Ik ben het wel met je eens. Ik heb hier eerder al geopperd dat Konami eigenlijk een actie moet maken voor hun trouwe fans, zoals PES 2009 voor een paar tientjes lager verkopen aan de mensen die dan hun PES 2008 inleveren. Een soort inruil-korting dus...
In het algemeen luistert Konami op heel lange termijn naar fans. We hebben 2 jaar moeten roepen om een editor voor die er eindelijk kwam en zo zijn er meer voorbeelden. Ze zijn daar gewoon erg traag en dat is geen wonder als je je produkt met slechts zes man maakt...
Het schijnt dat het personeel nu is uitgebreid, dus hopelijk duurt het nu minder lang ( PES 2010 ) voordat aan onze wensen is voldaan.
Het is inderdaad waar dat Konami altijd consessies doet en de ene optie er weer uithaalt om er een nieuwe voor in de plaats te zetten. Ook de engine was daar slachtoffer van. Ik vond PES 5 prima; waarom maakten ze van PES 6/PES 2008 opeens een arcade-spel? Was dat omdat grafische eisen ( HD breedbeeld ) niet met PES 5 samen gingen?
Het bleef in ieder geval behelpen zonder nieuwe engine en daarom zal ik dit jaar me tevreden moeten stellen met de aangekondigde nieuwe modes en vooral iets betere AI en lag-loze online gameplay.
Zoals je ziet vind ik Konami dus niet arrogant, maar langzaam door tekort aan personeel.
EA zal dit jaar wel met een iets getweakte versie komen ( ik zie ook weinig echt grote verbeteringen in dat spel dit jaar ) en dus krijgt Konami nog nèt de tijd om de volledig veranderde versie van PES 2010 uit te brengen. Zo niet, dan vrees ik het ergste voor de fanbase van PES.
Laatst bewerkt: 25 jul 2008