1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er trouwens veel verschil tussen de r8 en s8 series?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Grootste verschil zit in de gebruikte lcd panel.
    S8 = PVA (patterned vertical alignment).
    R8 = S-PVA (super patterned vertical alignment).

    Je kan zelf wel nagaan welke beter is ;)
     
  3. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 jul 2008
  4. paul87

    paul87 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hecht niet te veel waarde aan mijn bijdrage hiero, ik ben namelijk als leek zelf ook op zoek naar een LCD scherm. Maar ik ben na wat onderzoek op deze terecht gekomen, lage prijs en volgens mij voldoet hij aan je eisen. Zit eraan te denken hem zelf ook te kopen. Maar misschien heb ik wel compleet de verkeerde uitgekozen hoor.

    http://www.bestelict.nl/product/283858/Ktvlcd 80 HD.htm

    Hier nog een review:

    http://www.youreviewelectronics.com/reviews/lcd-tv-reviews/samsung-ln26a330-lcd-hdtv-review/
     
  5. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf geen ervaring met het scherm, maar het merk is goed (philips is goed)..

    met dat scherm kun je je xbox 360 in ieder geval via HDMI aansluiten (ik las dat ie 2 HDMI ingangen had)..

    echter, hij is HD ready (als ik me niet vergis betekent dat een resolutie van 1366 x 768 ) en dat betekent dat je hem max op 720p kunt instellen qua HD beeld (niets mis mee, ik zeg het alleen maar)..

    hoe wil je je audio aansluiten? en welke versie van de xbox 360 heb je? Elite, Arcade of een andere?

     
  6. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe belangrijk is het dat je lcd tv 100 hz ondersteund? volgens de verkopers van bcc en MM verloopt het beeld vele malen sneller (lagere responstijd) dan dat het geen 100 hz ondersteund.... heeft iemand hier een antwoord op?

    En wat vinden jullie van een Sharp lcd? type: lc32x20e
     
  7. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    100Hz lijkt sterk op een game die 60fps ondersteunt, loopt vloeiender. Het maakt de snelheid van je beeld veel rustiger, en behoud meer detail.

    Of het belangrijk is dat je tv het ondersteunt? - Nee, maar het is wel een interssante optie.
     
  8. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de samsung LE32a656? In de winkel zag het er erg goed uit! het enigste wat me weerhoud van deze koop is dat het geen 100 hz ondersteund.

    Ook zag ik een mooie Sharp (lc32x20e) Zijn sharp's goede tv om op te gamen??
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    De 100 hz wil alleen zeggen dat de tv tussen 2 frames, een extra frame bijverzint om t vloeiender te laten lopen.
    Als de tv dit niet goed doet ontstaan er artifacts. Dat de tv hier een lagere responstijd van zal krijgen lijkt me onzin. Ik denk eerder dat de respons hoger gaat worden door de berekeningen die t toestel moet gaan doen.
    Ga in de winkel kijken en vergelijk t met toestellen die deze optie wel hebben.

    Neem meteen je xbox mee en ga gamen, zowel op de Samsung als op de Sharp.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De 100hz techniek komt het best tot zijn recht bij games die werken op 50hz.
    Maar bij de 60hz zou de tv eigenlijk moeten werken op 120hz.

    De responsetijd van een panel (8ms) heeft niets te maken met 100hz.
    Bij een hoge frs zal een 100hz tv eerder problemen krijgen dan een normale 50hz tv.
    De rekenkracht van de processor in een 100hz tv is eigenlijk bedoelt voor normale tv-uitzendingen en niet voor het weergeven van games.
     
  11. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de LE37A656, en die beschikt wel over een 100hz. Maar games spelen kan max op 60hz.
     
  12. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is me allemaal een beetje duidelijker geworden, bedankt voor de uitleg!
     
  13. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Samsung le32m86 is het geworden :D
     
  14. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er goed uit :D veel plezier ermee:b:
     
  15. joeri15

    joeri15 Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag.

    Ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen voor mijn xbox 360. Ik heb een Premium xbox dus zonder HDMI. Mijn vraag is: is er veel verschil tussen HDMI en de 'normale' hd setting van de scartkabel ?
     
  16. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    voor zover ik weet is er geen hd setting van de scartkabel.. scart = analoog en kan geen hd beelden weergeven.

    ik weet niet wat voor tv je wilt kopen (gezien het onderwerp van deze thread zeer waarschijnlijk een LCD / plasma tv ;) ), maar als je er een gaat kopen (LCD/plasma) moet je er eentje zoeken met tenminste component aansluitingen. (dat hebben ze in veel gevallen ook wel).

    HDMI is de digitale variant van scart: scart is analoog en daar heb je beeld en geluid door 1 kabel. HDMI is digitaal en daar heb je beeld en geluid door 1 kabel. het verschil tussen scart en HDMI is denk ik hiermee wel duidelijk (digitaal is veelal zo niet altijd beter dan analoog)..

    maar aangezien jij geen xbox 360 hebt met HDMI, kun je dan het beste gaan voor een lcd/plasma tv met component aansluiting(en) erop. dan kun je (als je een component kabel koopt) het beste beeld krijgen.

    ik kan je niet vertellen welke lcd's / plasma's goed zijn.. dat is je eigen keus en iedereen hier heeft wel zijn eigen mening/visie daarover. voor jezelf moet je gewoon nagaan:

    1. wat je budget is
    2. hoe groot de tv mag zijn die je wil? (23 inch / 26 inch etc. etc.)
    3. wat jij mooi beeld vindt (ga naar winkels en kijk naar de verschillende tv's die ze hebben staan, kijken en bepaal voor jezelf wat je nou mooi vind)

    helpt dit een beetje?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Component en VGA zijn ook analoge signalen , maar kunnen wel HD beelden doorgeven ;)

    Bij de Plasma's van Medion kon je een aantal jaren geleden wel HD beelden weergeven via de scart.
    Weet bleek in het menu van de Medion kon je de RGB in de scart omschakelen naar Component.
    Ben deze functie nooit tegen gekomen bij de andere merken.
     
  18. joeri15

    joeri15 Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties. :)

    Ik heb de HD Component-aansluiting en de samengestelde standaarddefinitieaansluiting (die je normaal bij je xbox 360 krijgt), dus ik moet gewoon een LCD/Plasma tv kopen met component aansluiting(en) erop ?

    Toch ga ik jullie weer iets vragen: Mijn budget voor een nieuwe tv ligt rond de 500 euro. Ik koop hem eigenlijk om mooier/scherper beeld te krijgen dan mijn oude tv nu. Is bv de: Samsung LE32S81B een lekkere tv voor de xbox 360 met mooi beeld ?
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2008
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja iedergeval component, maar dat hebben ze allemaal wel. HDMI/VGA is ook leuk voor je toekomstige elektronica :)
     
  20. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    wil over een tijdje een PS3 gaan kopen ( aangezien ik geen dvd speler meer heb kan ik dan net zo goed een ps3 kopen voor de blu-ray;)) en daar hoort uiteraard een goeie tv bij :cool: nu was de vraag:

    als je blu-ray dvd's wil kijken welke soort HDTV moet je dan hebben ??

    Full HD
    HD - ready

    of maakt dat niet zoveel uit ?? en waar moet ik nog meer rekening mee houden voor optimaal beeld van de blu-ray dvd / tv.....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina