Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja dat is wel een beetje erg overduidelijk gejat dan. Maar PES was toch wel de eerste met die mode? In Japan had je toch die Fantasia mode ofzoiets?

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Het zal al in de vroegere Winning Eleven, dus het is toch echt FIFA die het gejat heeft.

Ziet er toch weer hoopvol uit! Hoop dat Konami er een sterke game uit kan persen.. Dat ML team online klinkt leuk, maar kan al snel vervelend worden denk.. Omdat je dan echt ONTIEGELIJKE goede teams krijgt met alle spitsen die alles op 99 hebben enz. Dus ik twijfel daar nog een beetje aan.
    Al met al denk ik toch dat ik ook deze ga kopen, 2008 zit ik nu toch ook alweer 100 uur gespeelde tijd! :+

3. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ja bij Ranked matches zou dat niet echt eerlijk zijn. Ik denk eerder dat het alleen bij Player Matches mogelijk zal zijn.

4. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Hee Shin David, ik plaats die nieuwtjes natuurlijk wel op Pesonly om jullie het dáár te laten lezen; niet hier :D
    Ik heb trouwens een interessant kommentaar van Adam ( van WENB ) gehoord:
    Hij had dit nieuws rechtstreeks van Konami gehoord, maar hij was onder NDA ( een contract dat hij zijn kop hierover moest houden ;) ) en mocht dit dus niet vertellen.
    Het was echter door een andere bron gelekt en dus mocht hij wel zeggen dat hij het nieuws eerder van Konami gehoord had.
    Je kan er dus vanuit gaan dat het bericht klopt. Dat is mooi... 7 vs 7 en alle lag opgelost! _O_

5. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    De volgende keer plaats ik wel een link naar je bericht :+

Maar dat van die lag moeten we natuurlijk nog wel afwachten. Vorig jaar wisten ze ook niet dat ie zo laggy zou worden dus waarom zouden ze het nu wel zeker weten?

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Omdat ze een jaar de tijd hebben gehad om het probleem te vinden. Je kan je toch niet voorstellen dat ze het aangeven te hebben opgelost ( zoals nu ) en dat het dan toch niet werkt. Het zijn toch geen beginners?

7. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.081
    Ik hoop dat je gelijk hebt, maar het klinkt meer als wederom loze beloftes van Konami.
    ALS ze het probleem gevonden hebben, dan zouden ze nu gewoon 2008 per direct moeten patchen.

Ik wacht het allemaal rustig af. PES6 was teleurstellen, een half-assed product wat de volle prijs en de naam Pro Evo onwaardig was.
    PES 2008 was wederom teleurstellend.

Ik ben redelijk pessimistisch geworden hierdoor, maar hoop natuurlijk dat het toch goed komt met PES 2009.

8. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Nou veel verbetering zit er niet in als ik het zo lees, maar kan het natuurlijk pas echt beoordelen als het zo ver is. Ze moeten echt goed aan de bak daar bij Konami want na jaren pes neig ik nu sterk naar fifa 09. Pes 08 was echt bagger.

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ze kunnen zich niet permitteren om weer met een slecht/niet afgemaakt product te komen want dan lopen de meesten echt weg.
    We hebben nu al van meer vernieuwingen gelezen dan met de overgang van PES 6 naar PES 2008. Er is een nieuwe mode plus daar bij behorende 7 vs 7.
    Dat vind ik al veelbelovend. Nu maar wachten op welke manier de CL wordt gebruikt.
    Verder nog kleine nieuwigheidjes als het kunnen uploaden van je eigen MP3 als edit-onderdeel ( vandaag bekend geworden ) en de mooiere graphics, dus er is alleen maar goeds bijgekomen.
    Ik ben wel positief over deze versie, die slechts de opmaat is naar echt nieuwe zaken met bijv. vernieuwende ML in PES 2010....

10. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is juist het gene wat mij mateloos irriteert. Ieder jaar is het slechts een opmaat naar echt nieuwe zaken. Ieder jaar dezelfde loze beloftes.

Ik hoop dat ze dit jaar wél een topgame kunnen afleveren en dat ze een demo uitbrengen voor de release. Ik kan niet meer blind een PES game kopen...

11. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.081
    Mjah, we dachten na PES6 dat ze zich nu geen misstap meer konden veroorloven, maar daar dacht Konami blijkbaar anders over.

Uiteraard ben ik verheugd over alle nieuwe dingen en verbeteringen die aangekondigd zijn, maar uiteindelijk draait het toch om de gameplay...

... en ik zou nu dus graag zien dat het 'gecheat' van de CPU is aangepakt, dat de scheidsrechters en keepers gewoon normaal doen, en dat je keeper en medespelers niet langer randdebiel zijn...

Je moet gewoon weer wedstrijden kunnen winnen omdat je beter bent, en niet dat je in de laatste 10 minuten opeens weer tegengoals krijgt omdat je verdediger de bal compleet verkeerd raakt en een pass van 10 meter bij de spits van je tegenstander inlevert, om het nog even spannend te maken...
    Of dat ze even nog snel uit een corner scoren omdat je geen verdediger kunt besturen. Of weer zo'n maffe eigen goal...

Ze moeten de frustratie uit de game halen. Ik snap best dat ze willen dat de game moeilijk en uitdagend is op een hoger niveau, en daar heb ik geen problemen mee... maar doe het dan op een 'eerlijke' manier, ipv te 'cheaten'.

12. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, van dat cheaten heb ik ook wel last, vooral in de ML.
    Of dat zal worden aangepakt hangt af of het bij de engine hoort. Zo niet, dan is er een kans, maar de engine wordt pas vernieuwd in PES 2010.
    Over het zich geen misstap veroorloven: Met PES 6 naar PES 2008 konden ze dat nog maken, maar ondertussen is FIFA zo sterk verbeterd dat Konami ook wel begrijpt dat het nu twee voor twaalven is, want EA ligt op de loer.
    De situatie is nu dus duidelijk anders.

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, met PES2008 konden ze dat ook niet maken. Toen kregen we een spel dat de PES6 zoals deze had moeten zijn genoemd werd. Toch moesten we voor PES6 gewoon de volle mep betalen. Nu krijgen we PES 2009 en dat noemen ze dan weer de PES die PES 2008 had moeten zijn. En ook voor dat boutspel van een PES2008 moesten we de volle mep betalen. En ik verwacht niet dat PES 2009 voor € 30,00 in de winkels ligt.

Konami luistert niet naar de echte fans, deed het al jaren niet maar dat kon ook wat ze hadden het beste voetbalspel onder zich. We hebben al over zoveel dingen geklaagd en om zoveel dingen gevraagd.

Je kunt het niet maken om weer met die gare oude engine aan te komen terwijl je concurrent met een brute engine komt waar nog rek in zit voor de komende 5 jaar. Die engine van PES is allang overleden, er zit geen rek in, ze kunnen alleen wat tweaken en finetunen.

Je ziet heel duidelijk dat Konami altijd concessies moet doen. Als ze namelijk iets verbeteren moeten ze altijd een onderdeel van het vorige spel verslechteren. Ze noemen alles verbeteringen, als het schieten is veranderd doet het er voor hen niet toe of het nou slechter is. Het blijft een 'vernieuwing' volgens Konami.

Ik vind Konami gewoon arrogant. Ze gaan een pak slaag krijgen van EA en dat gaat terecht zijn. Vroeger zag je dat de mannen die PES maakten echt van voetbal hielden, nu zie ik een produkt waarvan de producenten doen alsof het een commercieel produkt behoort te zijn en dat doen ze ook nog eens slecht. Als je dat wilt, kleed het spel dan ook goed aan.

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ik hoop echt dat ze dit keer normale muziek in het spel doen

15. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen ze ook wel die muziek die je hoort als je op Xboxlive rooms zit te zoeken veranderen. Of iig méérdere liedjes draaien. Want die trompetten komen me echt de neus uit 8)

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik ben het wel met je eens. Ik heb hier eerder al geopperd dat Konami eigenlijk een actie moet maken voor hun trouwe fans, zoals PES 2009 voor een paar tientjes lager verkopen aan de mensen die dan hun PES 2008 inleveren. Een soort inruil-korting dus...
    In het algemeen luistert Konami op heel lange termijn naar fans. We hebben 2 jaar moeten roepen om een editor voor die er eindelijk kwam en zo zijn er meer voorbeelden. Ze zijn daar gewoon erg traag en dat is geen wonder als je je produkt met slechts zes man maakt...
    Het schijnt dat het personeel nu is uitgebreid, dus hopelijk duurt het nu minder lang ( PES 2010 ) voordat aan onze wensen is voldaan.
    Het is inderdaad waar dat Konami altijd consessies doet en de ene optie er weer uithaalt om er een nieuwe voor in de plaats te zetten. Ook de engine was daar slachtoffer van. Ik vond PES 5 prima; waarom maakten ze van PES 6/PES 2008 opeens een arcade-spel? Was dat omdat grafische eisen ( HD breedbeeld ) niet met PES 5 samen gingen?
    Het bleef in ieder geval behelpen zonder nieuwe engine en daarom zal ik dit jaar me tevreden moeten stellen met de aangekondigde nieuwe modes en vooral iets betere AI en lag-loze online gameplay.
    Zoals je ziet vind ik Konami dus niet arrogant, maar langzaam door tekort aan personeel.
    EA zal dit jaar wel met een iets getweakte versie komen ( ik zie ook weinig echt grote verbeteringen in dat spel dit jaar ) en dus krijgt Konami nog nèt de tijd om de volledig veranderde versie van PES 2010 uit te brengen. Zo niet, dan vrees ik het ergste voor de fanbase van PES.

Laatst bewerkt: 25 jul 2008
  17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben het niet met je eens m.b.t. de arrogantie van Konami. Ik weet dat ze met een team werkte van 10 man ongeveer. Maar ik denk ook dat ze genoeg verdient hebben aan PES/WE dat ze dat team allang hadden kunnen uitbreiden. En dan heet het niet langzaam maar arrogant met de gedachte dat ze aan PES/WE niet zoveel hoeven te doen omdat het toch wel gekocht zal worden. Konamie heeft het wiel uitgevonden heel wat jaren terug, toen je de liefde nog voelde van de makers voor het voetbal. Dat zijn ze allang kwijt en PES is allang niets meer dan hetzelfde spel ieder jaar met een steeds weer iets andere besturing en eigenlijk geen verbeteringen wegens al die concessies.

Hoelang is het al zo dat Konami het online gedeelte niet serieus nam? Sinds PES4 kan je online, toen gewoon 2vs2 online. De lag was toen minder dan bij het nieuwste deel. Ligt dat dan aan tekort aan mankracht of aan minachting richting de fans en het online gedeelte van gaming? Ik denk toch echt aan minachting richting ons.

18. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Dan zou die minachting komen uit de top van Konami. Niet van Seabass en zijn staff. Seabass was even verontwaardigd als veel fans dat ze een onafgemaakt produkt moesten releasen. Ik denk dat de ontwikkelstaff even voetbal-minded is als vroeger.
    Wat het gebrek aan een goede on-line betreft, tsja, als het spel nog niet af is, dan krijg je dat. Verder geef ik toe dat het nooit echt lag-free geweest is, dus daar lijkt een gebrek aan kennis aan ten grondslag te liggen. Mogelijk bestaat de uitbreiding van personeel aan o.a. uit het aanstellen van netwerk-experts... laten we het hopen. Nu beweren ze tenminste dat het 100% lag-free is....

19. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    toen die patch voor pes6 uitkwam was het wel lag free. Dus begrijp ik niet waarom voor pes2008 gewoonweg geen patch wordt uitgebracht. Vind ik best wel schandalig, want ik heb de game gekocht voor online gaming. Ik begrijp dat dit soort problemen kunnen komen door gebrek aan mankracht, maar ik heb er geen begrip voor. Dit is een miljoenen industrie en dan hoef je niet vd klant te verwachten om begrip te tonen voor interne problemen aan hun kant. Tenzij ze de game verkopen voor 3 tientjes.

20. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Afgelopen dagen heb ik ook weer een paar potjes online pes08 gespeeld. Het is echt schandalig slecht gewoon. Lag, maar ook gewoon de gameplay die niet klopt, de verhoudingen zijn weg. Bijna elke wedstrijd minimaal 6 doelpunten, het gaat nergens over. Een product releasen met grote fouten, en daar vervolgens niks aan doen. Ik speel al vanaf de SNES konami voetbalspellen (ISS) en heb in al die jaren nog nooit een Konami voetbalgame gespeeld die zo teleurstelde. Master league doet me niets en licenties zijn leuk, maar in de ISS tijd liep ik met spelers rond met de meest rare verzonnen namen. Maar de gameplay was leuk, en daar ging het om. Nu is de "liefde" een beetje over. Het zal allemaal wel weer vet worden als ik Konami (en Han;)) mag geloven, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina