Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gast :emo:, jou plaatje is toch precies hetzelfde als de mijne :+
     
  2. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,

    fijn dat dit topic bestaat, kan ik mijn gedachten ff kwijt. ik ga een 22 inch monitor kopen (de Philips 220XW8FB) en daarop een xbox 360 aansluiten (via HDMI, want die philips monitor heeft dat). hebben mensen al ervaring met dit scherm? en welke resolutie raden jullie mij aan voor HD: 720p of 1080i?

    ik weet het, ben de zoveelste die zoiets als dit vraagt, maar ik zou het toch graag willen weten, helpt altijd wel vind ik.

    de resolutie van de monitor is 1680x1050. de monitor heeft een VGA, DVI en HDMI aansluiting. daarnaast heeft hij ook een coaxiale S/PDIF uitgang.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1080i = 1920x1080
    Aangezien jou monitor max 1680x1050 ondersteund, is 1080i geen optie. Je zult dus genoegen moeten nemen met 720p
     
  4. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Hoe moet je het fixen als je geluid van je xbox in je pc mic-in zit en je wilt een headset op je pc hebben? kheb aan de voorkant wel nog een mic in over mja.. dat werkt niet zomaar lijkt me
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan het hiermee doen:
    [​IMG]

    Maar ik denk dat het via je front mic-in ook wel gaat werken. Gewoon ff proberen :)
     
  6. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    ja zo'n ding heb ik dus.. alleen me mic staat nu uitgevinkt daardoor;) ik zal het is proberen
     
  7. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad, zou wel is tijd worden ook. Hoef je ook niet persé 1:1 pixelmapping meer :+
     
  9. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Volgens mij betekent dit dat de 360 INTERN gaat scalen (bv van 1280x720 naar 1440x810 + hopelijk een klein zwart bandje boven 45 en onder 45) ... en dat je monitor dat niet meer hoeft te doen. Blijft natuurlijk de vraag of de 360 dat beter kan dan je monitor ... afwachten maar. Ik ben benieuwd.

    Liever trouwens een zwart bandje boven/onder dan dat er links/rechts beeld 'wegvalt' wat bv bij PES2008 ZWAAR IRRITANT(!!!) was toen ik nog op 1024x768 monitor zat. Trouwens de grote reden dat ik naar een breedbeel monitor ging
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  10. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice dat Microsoft dat gaat ondersteunen!

    Heb btw nog een vraagje i.v.m vga kabel en tulp uitgang voor geluid, heb een geluids splitter dertussen (simpele van de expert voor 5 euro) maar nu is door mijn boxen een ruis te horen, de boxen doen het nog goed wanneer ik geluid vanuit mijn pc laat komen. Zodra ik switch naar mijn Xbox (met VGA splitter) begint het geluid te ruisen en krijg ik heel lelijk geluid, mijn splitter van het geluid gaat via mijn pc mic in, zou het daar aan kunnen liggen?
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me nog herinneren dat ik ooit, ik geloof in de versus thread, nog persoonlijk aan Mr. X gevraagd heb wanneer MS eens 16:10 support ging bieden. Omdat er logischerwijs veel vraag naar is bij mensen die op een monitor gamen. Alleen zou het er niet komen omdat er 'niet genoeg vraag naar was'. Blijkbaar dus wel :cool:
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankzij dit nieuws eindelijk kunnen kiezen of ik een 22'' of 24'' monitor wil.

    Gaat een 22'' HP monitor worden die 90 graden kan kantelen. (24'' zou toch te groot zijn, En een 22'' heeft meer voordelen voor mij.)

    Nu nog even kijken waar ik die vandaan ga halen.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kijk even of je je instellingen niet verkeerd heb staan, soms kan je op je pc instellen dat het signaal wat je mic-in oppikt met 20db wordt versterkt ofzo, en dan word het lelijk.
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb net mijn prachtige 22" binnengekregen, om er dus ook achter te komen dat 16:10 niet ondersteund wordt.. He... Maar wat is nou de beste resolutie om dan te gebruiken? Ik heb een Samsung 226CW, ondersteund max 1680x1050. Heb hem op het moment op 1280x720 staan. (of iets dat daar op lijkt, iig 720 als 2e getal)

    Is dit de resolutie die het scherpste zal zijn tot 16:10 support komt of moet ik dan wat anders hebben? 8)

    Edit: Sorry, net gezien dat een paar pagina's terug hetzelfde gevraagd werd. Ben er dus al achter dat ik hem het beste daar op kan laten staan.. hoewel ik wel vind dat het er een beetje korrelig uit ziet..
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  15. evro101

    evro101 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje. Ik wil ook mijn Xbox 360 op mijn monitor van mijn computer aansluiten. De reden hiervan is omdat ik niet echt een goede tv heb en waardoor dus de kwaliteit van het gamen word verminderd.
    Nu heb ik me in een winkel laten vertellen dat een 22 inch scherm niet aangesloten kan worden op een xbox 360. Dan zou het beeld alsnog niet mooi worden enzou je er niets aan hebben.
    Is dit bij iemand bekend, zijn er nog andere opties?

    Alvast bedankt,

    Evro
     
  16. SarcasmO

    SarcasmO Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje rare informatie voorziening bij die winkel.
    Het kan zijn dat het beeld opgerekt word en dus een beetje vertekend door het feit dat er op het moment alleen nog maar 16:9 resoluties zijn. maar dat probleem is straks opgelost als ze eindelijk 16:10 resoluties toe gaan passen.
    Ik draai zelf op een 20" op 1366x768 en dan zet ik het uitrekken uit in de monitor zodat het beeld niet vertekend en dat geeft hele goeie resultaten bij mijn monitor. Ik zou niet anders willen of ik moet al een grote lcd tv neerzetten maar dat past hier niet:)
     
  17. evro101

    evro101 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij zou zeggen dat het gewoon moet kunnen...
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Met de nieuwe update die we volgens Microsoft ergens in de herfst mogen verwachten, kan het gewoon ja.

    Het kan nu ook wel, heb ook sinds vandaag een 22" scherm, maar zelf ben ik niet erg onder de indruk van de beeldkwaliteit. Maar zoals ik al zei, heb hem pas sinds vandaag dus misschien moet ik toch nog een beetje meer gaan uitproberen met de verschillende resoluties.. Maar zelf wacht ik toch nog even af of de herfst update mij meer geluk brengt, ben een beetje teleurgesteld van de huidige kwaliteit van het beeld.
     
  19. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Die nieuwe resoluties wachtte ik al een tijd op. Nu dan ook maar meteen ook een 26" TFT aanschaffen. ;)
     
  20. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb hem binnen hoor (Philips 220XW8FB)!! jezus wat een absurd, ziekelijk, gestoord, niet normaal overdreven groot scherm zeg(en breed, dit is mijn eerste breedbeeldmonitor). voor degenen die dit raar vinden: ik heb 4 jaar lang een beschaafde 17 inch tft gebruikt, dus dit is een shock voor mij...

    ik zal proberen om later vandaag nog wat foto's te laten zien..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina