Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    misschien staat bij de instellingen van newsleecher een maximumsnelheid ingesteld?

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    DAt kun je zien door links onder bij het grafiekje het schuifbalkje te verschuiven. zo krijg je ook max speed. helemaal omhoog is unlimited.

3. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Nee ik ben een beetje bang dat het aan mijn draadloze router ligt, kan dat? Ik heb een linksys wrt54g, maar ik kan maar met 2 mensen tegelijk verbinden anders verbreekt hij de verbinding. Dat kan toch nooit kloppen??

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nee dat klopt niet. Misschien is 't 't handigst om dat ding te resetten naar fabrieksinstellingen en dan even opnieuw instellen?

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Download dan meteen de laatste firmware van de site van Linksys.
    Heb met mijn WRT54G helemaal geen problemen.

6. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik wist al jaren van het bestaan van nieuwsgroepen, maar vroeger werkte het voor mij erg sloom. Dus ik bleef altijd maar bij torrents. Maar sinds gisteren dan eindelijk gekeken hoe het allemaal werkt. Echt super! Stabiele 400 kb/s.
    Heb alleen wel 5 andere programma's moeten downloaden om dingen te openen, omdat er veel onbekende extensies waren. Maar dat kan op zich geen kwaad. :)

7. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    5? Welke extensies?

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    ik gok; *.rar, *.par, *.sfv, *.nzb en... hmm die vijfde word lastig :+

9. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Voor sfv heb je geen programma nodig.

10. Remcooo

Remcooo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn Grabit liep eerder altijd op de KPN Planet server +- 650 kb/s. Dit was op volle internetsnelheid. De laatste tijd komt hij niet meer boven de 440 kb/s uit. Is de snelheid door KPN gelimiteerd of heb ik iets onbewust veranderd?

11. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, ik ben weer begonnen met nieuwsgroepen, nadat ik helemaal gek werd van het proberen voor elkaar te krijgen met mijn vorige internetprovider. Ooit startte IK dit topic, alsof ik er heel veel vanaf wist 8) Het werkte helaas nooit echt bij mij, en ik ben toen maar gewoon blijven downloaden met torrents, wat ook wel prima ging.

Nu wil ik het toch weer gaan proberen, en het lijkt er op dat ik nu wel alles in orde heb. Nu moet ik alleen nog leren te werken met die nzb bestanden, hoe kom ik aan .nzb bestanden waarmee ik een bestand volledig kan downloaden? Als ik op een .nzbzoeksite een film oid opzoek, krijg je dus per gedownload .nzb bestand één van de r01... bestanden, maar niet de hele reeks.

Hoe kan ik zorgen dat ik in één keer al de deel-rarbestanden kan downloaden? En zijn er verder nog tips om te zoeken naar bestanden?

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    FTD en het wijzigt zich vanzelf...

13. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
  14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Oke, ik zal anders wel een handleiding maken die je maar in de start post moet zetten.

Je download eerst de volgende bestanden: FTD, Quickpar, Winrar en een trial van Newsleecher. Je moet behalve deze programma's ook een zogeheten newsserver hebben. Ik zelf heb die van Tweaknews en bevalt me prima! Oke hier gaat i:

Je heb dus alle programma's geinstalleerd en gaat aan de gang, maar waar moet je nou beginnen...Nou bij FTD. Je maakt daarbij een account aan ( Wat geheel gratis is) en gaat vervolgens FTD updaten, dit doe je linksboven op Update. Vervolgens ga je zoeken wat jij wilt hebben, films, games noem het maar op. Eenmaal gevonden te hebben wat je wilt, moet je wel van te voren weten of hij al klaar is om binnen te halen. Dit zie je door het tekentje ( een vinkje). Je drukt dan op het wat je wilt binnenhalen en je kijkt naar de info en wat mensen te reageren hebben, soms virussen etc, dit vind ik altijd wel handig geweest van FTD.

Je hebt nu dus uitgekozen van wat je wilt en dan ga je rechtboven in het scherm van FTD, op het NZB plaatje klikken. Vervolgens kom je op een site ( meestal binseach.info ) en dan zie je een hele rij subjects met dezelfde naam! OF 1 subject waarbij bijv. met een film staat: 4.5G groot etc etc. Dan klik je het aan zodat het is aangevinkt en klik je op Make NZB. Dan zie je opslaan als of openen, dan druk je openen met: Newsleecher. Binnenhalen maar!

Over hoe je het moet instellen voor newsleecher, newsservers en meer: www.binaries4all.nl Eigenlijk legt die site het beter uit als mij, maarja..

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Daar sluit ik me bij aan :+. Het klinkt voor mij super herkenbaar maar voor iemand die het allemaal nog nooit heeft gezien is binaries4all veel gedetailleerder. Tevens zou ik GrabIt aanraden, ten eerste is dit freeware, duidelijkere (simplistischere) interface en deze extract, repairt & unrar't alles in 1x. Newsleecher is ook zeer prettig alleen aimt toch meer op de wat meer advanced user.

16. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had zelf al ongeveer uitgevogeld hoe FTD werkt, alleen is het nog steeds niet gelukt om een film volledig binnen te krijgen, zonder dat het meerendeel van de .rar bestanden niet klopt/kapot is. Ik gebruik SABnzb, omdat je daar verder geen programma's meer voor nodig hebt, je kan gewoon alles laten doen via je browser. Maar helaas werkt het repairen dus blijkbaar nog niet helemaal ofzo..?

Heb nu even geen zin meer, maar ik ga morgen wel weer even wat dingen proberen, en dan kopier ik wel even wat dingen van binaries4all naar de startpost :)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik had ook geen zin in FTD en heb me aangemeld bij v3.newzbin.com

Kost 1,50 per maand oid, maar het zoeken gaat vele malen gemakkelijker en heeft veel meer filters. Kwestie van op 'nzb' drukken bij een film en je bent klaar. Zijn geld meer dan waard :)

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik snap alleen niks van dat Quickpar program.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    gebruik autounpack

Repareert alles en unpackt het, en verwijdert daarna de losse bastandjes

Heel makkelijk programma

20. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Als jij een film hebt binnengehaald, kan het voorkomen dat sommige rar bestanden beschadigd zijn. Je kan het pakketje niet uitpakken, maar hiervoor is quickpar.

Als je via newzleech of binsearch je nzb'tje hebt binnengehaald zitten hier meestal ook par2 files tussen. Dit zijn reparatie bestanden. Je klikt een par2 file aan, en zegt dat hij deze moet openen met Quickpar. Voor dat je deze opent is het even handig om bij Quickpar in te stellen dat hij helemaal uit zich zelf gaat repareren. Dit stel je in bij Opties en dan vink je aan: "Monitor Automatisch, Repareer Automatisch". Als je nu de par2 file hebt geopend gaat het programma uit zich zelf repareren en is het een kwestie van afwachten.

Het kan voorkomen dat hij hem niet helemaal kan repareren. Meestal is de file dan te oud en zitten er te veel fouten in waardoor repareren onmogelijk is. Bij de meeste usenet providers heb je ongeveer 90 dagen retentie. :)

Laatst bewerkt: 21 jul 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina