Vandeweek op vakantie wat muziek overgezet via iTunes (op Macbook) naar iPod. Nou kwam ik daar iets irritants tegen, wat ik altijd al had maar nooit echt opviel.
Niet genoeg ruimte, dus niet alles wordt overgezet. Ok, begrijpelijk. Maar toen sleepte ik een mapje met wat nummers er opnieuw in, nadat ik wat verwijderd heb en nog steeds de melding. Nog wat verwijderd en weer wat muziek in iTunes naar iPod gesleept.
Leuk en aardig dat het overzetten nu wel volledig lukte, maar niet dat sommige nummers nu 2 of 3x op de iPod stonden.
Had verwacht dat iTunes wel iets kon bedenken om dezelfde files niet meermaals op de iPod te zetten, door te kijken of het er al op staat. Heb het nooit eerder gehad.
Hoe kon je ook alweer hidden files aanzetten, aangezien ik nu .htaccess files niet zie, wat nogal storend is.
Daarnaast wil ik in kunnen stellen dat je van een file niet alleen een paar begin- en eindeletters ziet, maar enkel beginletters. Evenals mappen bovenaan en eronder de losse files, ipv alles door elkaar heen. Maar verwacht niet dat dat in Tiger gaat lukken, of je moet weer met losse Finder look-a-like tool oid gaan werken.
Volgens mij kwam ik in de vakantie nog een paar momenten tegen, waarna ik dacht, nee, volgende PC wordt denk toch geen Mac. En dat terwijl ik er nog geen 15min mee bezig was. Sommige dingen in OSX zijn super, maar aan sommige dingen kan ik maar niet wennen, en dat werkt dan enorm frustrerend en niet gebruiksvriendelijk.
Laatst bewerkt: 3 aug 2008