RACE Pro

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

Voorwoord
    RACE Pro is een moderne en realistische race game exclusief voor de Xbox 360. RACE Pro wordt ontwikkeld door Simbin, bekend van de realistische PC games GTR, GTR 2 en binnenkort GTR Evolution. Talloze bekende auto’s zullen beschikbaar zijn in de game zoals de Audi R8, Dodge Viper SRT10, maar ook Formula 3000 race auto’s.

RACE Pro zal in februari verschijnen voor exclusief op Xbox 360.

Specificaties
    Platform: Xbox 360
    Uitgever: Atari
    Developer: SimBin
    Website: RacePro
    Genre: Race Sim
    Release datum: Februari'09
    Belangrijke opties: Multiplayer (12 spelers) online

Circuits
    - Autódromo Internacional de Curitiba (Curitiba, Brazil) -- GP Circuit; Oval
    - Autodromo Nazionale Monza (Milano, Italy) -- GP Track; Junior Track
    - Automotodrom Brno (Brno, Czech Republic) -- GP Circuit
    - Brands Hatch Circuit (Fawkham, UK) -- GP Circuit; Indy Circuit
    - Circuit de Pau (Pau, France) -- GP Circuit
    - Circuit Park Zandvoort (Zandvoort, Holland) -- GP Circuit; Club Circuit
    - Circuit Ricardo Tormo (Valencia, Spain) -- GP Circuit; Long Circuit; National Circuit
    - Circuito da Boavista (Porto, Portugal) -- GP Circuit
    - Circuito da Guia (Macau, Macau) -- GP Circuit
    - Mazda Raceway Laguna Seca (Monterey(CA), USA) -- GP Circuit
    - Motorsport Arena Oschersleben (Oschersleben, Germany) -- A-Course; B-Course
    - Road America (Elkhart Lake(WI), USA) -- GP Circuit
    - Scandinavia Raceway (Anderstorp, Sweden) -- GP Circuit

DLC
    Tracks:
    - Circuit de Spa-Francorchamps (Francorchamps, Belgium) -- GP Circuit
    - Nürburgring (Nürburg, Germany) -- GP Circuit; Nordschleife; Endurance Layout

Auto's
    GT Pro:
    - Aston Martin DBR9
    - Audi R8 GT Concept
    - Corvette C5.R
    - Corvette C6.R
    - Dodge Viper GTS/R
    - Gumpert Apollo GT
    - Koenigsegg CCGT
    - Lister Storm
    - Saleen S7R

GT Sport:
    - BMW M3 GTR
    - Corvette C6 GT2
    - Marcos MarcoRelly GTS
    - Mosler MT900R
    - Seat Toledo GT
    - Spyker C8 Spyder GT2R
    - SunRed SR21

GT Club:
    - Aston Martin DBRS9
    - BMW Z4 GTR
    - Dodge Viper Competition Coupe
    - Gillet Vertigo Streiff
    - Seat Cupra GT

WTCC '07:
    - Alfa Romeo 156
    - BMW 320si e90
    - BMW 320i e46
    - Chevrolet Lacetti
    - Honda Accord Euro-R
    - Peugeot 407
    - Seat León
    - Volvo S60 Challenge

WTCC '87:
    - Alfa Romeo 75 turbo
    - BMW M3 e30

WTCC Extreme:
    - Alfa Romeo 156 Extreme
    - BMW 320si Extreme
    - Chevrolet Lacetti Extreme
    - Seat León Extreme

Production
    - Audi R8
    - Dodge Viper SRT/10
    - Gumpert Apollo
    - Koenigsegg CCX

Formula 3000:
    - Lola B02/60

Formula BMW:
    - Formula BMW

Mini Cooper Challenge:
    - Mini Cooper S

Radical Sportscars:
    - Radical SR3
    - Radical SR4

Caterham CSR:
    - Caterham CSR200
    - Caterham CSR260
    - Caterham CSR320

Ook bekend:
    - Audi R8
    - Koenigsegg CCXR
    - Dodge Viper SRT-10

Later zal deze lijst bijgevuld worden!

Informatie
    RACE Pro is SimBin’s eerste console racetitel en ze willen het spel zo realistisch mogelijk maken voor de consolegamer. Het spel zal de ultieme racesimulatie moeten worden en alle zwaartekrachtsimulatie en motorwerkingen simuleren middels SimBin’s eigen Lizard engine. De speler zal elke bocht en acceleratie voelen als hij met maximale controle over de baan scheurt. Met officiële FIA kampioenschappen en banen zullen deze samen met de realistische automodellen dienen als platform voor een interessante carrièremodus waarin zij zich een weg omhoog moeten vechten door te trainen en de belangrijkste races te winnen. Het spel is echter niet alleen voor de expert, het zal een aantal spelmodi bieden die de titel geschikt maken voor nieuwe, evenals ervaren gamers die meer uitdagende banen voorgeschoteld krijgen.

De titel bevat een breed assortiment aan auto’s van 200 tot 1000 paardenkrachten, evenals een aantal kampioenschappen als de WTCC (World Touring Car Championship), Formula 3000 en Formula BMW. Auto’s komen van fabrikanten als Aston Martin and Saleen en het spel bevat favorieten als de Audi R8 en Dodge Viper SRT10. Ook komen alle WTCC auto’s naar het spel, zoals de Alfa Romeo, BMW, Chevrolet en Seat, voor het eerst op de Xbox 360. Ook kunnen gamers van alle niveau’s de Mini Cooper Challenge proberen. Met 13 realistische banen in alle continenten zoals; Macau, Porto en Pau en de Amerikaanse banen Laguna Seca en Road America. Uiteraard kun je online en via system link met 12 spelers uitvechten wie de beste is, of op de bank de ‘Hot Seat’ spelmodi uitproberen, waarin spelers van rijders wisselen en samen moeten werken.

RACE Pro zou januari in de winkels moeten liggen, we houden je op de hoogte van eventuele wijzigingen.

Screenshots

Trailer
    [gt]38839[/gt]

Gameplay
    [yt]XvNT3O9fBOk[/yt]
    Pau

[yt]XaPNODpNZPs[/yt]
    Porto

[yt]KZJjTFQSFrg[/yt]
    Laguna Seca

[yt]Q8srx-E18mg[/yt]
    Production Cars

Boxcover

Laatst bewerkt: 11 feb 2009
  2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ziet er niet verkeerd uit. We krijgen het druk op de 360 met zoveel racegames. Ben enorm benieuwd naar deze game net als dat ik met smacht zit te wachten op meer informatie rondom Forza Motorsport 3 :cool:

3. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTR nice! Die spellen zijn echt master.

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Uhuh zeker, word vast een goeie concurrent van de 2 andere 'sim' racers. Ik hoop alleen wel dat de parcours een beetje spannend zijn, over het schademodel hoeven we ons in iedergeval niet druk te maken. :9

5. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Dat is al snel, dit najaar... Ik verwacht er eigenlijk niet veel van (kan het alleen maar meevallen). Maar een goede racer is altijd welkom.

6. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    lijkt me leuk.. weer een racer. hopelijk nu wel met in car view(heeft GTR2 ook) kan ik me stuur eens fatsoenlijk gebruiken

7. Budje

Budje Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    hoop dat die net zo tof wordt als gtr2 op de pc heb hem veel gespeelt

8. JeePee

JeePee Guest

Is dus gewoon RACE'07 maar dan omgezet en beetje aangepast voor de 360?
    Wel goed nieuws. Ben wel benieuwd hoe zo'n sim het gaat doen op de xbox. Veel mainstream gamers vinden de game 'er wel goed uitzien' maar doen hem vermoedelijk na 3 bochten alweer op xbazaar omdat je niet kan driften, je niet met 280 door een bocht kan, er geen optische tune mogelijkheden inzitten en je bij het minste of geringste al een DNF achter je naam hebt staan.

Maar Logitech moet zich eerst maar eens wat beter op de 360 richten, want de DriveFX en het MS Wireless wheel zijn nou niet echt je van het. Ze zijn gewoon kant en klare bagger vergeleken met wat je allemaal aan een PS3/PC kan hangen.

9. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    snel ? Ik wacht al 2 jaar op een van SimBin .
    Eindelijk een formula kampioenschap :D

Laatst bewerkt: 11 jul 2008
  10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe naja er zijn ook gelukkig mensen die helemaal niks hebben met dat driften ala PGR/Grid, jammer alleen dat er geen rally onderdeel inzit. De Hot Seat modes lijkt me ook wel erg tof samen met vrienden.

11. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat JP zegt. Met die sturen van nu op de 360 is waarschijnlijk zelfs GTR kut.

Maar goed nieuws dat de game toch komt. Denk idd een beetje Race07/GTR Evolution maar dan voor de 360.

daarom maken ze de auto's dus gelijkwaardig aan elkaar, hij komt op de 360 :+

12. JeePee

JeePee Guest

Het online gedeelte zal ook interessant worden. Zo lagloos als op de PC zal het niet worden, maar dikke seallagen als PGR3 kunnen het online gebeuren behoorlijk overhoop halen. Want als er een game is waar je elkaar niet wil raken, is het deze wel. Vraag me ook wel af hoe ze het gaan doen met TrueSkill en rankings e.d.

@ SVS, heb een mailtje gekregen van TTR dat ook hun weer herboren zijn. Zonder PHATS dit keer. Denk dat met de release van deze game oude tijden weer gaan herleven, maar dan een tikkeltje realistischer :+ God damn, ik moet dat ding echt eens opsturen...

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
  14. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Als de PlayStation 3 bezitters nu nog denken dat ze de beste racegame hebben zijn ze dik fout. SimBinheeft al heel wat prijzen gehaald van beste racegame. Ik ben benieuwd! Jammer genoeg kan ik de E3 niet live volgen vrees ik.

15. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GT5P is een prima game, en het doelt op realisme...
    GTR1, GTR2, en RACE zijn realistisch...

Ben erg benieuwd wat ze van plan zijn met deze titel op de 360... ik ga er namelijk wel vanuit dat ze het toch wat meer arcade gaan maken, niet zoveel als PGR en Forza, maar ze zullen toch wat dingen gaan inkrimpen voor een console.

Dat gezegd.. zolang ik maar endurance races kan gaan rijden online, met weersveranderingen, een dag/nacht cyclus, pitstop inclusief pitcrew (tsk,tsk forza 2) een gave cockpit view, banden slijtage, benzine verlies en een mooi schade model, dan zit ik gebeiteld voor een paar jaar.
    Dat is alles wat ik wil van een racer... een realistisch pakket met alles erop en eraan... want laten we eerlijk zijn, hoe mooi forza 2, PGR4 en GT5P al niet waren, ze misten behoorlijk wat dingen die ik hierboven opsom, en wat mij betreft zijn dat de nodige punten voor een goede, realistische SIM racer.

Ik heb er een goed gevoel over.. kom maar op E3!

16. JeePee

JeePee Guest

En toch denk ik dat GT5P met een G25 beter aanvoelt dan RACE PRO met een wireless wheel...

@ strapping young lad,
    Dat zal SimBin er zeker niet uithalen. Slijtage, tempratuur (banden en motor) en het verlies in gewicht (benzine) zijn key-onderdelen in het racen van de GTR reeks.

17. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is ook zo...

Dan dit nog, over de nieuwe Lizard engine:

http://www.race2play.com/homepage/show_blog_posts/1305

Klinkt goed...

Laatst bewerkt: 12 jul 2008
  18. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    GT5P met g25 is ook niet de bom pwik ;) laten we eerst maar gewoon afwachten..

19. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Eindelijk dan een andere realistische racer naast Forza:)
    Geweldige tracks bovenden, Porto en Macau:D
    Maar is 13 niet een beetje weinig? Zoveel had Forza zelfs geloof ik al?
    Naja hopelijk komen er later alsnog extra banen bij om te kopen...

20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja ik vind 13 ook wat aan de weinige kant, over Forza 3 word dan weer beweerd dat er 100 tracks in zitten. Dat lijkt me wel erg sterk, maargoed als het fantasie banen zijn vind ik het wel tof opzich ben dat rijden over Laguna Seca and Road America wel een beetje zat door Forza. Maargoed ben wel benieuwd wat er nog meer voor een banen zijn. :) Vond bijvoorbeeld Rio in Forza 1 echt helemaal geweldig en stom dat ze die eruit hebben gehaalt in deel 2.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina