Rock Band 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GmR

GmR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het kloppen van de lijst zou me niet verbazen, gezien de overeenkomsten tussen de gelekte lijst en de 10 bevestigde tracks.... maar de hele lijst is toch nog nergens door een officiële bron bevestigd?

2. GmR

GmR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.rockband.com/forums/showthread.php?p=858746#post858746
    Setlist is nu dus officieel aangekondigd door harmonix en (een groot deel van ?) de RB1 on-disc tracks kunnen geexporteerd en in RB2 gespeeld worden :)

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Jep, vet. :) Maar ik wordt nogal pissig van de release datum. :9

4. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Toch geen Dire Straits dus :mad:

5. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Boeie, deze lijst is ook vet. Ik ben benieuwd wat die 20 gratis nummers worden! En ook wel hard, 500 nummers aan het eind van dit jaar. XD Misschien toch maar een grotere schijf kopen?

6. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Deze tracklist vind ik zelfs veel beter dan die van Rock Band, zeker omdat Offspring nu er ook inzit!, ookal was Hammerhead als DLC voor Rock Band, maar dat telt niet :+

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nu maar hopen dat ie regiovrij wordt. :eek:

Nee, wacht. Schrap dat maar. Er komen dit jaar té veel goede games uit. Ik ben al lang blij dat tenminste een (voor Europa) uitgesteld zal worden tot minstens 2009.

edit: Misschien heb ik er gewoon overheen gelezen, maar dit zie ik niet in GMR's post staan:
    Ik heb RB1 toch al? Waarom dan nog een 2e keer betalen? Ook al is het onder $5. :{

Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Tsja, vage shit. Máár met parties hoef je dan niet de hele tijd te disc swappen. :D

9. GmR

GmR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ik lees net op de frontpage het E3 nieuws. Ten eerste de complete setlist : _O_ Fokking geniaal gewoon _O_ Dat je de oude DLC ook gewoon kan gebruiken is ook echt een pluspunt.

De 'nieuwe' instumenten, tja. Uitgaande van mijn situatie (ik heb de complete RB set al liggen) : aan de ene kant fijn dat ze draadloos zijn, aan de andere kant vreet dat uiteindelijk wel batterijen als je ze veel gebruikt. Ik vind de huidige bedrade instumenten ook gewoon prima werken. Speel toch lang niet altijd met alle instumenten tegelijk in gebruik dus met de kabelzooi valt het meestal wel mee.

Wel fijn dat de nieuwe drumkit een steviger pedaal krijgt dan de huidige want ik hoor dat er toch mensen zijn die problemen hebben met pedalen die breken etc. Maar zolang mijn drumkit intact blijft zie ik geen rede om een nieuwe te kopen. Gitaar idem dito. Is weer gewoon een Stratocaster, alleen een ander kleurtje.

Dat van de nieuwe basgitaar vind ik dan wel weer leuk. Komt opzich ook wel goed uit want ik had nog een tweede losse Stratocaster besteld staan voor RB, maar die is al twee maanden niet op voorraad en was ook bedoeld voor de basgitarist. Dus die heb ik nu gecancelled omdat ie sowieso niet direct nodig is (heb nog GH gitaren liggen), dan koop ik liever later de Fender P-Bass van RB2.

Al met al zie ik geen rede om, met uitzondering van de P-Bass, de nieuwe instrumenten erbij te kopen zolang al m'n huidige spul nog lekker werkt. Wat ik dus bespaar op de hardware kan ik uitgeven aan nieuwe DLC zegmaar 8) Maar wat een nieuws zeg :cool: Rock Band 2 wordt echt weer supergaaf. Wat GH betreft, die Metallica editie wil ik nog wel aanschaffen maar World Tour laat ik toch echt voor wat het is want met een setlist en aanbod van DLC zoals RB en RB2 mij bieden wordt GH voor mij persoonlijk zowat overbodig _O_

Laatst bewerkt: 16 jul 2008
  11. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Er komt trouwens hyperspeed in RB2...dus mn grote vriend is terug. :D Ach, ik kon het wel redden zonder, maar met is het toch lekkerder spelen op een 1 of andere manier.

12. j0rdyy

j0rdyy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje:

Ik heb alle instrumenten gewoon voor rockband 1 als ik 2 wil kopen, moet ik dan ook dat drumstel kopen of kan ik gewoon met mijn drumstel van 1 spelen??

13. Shizzel

Shizzel Guest

Alle instrumenten van RB1 werken met RB2.

14. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Ik hoop maar dat het drumstel van GHWT ook werkt met Rock Band 1/2, dan schaf ik deze ook nog wel aan :D

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik zit te twijfelen of ik Rock Band 2 of GH IV moet gaan kopen wanneer ze uit komen. De Music Maker interesseert me eigenlijk niet zo, teveel gedoe. Misschien leuk om een keertje te doen, maar als ik zo graag eigen muziek wil maken ga ik wel in het echt jammen met vrienden.

Los daarvan is het natuurlijk even afwachten wat de prijzen van beide zijn en natuurlijk de songlist.

Wat ik vind dat Rock Band over GH IV heeft is toch wel de moeilijkheidsgraad. Ik moet zeggen dat Rock Band veel meer "accesible" lijkt op hogere niveau's. Ook vind ik dat bij GH vaak echt te sicke achievements zitten. Al zal ik zo'n game als deze natuurlijk niet kopen om snel 1000g te halen, maar om een of andere reden vind ik de moeilijkheidsgraad en mogelijkheden om achievements te halen in Rock Band wat aantrekkelijker.

Everlong van Foo Fighters zit in GHIV en dat alleen is al bijna een reden om GHIV te kopen over RB2 (een van me favouriete nummers <3 FooF).

16. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Gelukkig voor jou zit Everlong ook in Rock Band 2. ;) Sowieso vind ik Rock Band qua nummers veel aantrekkelijker dan GH, mede ook door de hele goede DLC. Het blijft natuurlijk smaak gebonden, maar wat dat betreft verkies ik Rock Band ver boven Guitar Hero en in mijn ogen is dat het belangrijkste aspect. :) Qua prijs gaat de originele Rock Band ook weer in prijs dalen. De drumkit is alweer voor 80 euro tekoop in Nederland en die kun je ook gebruiken voor Rock Band 2. Denk dat GH daar niet ver onder gaat zitten.

Laatst bewerkt: 19 jul 2008
  17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nee natuurlijk niet ver onder, maar als GH IV 20 euro goedkoper zou zijn in ze totaal. Heeft Rock Band (2) nog speciale features op de gitaar, als dat niet zo is. Kan ik natuurlijk lekker bij me GHIII gitaar blijven en das natuurlijk ook weer geld besparend ^^

Ik denk dat ik het nog wel eens ga bekijken wanneer ze allebei uit zijn. Eerst maar eens sparen om het te kunnen betalen na de aankoop van Fable 2 en Too Human :+

18. GmR

GmR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Everlong zit ook in RB2 :p
    En als je RB1 hebt is ook Learn To Fly zeer ws straks in RB2 te spelen (Harmonix heeft bevestigd dat bijna alle RB1 tracks straks geexporteerd kunnen worden naar de HD, waarna ze in RB2 gespeeld kunnen worden. Of dit met alle tracks gaat kunnen hangt van de licensing af)

Verder is bevestigd dat de RB1 & 2 drumstellen in GH:WT werken. Of het GH:WT drumstel ook in RB werkt is afaik nog niet bekend.

edit:
    Doh, we waren al op de volgende pagina....
    ^^ :)

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hoe kan eigenlijk een drumstel met 4 pads het doen op World Tour met 5? :p

Ook vind ik die van World Tour eigenlijk een stuk cooler :+

20. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Maar er gaat niks boven de drumkit van Rock Band 2. :9 Achja, qua game en innovatie zie ik nog steeds (véél) meer in Rock Band. Neversoft loopt er een beetje achteraan en doet gewoon wat Harmonix eerder doet. Qua hardware zijn de producten van Guitar Hero wel wat degelijker, maar ik denk dat dat met Rock Band 2 ook wel weer veranderd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina