1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Advies Nodig]Draadloos Internet

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Furies, 21 jul 2008.

  1. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Hey :)

    Ik zit met een probleempje. Of nou, eigenlijk twee.

    1. Ik heb slechts één internet aansluiting op mijn kamer. Alle slots in de Router/Hub zijn al in gebruik. Als ik wil gaan gamen op mijn Xbox moet mijn PC telkens offline. Erg lastig.

    2. Ik wil een draadloos internet signaal in huis hebben. Ik vind het erg omslachtig om met een 30 meter lange kabel in de tuin met de laptop te gaan zitten. Echter zijn mijn ouders en broer erg sceptisch er over. Zij willen absoluut geen draadloos netwerk in huis.

    Nu zat ik aan het volgende te denken. Kan ik mijn internet kabel, die nu rechtstreeks mijn pc in gaat, in een kastje steken dat het kan verdelen in (minimaal) 2 poorten? En daarnaast zou ik ook graag willen dat er een draadloos signaal wordt uitgezonden.

    Ik heb het even geschetst in Paint.

    [​IMG]
    Groene streepjes = draadloos signaal

    Dit is iets dat ik puur heb verzonnen. Ik heb geen idee of zoiets bestaat. Ik sta open voor alle suggesties/oplossingen.

    Alvast bedankt!

    Fur
     
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan na je router/hub gewoon weer een (draadloos)router/hub hangen als je wilt. Als je dat doet moet je wel je poorts(xboxlive) goed zien te krijgen wat even klooien kan zijn, maar is opzich goed te doen.
    Dan krijg je dit:
    [​IMG]

    Voor meer info hierover zie ook dit (klik)

    Ik heb hier zelf ook zo'n soort systeem omdat het gewoon niet anders kan. Komt ook door de groei van ons netwerk en slechte keuzes die er in het begin bij het ontwerp zijn gemaakt. Achja, Dit werkt ook goed. Xbox live gebruik ik niet meer, maar deed het goed, ps3 online werkt ook nog steeds perfect.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2008
  3. ProGamertjuh

    ProGamertjuh Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat bestaat.
    Zoek op internet naar een UTP splitter ;)
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Een 'switch' doet precies wat je wil. Het is een eenvoudig kastje (net zoiets als een router, maar dan minder geavanceerd. Een router stuurt de data naar 1 poort, een switch stuurt ze naar alle poorten) die ervoor zorgt dat je meerdere aansluitingen op je netwerk krijgt. Simpel gezegd maakt hij van je binnenkomende netwerkkabel meerdere aansluitingen. Je binnenkomende kabel plug je in de switch en alle andere apparaten ook. Het is plug en play, je hoeft niets in te stellen ook geen poortforwarding oid.

    Werkt perfect en kost iets van 10-15 euro.

    Dit is dus geen draadloze oplossing, als je dat wil kan je gewoon een draadloze router verbinden met je netwerk. Dat kost iets van 40 euro. Werkt hetzelfde als een switch, alleen is hij draadloos ipv bedraad :+ (let er wel op dat óf je huidige router óf de draadloze router HDCP server (het uitdelen van ip's) is. Anders krijg je problemen met dubbele ip's e.d.

    PS: waarom willen je ouders eigenlijk geen draadloze router?
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2008
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan idd ook. Alleen heb je kans dat wanneer je verschillende apparaten aan zo'n ding tegelijke tijd hangt (en tegelijketijd internet gebruiken) dat je problemen met je ports krijgt. Voor pc's geen probleem, xboxlive kan raar gaan doen. Als je draadloos wilt zou ik toch echt voor een draadloosrouter gaan ;). Maar 90% van de gevallen zou het gewoon moeten werken.

    Je kan ook een switch doen en daar weer een accespoint aan hangen, maar als je mij vraagt is dat vragen om problemen.

    Ja da zeg ik, beetje snel aanpassen als ik aan het type ben :+

    Je kan ook 2 HDCP servers hebben als je wilt. bv 1 deelt 192.168.1.xxx als IP uit en 2 deelt 192.168.2.xxx uit als ip's. Het is maar wat je wilt
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2008
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo krijg je problemen met je ports als je een switch gebruikt? Een switch is volledig 'open', hij stuurt simpel weg alle data door. Er valt niets in te stellen; stekker in het stopcontact en gaan. :)

    Gebruik zelf ook een switch en heb nog nooit problemen gehad met wat dan ook.

    Maar dit is idd niet draadloos (wat de TS ook in eerste instantie wil), Voor draadloos heb je een draadlzoe router nodig wat imho voor veel meer problemen kan zorgen dan een switch...

    Zelfde geldt voor jou :+

    2 HDCP servers kan wel, maar dan kan je niet meer via het netwerk bij je gedeelde bestanden e.d. van de overige PC's ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2008
  7. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Aight,

    bedankt voor de info tot zover! :)

    Die switch lijkt mij wel wat. Is het niet mogelijk om aan die switch nog een access point te koppelen?

    Ervaringen van kennissen en vrienden. "Dat is vragen om problemen. We zijn blij dat we het nu werkend hebben..."
    Ik ben al een tijd met hen er over in discussie. Ik zeg dat ze een router moeten kopen met evenveel draad-aansluitingen als nu heeft, maar dat daarnaast ook een draadloos signaal uitzendt. Zodat alle vaste computers zijn verbonden met draad, en laptops/iPods via WiFi.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2008
  8. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehhrrr een switch is layer 2 dus maakt helemaal niet gebruik van IP's of ports 8)
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is zeker mogelijk om naast die switch ook nog een accespoint te koppelen. Alleen ik zou het niet doen. 9 van de 10 accespoints zijn tegelijk ook switch, ze hebben vaak 4 poorten. Dus als je draadloos wil, dan kan je beter meteen een accespoint kopen.

    Hehe, vaak gehoord 'argument' :+.

    Als het mogelijk is om een PC bedraad aan te sluiten zou ik dat doen. Bedraad is nou eenmaal betrouwbaarder dan draadloos. Voor een laptop is draadloos internet wél ideaal!

    Ik weet niet hoe computertechnisch je bent, maar het instellen is een fluitje van een cent. Een linksys bijvoorbeeld is makkelijk te installeren. Met de handleiding erbij is het een eitje... Volgens mij kan een linksys zichzelf ook installeren, je moet dan een knop op het accespoint en op je laptop (softwarematig dan 8)) indrukken en het accespoint doet de rest. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar dat is. maar je zou er eens naar kunnen kijken.
     
  10. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben niet zo hardware technisch nee...

    Het punt is dat ik niets mag veranderen aan het netwerk dat er nu ligt. De huidige router moet er blijven.

    Als ik dus een access point (Dat het dus ook weer verdeelt) aansluit aan de kabel op mijn kamer moet dat gaan werken?

    Dan gaat het er dus zo uit zien:

    [​IMG]

    Dit zou moeten werken? En krijg ik dan niet het IP-Adres gezeur zoals dahouseman (Post #2) aangaf?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom geen router ??
    Een access-point is meestal een stuk duurder dan een router.

    Een simpele router heb je voor € 20
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat moet werken. Heb het zelf hier ook. Internet komt binnen via een zyxel (telfort) modem en wordt vervolgens via een SMC accespoint draadloos 'gemaakt'.

    Het modem (in jouw geval dus je router, met ingebouwde modem neem ik aan?) is de zogenaamde DHCP server, welke dus voor de uitgave van de ip adressen zorgt. Ik neem aan dat dat nu bij jou de router doet. De DHCP functie in het accespoint moet je dus uitzetten! Anders krijg je inderdaad conflicten met de ip adressen. Staat wel duidelijk aangegeven in het menu van het accespoint. Het accespoint is dan puur de brug tussen bedraad en draadloos. Je moet alleen wel de poorten weer instellen zoals je waarschijnlijk ook gedaan hebt in je huidige router.

    Een accespoint met 4 (of meer) LAN-poorten is dan ook gelijk de switch voor bedraad netwerk.
     
  13. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Mja, of Router inderdaad. Met Access Point bedoelde ik meer "Een kastje dat fungeert als switch en tegelijkertijd een draadloos signaal uitzendt".
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan koop je toch een draadloze router ;)
    Zag 2 weken geleden een Belkin G router voor maar € 29,95
     
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga zometeen naar de computerboer hier in de buurt. Neem mijn gepainte tekening en jullie adviezen mee! :cool:

    Zal later vandaag even updaten!
     
  16. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Zo,

    heb de LinksysWireless-G Broadband Router WRT54G gekocht. Internet werkt nu al direct.

    Alleen wil ik alles nu gaan configureren, maar loopt de installatie keer op keer vast. De ene keer kom ik verder in het installatieproces dan de andere keer...
    Ook moet ik op gegeven moment het soort verbinding gaan kiezen. Hij staat standaard op DHCP. Maar er zijn veel meer mogelijkheden. Namelijk:

    Static IP
    PPPoE
    PPTP
    Telstra Cable
    L2TP


    Als ik DHCP kies hoef ik verder niets in te stellen. Maar die moet ik toch niet nemen?

    Edit:

    Geloof dat ik alles heb gefixt. Toen ik bij de instellingen van de router keek, zag ik dact ik de DHCP kon uitzetten. Alleen toen kon mijn laptop geen verbinding maken. Dus heb het maar aangezet. Alles werkt gewoon!

    Ik zit ook in de goede netwerkgroep. Ik kan alleen nog niet de andere pc's in het netwerk zien.
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2008
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een goede keus , heb nameijk de WRT54G al jaren en deze werkt perfect

    Je bedoelt de pc's die op de andere router zijn aangesloten ??
     
  18. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Klopt :)!
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    kan het zijn dat die in verschillende subnets zitten?

    kun je niet bridgen tussen je routers? dan kan je eerste router voor t hele zaakje als dhcp server fungeren
     
  20. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb nu mijn internet al een tijdje werkende. Maar ik val nu nog buiten ons Thuisnetwerk. Dit komt omdat er nu twee routers zijn waarbij DHCP aanstaat. Als ik de DHCP functie in mijn router uitzet, doet het internet het vervolgens niet meer.

    De andere computers binnen ons thuisnetwerk hebben allemaal een IP-adres dat begint met 10.0.0.x. Sinds ik mijn extra router heb geïnstalleerd, krijg ik een alternatief ip, namelijk 192.168.2.1.

    We dachten eerst het probleem op te lossen door in de router, het local ip adres aan te passen naar 10.0.0.2. Toen werkte mijn router echter niet meer en moesten we mijn router resetten. Zoals jullie in het plaatje hieronder zullen zien, staat 10.0.0.2. nog altijd ingesteld als gateway en we weten niet hoe we hier van af moeten komen (Release hielp niet).

    [​IMG]

    Wat wij willen is dat mijn PC deel uitmaakt van het thuisnetwerk, en dus een IP krijgt toegewezen die begint met 10.0.0. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

    Hier volgt nog een afbeelding van de Basic Setup van de router:
    [​IMG]

    Alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina