap. Ook sommige andere lijnen zelfs in de auto.

    Het TV beeld is ook erg slecht maar dat komt denk ik omdat ik geen digitale TV heb en gewoon kabel. Dat moet ik zo kunnen verbeteren.

    Zou er toch nog een oplossing kunnen zijn? Misschien andere scart kabel? Misschien iets bij de TV instellingen? Of ligt het misschien allemaal aan mij omdat ik misschien alles te mooi had verwacht?
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je zult sowieso wel wat kartels blijven zien hier en daar. Het is niet zo dat alles superstrak is. Misschien kun je een fotootje maken?
     
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Allebij.

    Waarschijnlijk staat de scherpte instelling van je tv verkeerd, probeer daar eens wat mee te spelen.

    En het kan goed zijn dat je het te mooi verwacht had, Heb ik namelijk ook gehad.
    Wen je vanzelf wel aan.

    Oh en dat je bij PGR4 veel kartel randen ziet op de auto's dat heeft iedereen wel, ik en veel mensen die ik ken zowiezo.
    Als je dat erg storend vind (Zoals ik) Dan kun je kiezen voor 'in car view' of op de motorkap/bumper. dan zie je in elk geval je eigen auto niet (en die heeft de ergste kartels.

    Hoop dat je hier wat aan had.

    ---

    Even wat anders nog,

    Ik ben dus van een 26'' hd ready lcd (LG) naar een 37'' hd ready plasma (Panasonic) gegaan (Waarbij de plasma een iets lagere resolutie heeft)
    En ik geef eerlijk toe dat het even wennen was in het begin,
    Maar uiteindelijk merk je er niks meer van.

    Punt is namelijk dat alles dat mooi was nu groter en nog steeds mooi is
    En alles dat lelijk was (kartelrandjes en dergelijke) nu ook groter en dus nog lelijker is ;)

    Voor films en sommige tv programma's is het echt een enorme verbetering,
    Maar met gamen heb ik nog moeite.
    Wat niet per direct aan de grote van het scherm ligt maar ook aan het feit dat de tv eigenlijk te hoog staat. (Dat, of mijn stoel is te laag.)
     
  4. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke ik had vanmorgen wat uitgetest met de settings en idd. de scherpte stond verkeerd. Ik had de scherpte op 100% staan zodat alles er een stuk korreliger uit zag. Nu is het in iedergeval een stuk mooier. Ik had van een site de "perfecte" instellingen van deze TV overgenomen. Daar stond scherpte op 100. Maar nu op 30% is alles veel mooier en rustiger.

    Toch bedankt allemaal! *iets opgeluchter*
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de scherpte altijd op 0% staan, want het enige wat een TV doet (LCD, Plasma of wat dan) is een raster over het beeld plaatsen wat de lijnen dikker maakt zo lijkt het iets scherper maar maakt het erg star.

    Professionals zullen ten alle tijden scherpte totaal uitzetten, tenzij het zo'n Philips POS LCD TV is.
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hangt er wel vanaf waar het nulpunt van de instelmogelijkheid ligt.

    Op mijn tv moet de scherpte juist op 50 staan (neutraal/geen aanpassing) want onder de 50 word alles heel wazig er erboven krijgt alles idd een overdreven scherpte waardoor het ook niet meer mooi is.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij mij staat de scherpte ook laag, 1ste balkje.
     
  8. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag krijg ik de Panasonic 50pz800 binnen\o/\o/\o/
    Ik zal in de vakantie is wat pictures maken omdat
    ik alle draden eerst mooi kan weg werken.
    De tv ga ik dan ook ophangen.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2008
  9. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Is er eigenlijk een Full HD tv rond de €1000,- die er echt boven uit steekt? Ik ben aan t denken om er een te kopen.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Persoonlijk ben ik zeer te spreken over de D3500 van Sony.
    Het ontwerp komt dan wel uit de jaren 80 , maar de techniek in het toestel is fantastisch.
     
  11. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij een advies geven? Ben namelijk opzoek naar een lcd of plasma, die minder dan 1000 euro kost.

    Verder vind ik een lage reactiesnelheid zeer belangrijk! (--> plasma??) En ik zit ongeveer 2,5 tot 3 meter van de TV...

    Hopelijk heeft iemand wat suggesties, ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer!
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Laatst bewerkt: 13 jul 2008
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb nu deze tv op het oog:

    [​IMG]

    De Panasonic TH-42PX80. Een HD-ready plasmascherm met een resolutie van 1024*768 (4:3 ), en daar zit meteen het probleem. M'n huidige HD-Ready scherm heeft een resolutie van 1366*768 (16: 9) en heeft dus 1:1 pixelmapping als ik wil browsen of streamen via de PC.

    Hoe zit dat met de resolutie van de Panasonic? Ik las dat als je gaat browsen, je rechthoekige pixels krijgt en daarom het beeld er niet uitziet. Hoe is dat met het streamen van (HD-)films via de computer? Wordt dat ook helemaal vervormd? En is dat erg storend? Iemand ervaring?
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    het streamen van films merk je zelf niks van. en over de browser heb ik zelf geen ervaring mee.
     
  15. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die mij kan helpen? Ik zit met een vaag probleem namelijk.

    Mijn Samsung LCD (le32r82) geeft sinds vanochtend geen beeld. Hij is aangezet toen ik er niet bij was en er is toen denk ik iets verkeerds ingedrukt. Als ik hem nu dus aanzet heb ik even een seconde beeld en dan gaat ie op zwart (zelfde zwart als je hem uitschakelt) Wel heb ik geluid en kan ik het menu etc bedienen. Heb zo via de manual het irritante aan/uit geluidje uit kunnen krijgen, want zie het niet op beeld. Maar wat ik verder ook probeer, het beeld gaat steeds op zwart. TV staat dus wel gewoon aan maar geeft geen beeld. Zie ik iets simpels over het hoofd (slaapstand oid) of moet ik de Samsung service bellen en dat er toch iets is met de tv?
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2008
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Kabels goed aangesloten?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je helemaal geen beeld tv , Xbox360 en PS3 ??!?!?
     
  18. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Kabels zitten er allemaal goed in en heb gisteravond nog MGS4 gespeeld zonder problemen. Ik heb even een of twee seconden beeld en dan is het zwart. Is bij alles hetzelfde, PS3, 360 en digitaal. Snap er echt niks van.

    Tv gaat aan, even een flits wielrennen en weg beeld. Wel geluid, zowel over de LCD als receiver.

    Lijkt me toch een defect.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Probeer anders eerst een reset van de firmware.
    Dit doe je door het volgende te doen:

    1. Zet je tv op standby.
    2. druk achtereenvolgends op; Informatie, Menu, Mute, Standbyknop (op afstandsbediening)
    3. Zoek in het menu naar reset (Bij R71 serie is dit optie 12).
    5. Druk standby knop in.
    6. Zet de tv weer aan.

    Had bij mijn R71 in het begin veel problemen met het opstarten van de HDMI.
    Na een reset van de firmware , waren de problemen weg !
     
  20. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat werkt helaas ook niet en zonder beeld zie ik geen menu (ook niet heel even), dus dat gaat ook niet echt. Wel geprobeerd met 1x rechts, 12, 13 en 14 naar beneden drukken en weer 1x rechts. Geen resultaat, weet ook niet of er dan ja of nee komt.

    Zal morgen die service wel bellen, de tv vertikt het gewoon om beeld te geven. Kan verder ook niets vinden op internet wat dit kan verhelpen.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina